In the dark PRS Vidomina & Medi
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > In the dark PRS Vidomina & Medi
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Medi
Elev |
Hon log mot honom och såg på Adelaide och log stort.
"Kommer du?" sa hon och såg sedan mot Rion med ett leende. "Vi talas vid sen. Ät och drick, men glöm inte att ha kul." Juniv såg på Rion och viskade på det gamla språket. "Är du här för att göra henne illa? Vad är dina mål?" "Som jag sa äär jag snäll för mor sa att det kommer man långt på." Han såg på honom och skakade på huvudet. "Nej ingen väcker mitt intresse." sa han lågt. "Varför skulle det göra det?" Huset Bloodthorn ☽ Boken - Från min värld till din 20 mar, 2021 23:32 |
|
Vidomina
Elev |
Adelaide tog tag i kjoltyget och gick ner mot Halo när hon bett henne göra henne sällskap.
Rion såg förvånat på Halo. Han hade förväntat sig något mer dramatiskt. Om det var som hon sa, att hon mindes Alices upplevelser, nog skulle väl hon arresterat honom? Men han log lättat och bugade sig för Halo igen. "Jag tackar, ers höghet. Jag ska göra det du ber mig om. Vi ses sedan." Han rätade på sig och mötte hennes blick. "..ers höghet.", log han roat och gick sedan därifrån för att göra de andra gästerna sällskap. "Halo! Vilken rockstjärna du är! Du, totalt, ägde hela rummet! Men sådan grace. Jag är så imponerad av dig. Jag är så stolt att vara din vän.", sa Adelaide och kramade om hennes hand. Rion stannade upp påvägen till salongen då en av rådsmedlemmarna stoppade honom för att viska i hans öra. "Göra henne illa? Vad tror du om mig? Det är precis som jag sa: jag är här för att jag vill se den nya prästinnan. Det är så simpelt att nyfikenheten har lett mig hit." "Jaja, och som jag sa- så är du hellre i din mammas sällskap än i vänners sällskap, Säger det inte dig något? Komigen. Har du inte festat förut? Jag trodde verkligen du hade mer erfarenhet än mig..! Men jag antar väl att jag hade fel. Komigen, där ser det ut som att det är folk i vår egen ålder. Men, om det känns bättre, vi tar en till drink för att lugns våra nerver- vad sägs?" 20 mar, 2021 23:40 |
|
Medi
Elev |
Hon såg på henne med en sorgsen min.
"Gjorde jag rätt? Med Rion alltså? Att jag lät honom gå." Hon såg på hene och log sedan. "Vi tar det senare. Vi festar nu och efter allt så ska vi sova." Hon log och klev ut på gården där gesten höll till. Juniv såg på honom. "Och du kommer ta ditt straff om det blir ett?" frågade han och lade armarna i kors. "Jag vet inte om det är Alice eller Halo som vill det med du är fortfarande vid liv." Han vände sig om och lämnade honom. "Jag har vänner men att vara artig skadar väl ingen?" sa han lågt och suckade. "Jag tycker det är trevligt här." Han tog ett fat med lite mat på och började att äta. "Åh du måste prova det här." Han visade ett bröd som sågut som vitlöksbröd. "Det är supergott." Huset Bloodthorn ☽ Boken - Från min värld till din 20 mar, 2021 23:45 |
|
Vidomina
Elev |
"Den där gubbstrutten?! Såklart du gjorde, Halo! Du gjorde precis vd en prästinna skulle ha gjort." Adelaide slängde en sista blick mot Rion innan han lämnade tronsalen och försvann bland minglet av gäster.
"Ja, fundera inte på det nu. Det blir väl kul- att möta dina fans? Och jag hörde, nu när jag också är din ansvarige för sociala medier, att klasskompisarna kommer också. De deltar på festen..! Det är väl kul?" Hon såg på Halo och följde henne ut till de andra gästerna. "Det är väl min far. Ivan. Om inte för Ivan.. så vore jag väl inte mycket till liv?" Rion drog på ena mungipan i ett leende och försvann ut till de andra gästerna för att mingla. Demi skakade på huvudet. "Nej. Du är fortfarande för stel. Du lever liksom kvar i stenåldern, Nikki. Komigen- nog är det väl någon här som fångat ditt intresse?" 20 mar, 2021 23:54 |
|
Medi
Elev |
Hon kunde inte låta bli att le och såg ut över gräsmattan och hon hörde rop och applåder.
"Jag blir aldrig riktigt van " sa hon och vinkade till dem. Hon höll Adelaides arm och såg sig om. "Skulle vara bra med en kavalier. Och säg inte Nicolai. Hans pappa är ond som du minns" Hon såg sedan på ett av borde och drog henne med sig. "Kom vi ska ha något att dricka. Jag är törstig." Hon såg upp när Léon kom fram. "Ers höghet." viskade han lågt. "Du lever på bromsåldern!" sa han och flinade. "Men hur ska jag göra då?" Han lade huvudet på sned. "Jag var den som tog körkort först så " Han log mot sin bror. Huset Bloodthorn ☽ Boken - Från min värld till din 21 mar, 2021 00:00 |
|
Vidomina
Elev |
"Så småningom så blir du det.", förklarade Adelaide och krokade arm med Halo. Hon var glad över att Halo tillslut verkat ha samlat sig efter mötena. Även om bara två stycken. Halo hade skött sig fint. Presterat så professionellt. Hon levde verkligen upp till sin roll som prästinna. Och det beundrade Adelaide. "Kavaljer?" Hon drog på ena mungipan i ett flin. "...Varför inte Nicolai? Vem säger att Ivan behöver veta något? Nicolai kanske inte är sin faders son?" Hon fnissade. "Han är rätt stilig, det erkänner jag.", viskade hon och gick in bland de andra gästerna på gården.
"Javisst, vi tar något att dricka, det lär väl inte skada." Demitri fnös högljutt. I denna stund hade han slut tålamod med sin bror, "Okej. Du vinner. Gör vad du vill. Du vinner. Du är äldst, du är störst. Förlåt mig om jag ville ha en trevlig tid med min bror. Med min storebror.", fnös han och skakade på huvudet. "Vi ses väl, antar jag.", sa han och drog ett djupt andetag för att sedan vända ryggen åt och lämna Nikki ifred för att gå och göra sällskap hos några av de andra gästerna. 21 mar, 2021 00:11 |
|
Medi
Elev |
Hon såg på henne och suckade.
"Men vad är du säger? Jag sa inte Nicolai" Hon såg på henne och sedan log hon. "Du kan ta Demitri då." hon lade huvudet på sned. "Ska jag vara helt ärlig? Alice minnen bränner inom mig. Hur hon kände för Rion ända in i döden. Att hon älskat honom trotts smärtan." Hon såg ner. "Jag vet inte hur jag ska känna egentligen." Hon satte handen mot huvudet. "Léon sulle du hämta två huvudvärkstabletter är du snäll?" Nicolai såg på sin bror och gick efter honom och greppade tag om hans axel "Demi jag vill inte bråka med dig. Du är den ända vännen jag har som jag får ha." Han såg på honom med sorgsna ögon. "Snälla var inte arg på mig men jag är väl ocool då." Huset Bloodthorn ☽ Boken - Från min värld till din 21 mar, 2021 00:16 |
|
Vidomina
Elev |
"Du verkar ju inte neka iallafall.", fnittrade Adelaide och ögnade Nicolai på håll uppifrån och ner. Han var stilig, det medgav hon, även om hon aldrig yttra det inför någon annan.
"Demitri? Åh snälla, jag klarar mig. Ingen här är värd nog att vara min kavaljer." Haon bytte en blick med Halo. "Tja, förutom du då." Hon fnissade och såg sig om efter potentiella kavaljerer. Men liika snabbt såg hon mot Halo igen. När hon talade om Rion. Rion, som en gång varit Alice älskade. Adelaide kunde inte låta bli att fundera över vad Halo upplevde. Älskade Halo Rion nu? Då var ju hennes letande på en kavaljer redan över. Hon medgav, igen, att Rion också var en bra kandidat för Halo. Han var stilig, det erkände hon. Tyst igen, förstås. "Ja, Léon. Gör så, är du snäll.", sa Adelaide och såg efter de båda kavaljerer som Halo nämnt. "Du gör som du vill ändå. Vad spelar det för roll vad jag säger eller gör?" Demitri mötte sin brors blick och tystnade för flera sekunder. "Okej, jag ger dig en ärlig chans då. Om du nu, verkligen, vill delta på den här festen, vad vill du göra då?" 21 mar, 2021 00:27 |
|
Medi
Elev |
Hon log svagt och sg på sin vän.
"Men om jag ska dansa så vet jag inte med vem." Halo sjönk ner på en av stolarna och slöt ögonen. "Eller din bror. Vart är han egentligen?" Hon såg upp på Adelaide. Han log svagt och pekade mot en grupp folk. "Mingla som du sa." Han lade oskyldigt huvudet på sned och gick fram till honom. Huset Bloodthorn ☽ Boken - Från min värld till din 21 mar, 2021 08:47 |
|
Vidomina
Elev |
Adelaide vaknade upp ur tankarna. Hon kom på sig vilken urlöjlig idé hon hade haft. Hitta något ÅT Halo. Det var väl ändå upp till henne vem hon ville vara med? Dansa med? Hon kände skam och slog sig på stolen bredvid Halo. "Du kanske inte behöver dansa. Det är rätt skönt att sitta ner när skorna tar kål på en." Hon syftade på klackarna och såg ner på sina skor för att sedan himla med ögonen och på så sätt förtydliga vad som menade.
"Caspian?", ekade hon och instämde att det väl ett tag sedan hon sett sin bror. Det var inte möjligt att han skulle missa det här tillfället för att delta på festen. Den första med Halo som prästinna. "Jag har ingen aning. Kanske han är med Ruby?" Hon ryckte på axlarna. Hon var inte orolig. Caspian var ju underlig så- höll sig undan, var inte riktigt den mest sociala av alla. Han föredrog alltid sällskapet av sina böcker. "Okej. Vi testar väl då. De där två- de ser ut som ett trevlig par. Lite äldre än oss, men de kanske är pratglada? Ska vi ta reda på vilka de är?" Han drog på ena mungipan. Demi hade inte listat ut vad han skulle säga till de eller ens fråga. Men att hälsa var väl en bra början, tänkte han. Han plockade varsitt glas med bubbel åt de och räckte de ena över till sin bror för att sedan köra sin fria hand ner i byxfickan och gick fram mot paret. "Hallå där." 21 mar, 2021 19:27 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > In the dark PRS Vidomina & Medi
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen