UNPOPULAR OPINIONS
Forum > Off Topic > UNPOPULAR OPINIONS
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Wretch Det här med djuraffärer är sant, är otroligt glad över att vi inte tryckt in fler djur i den handeln än de som redan finns där (var i Barcelona när jag var sju och där hade de hundar i små, små burar i en affär, det krossade mitt hjärta). Tycker generellt inte om när levande varelser behandlas som varor och endast varor, vilket det blir i en djuraffär. Av logiska skäl kan de ju inte, som du själv säger, få den omtanke och behandling som behövs. En djuraffär här i området har i alla fall ett eget stängt rum till gnagare och fåglar där barn inte får vistas själva, man måste säga till om att gå in och där får inte vara mer än tre personer där inne åt gången. Bättre än inget. Katter är änglar, men tyvärr går de inte alls ihop med andra saker jag vill ha i mitt liv (inklusive pennor, har snart inga kvar). Fiskarna klarade sig precis, vilket var ett under. Det skulle kanske uppskattas mer om du tog det bokstavligt och faktiskt begraver henne med en orm. Ingen orm i livet så får man väl ha det efter istället. Samma här Har haft katter när jag var yngre och pennor brukade de låta vara ifred.. En av dem ansåg dock akvarierna som en kombination av katt-TV och all you can eat-buffé så jag fick flytta dem till ett separat rum så hon kunde vara i mitt rum. Så det är ju tur att jag inte blivit av med några pennor, jag är tillräckligt duktig på att tappa bort dem själv då jag alltid har dem med mig och ständigt tar upp dem i tid och otid typ. Haha! Well, med tanke på min mors och min relation så.. känns nästan som jag får göra det! 12 nov, 2015 01:46 |
|
Airi
Elev |
14 nov, 2015 10:14 |
|
Corazon
Elev |
14 nov, 2015 18:28 |
|
potterflicka
Elev |
Jag tycker inte 5sos är bra överhuvudtaget.
14 nov, 2015 18:48 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Jag älskar bönsyrsor. Det är sällan jag stöter på någon som delar samma fascination för dem som jag men de är verkligen så otroligt vackra och underfundiga, ett praktexempel på hur fantastisk naturen är. http://coolthingoftheday.tumblr.com/post/130694408758/top-ten-coolest-species-of-praying-mantis-1-giant Jag älskar även spökskräckor och vandrande pinnar, särskilt Peruphasma schultei som är så söt att jag får hål i tänderna. ♥ ![]() Sen älskar jag nattfjärilar och spindlar också, och ormar och allsköns kräldjur och.. ja, listan kan väl göras lång antar jag. Tyvärr bemöts det oftast med antingen "aaaaah vad äckligt!" eller "men det är ju SKADEDJUR" to which all I can say is: Vad är vi människor då? ..Vilket iofs inte brukar vara särskilt populärt det heller, men, ja. Haha. Well. Sorry. HAHA! Fan.. jag kan inte bestämma mig för om den är söt eller bara ser dum ut. Det får bli bägge ^^ 14 nov, 2015 18:51 |
|
Borttagen
|
Jagvet,jag vet jag kommer bli mördad...
Jag tycker inte om choklad Jag är allergisk mot doftljus Tack och hej 14 nov, 2015 18:59 |
|
feminist
Elev |
14 nov, 2015 20:30 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Alla dessa parfymer, body mist, vad fan allt heter. Speciellt de i min ålder och kanske runt tjugoårsåldern med är värst med det. De ska ha så jävla mycket parfym eller bodymist, och så billiga sorter också så det verkligen stinker. Kan ni inte tänka på dem som är känsliga? Jag får ont i huvudet, blir trött och får nästan svårt att andas när det blir så mycket parfym.
Och som att detta inte är nog så är det som någon press att ha parfym om man är tjej. "Men vill du inte lukta gott?". Nej, det är inte att lukta gott om man stinker parfym. Och det är ingen bra parfym om man behöver spraya på sig massor för att man ska 'känna' den.
14 nov, 2015 20:46 |
|
Obliviate_
Elev |
Skrivet av Jessica Tonks: Alla dessa parfymer, body mist, vad fan allt heter. Speciellt de i min ålder och kanske runt tjugoårsåldern med är värst med det. De ska ha så jävla mycket parfym eller bodymist, och så billiga sorter också så det verkligen stinker. Kan ni inte tänka på dem som är känsliga? Jag får ont i huvudet, blir trött och får nästan svårt att andas när det blir så mycket parfym. Och som att detta inte är nog så är det som någon press att ha parfym om man är tjej. "Men vill du inte lukta gott?". Nej, det är inte att lukta gott om man stinker parfym. Och det är ingen bra parfym om man behöver spraya på sig massor för att man ska 'känna' den. Alltså, oavsett ålder är det inte speciellt fräscht o gå runt med ett moln parfym efter sig?? Jag har fått lära mig att man tar på parfym på handlederna o typ halsen, sen räcker det. Man behöver ju ha det som tvål när man duschar x) 14 nov, 2015 20:56 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Jag älskar bönsyrsor. Det är sällan jag stöter på någon som delar samma fascination för dem som jag men de är verkligen så otroligt vackra och underfundiga, ett praktexempel på hur fantastisk naturen är. http://coolthingoftheday.tumblr.com/post/130694408758/top-ten-coolest-species-of-praying-mantis-1-giant Jag älskar även spökskräckor och vandrande pinnar, särskilt Peruphasma schultei som är så söt att jag får hål i tänderna. ♥ ![]() Sen älskar jag nattfjärilar och spindlar också, och ormar och allsköns kräldjur och.. ja, listan kan väl göras lång antar jag. Tyvärr bemöts det oftast med antingen "aaaaah vad äckligt!" eller "men det är ju SKADEDJUR" to which all I can say is: Vad är vi människor då? ..Vilket iofs inte brukar vara särskilt populärt det heller, men, ja. Haha. Well. Sorry. HAHA! Fan.. jag kan inte bestämma mig för om den är söt eller bara ser dum ut. Det får bli bägge ^^ 'tis a precious wittle baby, that's what it is! ♥ 14 nov, 2015 20:58 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen