PRS(AlexZz och Jessica Tonks)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS(AlexZz och Jessica Tonks)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Jessica Tonks
Elev |
Mia nickade, hon hade väl inga problem hon heller. Bara det fanns två sängar så...och hon fick nog sova med klänningen på då hon inte hade några andra kläder med sig alls. Och hon gissade inte på att Edwin hade stoppat ner kvinnokläder i bilen...
"Tackar" sa hon sedan till mannen och kikade på nycklarna. Rum fyrtioett stod det på de. Hon började gå vidare i hotellet, i en korridor för att hitta rätt rum. Efter att ha passerat dussin med rum hittade de tillslut till rätt.
4 jul, 2013 21:40 |
|
AlexZz
Elev |
"Jag kan sova i bilen, om du vill." Säger Benjamin när de hittat rummet. Han har inget problem med det och nu hittar han ju ut dessutom så det är absolut inga som helst problem för honom överhuvudtaget att sova i bilen ett litet tag.
. .
5 jul, 2013 00:00 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Det behövs inte" försäkrade Mia. Hon ville inte att han skulle sova ute i bilen...Hon låste upp rummet och öppnade dörren och tog några steg in.
Det hon först såg var var en stor dubbelsäng, nästan i mitten utan rummet, hon bleknade något men färgen kom tillbaka då hon också såg en enkel säng intill väggen. "Det här var ju inte så illa...:". Mia gick längre in i rummet och såg på resten utav det. Hon fick nog sova med klänningen på men det fungerade nog.
5 jul, 2013 17:07 |
|
AlexZz
Elev |
"Nope..." Mumlade Benjamin som inte förväntat sig enkelsängen som han helst skulle vilja ha men tänker låta Mia välja. Kan vara fånigt men Benjamin skulle egentligen ha velat tillbringa den första natten på hotell någonsin i en enkelsäng även om han är så trött att han säkert skulle kunna sova på marken om han måste. "Du kan välja säng först." Säger Benjamin med en svag ton av falsk lättsamhet.
. .
5 jul, 2013 17:23 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mia nickade, hon gick bort till enkelsängen och satte sig på den och började ta av sig sina skor. De tänkte hon verkligen inte sova med. Hon drog av sig strumporna också och förstörde det sista utav uppsättningen så hennes hår föll mjukt på axlarna istället. "Mycket bättre" mumlade hon innan hon la sig ner och drog täcket över sig. "God natt". Hon orkade inte göra mycket annat.
5 jul, 2013 17:27 |
|
AlexZz
Elev |
Benjamin tar sig till dubbelsängen och drar av sig skorna. Det är också det enda han gör innan han lägger sig ned, Benjamin bryr sig inte ens om att ta av sig jackan eller något sådant. Han är alldeles för trött för det. Utmattad kanske är det bästa ordet och ärligt talat har han nog aldrig varit i en bekvämare säng än den här.
. .
5 jul, 2013 19:17 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Ganska snart somnade Mia. Mycket hade ju hänt under dagen. Räddning utav Benjamin och flykt i flera timmar...Men de hade äntligen bra odds för att klara sig med pengar och en bil.
Hon sov lugnt och tyst hela natten även om hon hade drömmar. Hon drömde att hon var på bröllopet igen, men hon var brud denna gång och Vivian blängde på henne från gästplatserna, och brudgummen där framme hade inget ansikte.... Mia vaknade upp av att solen lyste henne i ansiktet, hon vred på sig och fick syn på Benjamin. Långsamt satte hon sig upp och drog undan håret från ansiktet.
5 jul, 2013 19:21 |
|
AlexZz
Elev |
Benjamin ligger och stirrar upp i taket väldigt länge innan han till slut hamnar i ett sorts töcken på grund av sömnbristen, otroligt han som trodde att det skulle bli lätt. Men knappast, till slut somnar han dock ordentligt och verkar sova djupt också eftersom han inte vaknar så värst tidigt som han brukar. Han sover även när Mia vaknar.
. .
5 jul, 2013 20:56 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mia drog på sig strumporna och skorna igen och tassade mot en dörr som fanns i rummet. Den ledde till ett badrum.
Eftersom hon inte tagit en dusch på väldigt länge så låste hon dörren, tog av sig och hoppade snabbt in och tvålade av sig innan hon skyndade sig att skölja av och klä på sig igen. Det fanns till och med borstar i badrummet så hon började borsta sitt hår samtidigt som hon låste upp dörren igen.
5 jul, 2013 21:01 |
|
AlexZz
Elev |
Benjamin vaknar upp halvt om halvt när han har duschen sättas igång. Något med duschens ljud får honom dessutom att känna sig hemma även om han inser att han knappast är hemma. Benjamin tar ett djupt andetag och tvingar sig upp i sittande ställning och gnuggar sina trötta ögon. Han måste vakna upp lite grann innan han gör något mer.
. .
5 jul, 2013 23:57 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen