PRS(AlexZz och Jessica Tonks)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS(AlexZz och Jessica Tonks)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Jessica Tonks
Elev |
"Heh, jag har väldigt svårt att tänka mig det" log Mia. Vivian gick jämt med nya pojkvänner och vänner, hon skulle säkert ha varit otrogen..."Om hon inte hatade mig förut gör hon nog det ni". Hon mindes hennes röda ansikte då hon skrikit förolämpningar åt Mia.
"Hm, vi kanske kan stanna i Lona ett tag?". Den staden låg sju mil härifrån. Hon såg utkanten av staden nu.
3 jul, 2013 16:30 |
|
AlexZz
Elev |
"Undrar hur hon tänkte sig att det skulle fungera, kanske hämnd för att jag aldrig velat vara hennes dejtoffer för veckan." Säger Benjamin fundersamt. Faktiskt har han alltid avvisat hennes "diskreta" närmanden. Det mest patetiska måste ha varit när hon försökt göra honom svartsjuk. "Lona... japp, det blir bra." Svarar Benjamin och gasar igen.
. .
3 jul, 2013 18:18 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Jag klandrar dig inte, hon är oftast riktigt elak" sa Mia. "Jag mindes andra klass...". Det var den tiden grupperna i skolan svagt började märkas, och Vivian drog stor nytta av det. "Hon trampade på mig, försökte håna mig och så...detsamma med andra också". Det var ganska kul att ha dragit henne vid nästan.
"Vi kanske kan ta in på hotell eller något? Jag vet inte hur det är med dig men jag har inte lust att sova i en bil" log hon sedan.
3 jul, 2013 19:51 |
|
AlexZz
Elev |
"Nej, jag har ingen större lust att göra det heller. Speciellt inte i en bil som Edwin är så mån om." Svarar Benjamin och tittar ut genom fönstret, faktiskt så har de redan börjat mörkna. Antingen så har de kört väldigt länge eller så har tiden bara flugit iväg. I vilket fall så är det inte som om de inte har pengar till det.
. .
3 jul, 2013 21:23 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Väldigt snällt av honom att låna ut bilen...och låta mig sova hos honom igår" sa Mia. Och hon hade bara stuckit sen, knappt utan att säga något...
Hon såg också att det börjat mörkna. Men så såg hon en skylt som sa "Hotell brend 1km". "Hm...vi kanske ska stanna där över natten?". Hon började bli trött och utmattad av dagen....Hon hade inte heller sovit så bra natten innan.
4 jul, 2013 12:37 |
|
AlexZz
Elev |
"Edwin är rätt givmild när det gäller." Säger Benjamin med ett litet leende. Benjamin undrar hur det går för Edwin just nu, det kan inte gå så bra egentligen. Stackarn, tur att hans pappa är så avslappnad att Edwin inte ens kommer straffas. "Ser ut att vara det bästa alternativet." Fortsätter Benjamin och svänger när de kommit fram till hotellet.
. .
4 jul, 2013 13:07 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Jag har märkt det" log Mia. Hans pappa verkade också snäll även om hon bara träffat honom en enda gång. Hon undrade vad hennes föräldrar gjorde nu. De hade sett rätt så arga ut faktiskt då hon de åkt iväg...och hennes lillebror hade bara flinat.
Då de kom fram till hotellet synade Mia det med blicken. Det såg inte så illa ut, inte som den sortens hotell som fanns i en del filmer, som var ruttna och läskiga, det här såg trevligt och bra ut. Hon klev ut ur bilen och gick fram till dörren innan hon kastade en blick bakåt mot Benjamin och log.
4 jul, 2013 15:05 |
|
AlexZz
Elev |
Benjamin hoppar ut ur bilen och låser den. Det här hotellet verkar åtminstone inte sunkigt och hemskt. Fast Benjamin har faktiskt aldrig varit på ett hotell eftersom de enda gångerna som han varit utanför staden är då de åker iväg till sitt sommarställe utomlands. Och då har de liksom sitt eget hus så hotell behövs inte.
"Hoppas att det finns rum lediga." Säger Benjamin och sträcker lite på sig. . .
4 jul, 2013 15:41 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Ja, annars får vi väl nästan sova i bilen" sa Mia. Hon öppnade dörren för honom innan hon gick in till lobbyn. Tapeterna var i en härlig gräddvitt färg och bakom en disk så stod en ung man som nog bara var några få år äldre än de.
"Välkommen till hotell Brend, vad kan jag göra för er?" sa mannen med ett leende. Mia log tillbaka. "Två rum för en natt tack". Mannens leende slocknade smått och blev mer en liten smått bekymrad min. "Tyvärr så renoverar vi några av rummen, och resten är upptagna, förutom ett rum som nyss blev ledigt, vill ni ta det?". Mias leende försvann smått också, dela rum med Benjamin? De hade ju sovit under granen och i stugan, men ändå....Dock så kände hon väl inte obehag för det i alla fall.... "Benjamin?" frågade hon och såg på honom. Han fick avgöra.
4 jul, 2013 17:56 |
|
AlexZz
Elev |
"Jag har inget problem med det." Säger Benjamin, även om han överväger att sova i bilen istället för att det inte ska kännas alltför konstigt. Egentligen är det väl ingen fara men det är något med att dela hotellrum som inte riktigt verkar lika lätt som att sova i samma stuga. Rum är liksom, speciellt hotellrum när han tänker efter, i alla dåliga filmer finns det alltid något dåligt som händer i hotellrum. Vilken sorts film det än är.
"Ni betalar imorgon, frukost ingår." Säger den unge mannen och ger dem nycklarna. . .
4 jul, 2013 21:37 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen