Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Mitt Mugglis games

Forum > Fanfiction > Mitt Mugglis games

1 2 3 ... 46 47 48 ... 84 85 86
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


bra hoppas jag får läsa den idag cikki

16 jul, 2012 19:00

cikki
Elev

Avatar


Här är det!

-Patronus- sitter och slickar av tallriken. Hon vet att det är bästa sättet att få upp all mat på. När hon är klar märker hon att hennes handledare tittar äcklat på henne.
”Vad?” undrar hon.
”kan du i alla fall äta med besticken?” Undrar Feel Meal.
”Vadå? -Patronus- tittar på silver-sakerna på sidan. ”Jag var hungrig, så jag åt. Något fel?” -Patronus- tittar på dom igen.
”Strunt i det.” säger Rooba Howe. ”Nu ska vi ju titta på slåtterrepriserna!”säger hon glatt för att få upp stämningen. Det misslyckas. När dom alla tågar in så håller syskonen varandra i handen.

Luna.Lovegood sitter och tittar på slåtterrepriserna. Först mugglis märke med mugglissången. Sedan börjar det. Några få kommer hon ihåg. Nån från 7an, nån från 10an, en flicka från 3an. Och en kille från 8an. Sedan spelas mugglislåten och det är slut.
Luna.Lovegood tänker på sin stund i rättens hus. Hennes mamma grät och grät och grät. Det gjorde Luna.Lovegood också.... Hon var fortfarande röd i ögonen. Hon hade velat att hennes pappa skulle levat. Han dog av skottet, såklart. Hon saknar sin familj så mycket att det gör ont. Men hon fick en sak av sin mor. Ett torkat majskorn, som hängde i ett snöre. Det var ett halsband som gav tur, hade hon sagt. Hon trodde det.


ginnyw123 sitter bredvid Luna.Lovegood. Hon kommer ihåg en flicka från distrikt 7. Hon var väldigt lik hennes döda syster. Det var som om hennes syster var med igen. Hon minns sin stund i rättens hus. Hennes mor och far och bröder. Hon skulle verkligen sakna dom. Hon tyckte synd om sin familj. Först dör deras ena dotter, sedan blir deras andra uttagen. Det är inte stor chans att hon överlever. Men, hennes syster kom tvåa.... hon kunde kanske vinna.
”Nu ska vi sova!” säger Essy James och puttar ut dom ur rummet.
ginnyw123 går snabbt till sin svit. Hon stänker lite kallt vatten i ansiktet och tittar sig i spegeln. Sedan kryper hon ner i sängen i ett mjukt nattlinne.

Nisse tar av sig sina kläder och tar på en bekväm pyamas. Sängen är mjuk och har ett täcke som det känns som... som fjädrar. Det blir snabbt varmt i sängen och han kan inte låta bli att tänka på imorgon. Då är han framme i huvudstaden. Hur kommer han se ut på invigningen? Han har ingen aning... Han hinner inte tänka mer innan han somnar i den mysiga sägen. Han drömmer om att han blir utklädd till en rosa tygbit, och att ingen vill sponsra honom. När han vaknar mitt i natten är han helt kallsvettig.

Lavender3088 sover. Hon sover djupt. Hon drömmer inget. Hon vaknar av att någon knackar på dörren och säger att det är dags att kliva upp. Halvsovande går Lavender3088 in i badrummet och trycker på en massa knappar på duschen. Hon vaknar till när hon ställer sig i en iskall dusch med ett blått skum som gör att hon knappt kan röra sig. Hon måste klippa bort skummet med en nagelsax hon hittar. ”Jag vaknade i alla fall” tänker hon och får bort det sista av skummet med en olja.

Kate Malfoy hade duschat, klätt på sig och börjat gå mot matsalen. När hon var där såg hon ingen annan än en stum uppassare. Hon frågade vänligt om hon fick börja ta för sig av maten, och han nickade. Så hon började fylla sin tallrik med läckerheter: en bit fint bröd, en skål köttsoppa, ägg och bacon, en brun klibbig vätska som luktade gott, en skål med fruktsallad och ett glas med något gult i. Hon var ganska säker på att det var citronlemonad. Dom hade det hemma ibland, hennes familj var ju väldigt rik. Hon satte sig och började äta. Det var oövervinnerligt gott.

Vanessa Treens kom in i matsalen. Hon tog för sig, satte sig och började äta. Åh, hennes mamma hade inte ljugit om hur maten var. Det var det godaste hon ätit i hela sitt liv! Hon hade smakat varm choklad en gång. När hennes mamma hade beställt en påse med pulver, så hade hon smakat. Det var jättegott. Men den här chokladen... den var supergod. Hon åt tills hon inte kunde få ner en bit till. Hon trodde nästan att hon skulle spricka.


mr.potter satt och åt. HUR kunde det vara så gott? När han var färdig så tittade han på sina handledare. ”Okej, vad är bästa taktiken när man kommer upp på arenan...”Frågar han.
”Det tar vi sen, hörru.” Säger Salmin Sach och smuttar på sitt kaffe. ” Vad är ni bra på?” Undrar hon istället.
”Jag är ganska stark, och har ganska snabba reflexer.” säger mr.potter.
”Jag kan skuta med pil och båge.” Säger Alexy, mr.potters distrikt-kompis.

Alexy tittar på sina handledare.
”Okej, då vet vi. Vi hade tänkt att vi skulle ha en taktik... problemet är att vi inte har någon. ”Ni ska i alla fall på träningen, lär er något ni inte kan. Det är en bra början. Gör som era stilyster säger åt er. Dom gillar inte gnällspikar. Okej?”
”Okej” säger Alexy och mr.potter i kör.

Fera Verto ser att allt blir svart utanför tåget. Dom måste åka igenom en tunnel. Fera Verto hade inte sovit mycket. Hon var väldigt trött. Hon ville egentligen inte vara här. Men om Susse skulle dö.... Susse skulle få leva. Hon tänkte att det var bättre så. Hon ser hur det blir ljust igen. Hon springer fram till fönstren och tittar på huvudstaden. Den är godisfärgad, som karamellerna hon köpte på söndagar, att få efter middagen. Dom var goda.

Goizan stod bredvid Fera Verto. Hon var väldigt tacksam. Hon kunde inte förstå att hon hade tagit hennes lillasysters plats. Båda älskade Susse, men Goizan tänkte att om hon inte hade blivit lottad... skulle hon tagit Susses plats? Hon vet inte. Och det gör att hon känner sig dum. Hon tittar på huvudstaden. Den ser konstgjord ut. Det är för klara färger. Som godiset som dom får på söndagar. Det var färgat såhär.

Nora♥ leds till ett rum. Där kommer hennes assistenter att göra henne ”fin”. Sedan kommer hennes staylist att bestämma hur hon ska se ut. Hon kommer säkert se superkonstig ut. Det brukade dom från 10an göra. Tänk om hon blir utklädd till ko? Eller häst? Eller... Kyckling? Hon hade ingen aning. Nu kommer hennes assistenter. En av dom har vingar. Hon ska säkert föreställa en ängel, tänker Nora♥. Dom babblar på på huvudstadsdialekt och lägger henne i ett badkar med en illaluktande vätska.

Haannaa ligger i en balja med en kärr-liknande vätska. Den luktar likadant också. Hon tänker på hur hennes mamma svimmade i publiken. Det gick inte att väcka henne. Sedan fick hon höra att hennes hjärta hade stannat. Hon hade fått en hjärtattack. Hon var död. Men Haannaa skulle fortfarande kämpa. Hon önskade att hon skulle se bra ut på invigningen. Det lockade många sponsorer, och... hon ville inte vara en ko.

Sriiiiiiiiip! Lät det när MajPej♥ fick allt sitt hår avslitet från benen. Sriiiiip!Sriiiiiip! Det var smärtsamt, men hon visste att det var nödvändigt. Huvudstadspubliken gillade inte håriga flickor, och hon ville ha sponsorer på arenan. Sriiiiip!Sriiiiip! Nu var det armarnas tur. Hon försökte tänka på något roligt istället, men det gjorde så ont.... det sved i skinnet. Men hon skrek inte, hon visste att det inte skulle hjälpa. Nu var det dags för ögonbrynen.

Dramione99 kände sig väldigt... naken. Utan ett enda hårstrå på kroppen förutom huvudet. Det lilla av hennes ögonbryn som var kvar, hennes frisyr och ögonfransarna. Nu gick assistenterna runt henne och plockade dom som dom missat. Sedan fick hon vänta på sin stylist. Nu kom hennes stylist in i rummet. Hon var väldigt blek, Hårt sminkad och håret var flätat i två flätor som stod ut som Pippi Långstrump. Men hennes hår var inte rött. Hennes hår var silverblått.

Hur var det?

16 jul, 2012 19:34

Detta inlägg ändrades senast 2012-08- 5 kl. 11:12
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


SUPER!

16 jul, 2012 19:35

cikki
Elev

Avatar


Tack!

16 jul, 2012 19:37

isaangel
Elev

Avatar


Braaaa^^

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Foi43.tinypic.com%2Fi4jztv.jpg

16 jul, 2012 22:04

cikki
Elev

Avatar


Tack!

16 jul, 2012 22:05

Borttagen

Avatar


Super!!!!

16 jul, 2012 22:15

Borttagen

Avatar


grymt bra!!!!!!

16 jul, 2012 22:24

cikki
Elev

Avatar


Tack!

16 jul, 2012 22:47

Borttagen

Avatar


hoppas att någon sponsrar mig cikki

16 jul, 2012 22:48

1 2 3 ... 46 47 48 ... 84 85 86

Forum > Fanfiction > Mitt Mugglis games

Du får inte svara på den här tråden.