Glee
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
soratanaka
Elev |
Får jag förresten fråga hur spoilers gäller på denna sida? När ska man använda dem? När episoden sänts på svensk teve? När DVD:n kommit ut? Eller bara när det handlar om större plotlines (ex. Burt s2)?
För läste reglerna, men den fokuserade mest på HP, kändes det som. Är det spoilervarning på de som dör i HP fortfarande? ;www; Sorry, sorry, just an act of precaution. xo "We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 20 feb, 2013 09:20 |
|
EmahS
Elev |
Skrivet av soratanaka:
Får jag förresten fråga hur spoilers gäller på denna sida? När ska man använda dem? När episoden sänts på svensk teve? När DVD:n kommit ut? Eller bara när det handlar om större plotlines (ex. Burt s2)? För läste reglerna, men den fokuserade mest på HP, kändes det som. Är det spoilervarning på de som dör i HP fortfarande? ;www; Sorry, sorry, just an act of precaution. xo[/quote Finns väl inga regler. Jag tycker att små saker som händer inte behöver spoiler. Annars har jag lite som regel för mig att när avsnittet sänts i Sverige så är det "ute". Och har man inte sett då får man skylla sig själv. Kanske inte superstora spoliers, de kör jag nog i spoiler ändå.
20 feb, 2013 09:25 |
|
ikka
Elev |
OMG, efterbliven som jag är så såg jag precis I Do och fyy vad bra det var! ♥
Spoiler: Tryck här för att visa! ![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
21 feb, 2013 21:35 |
|
hyperion
Elev |
Någon som såg dramat på Oliver's facebook eller? Blev så jävla pissed, fyfan.
![]() So this happened, alla klainers blev skitburthurt och Oliver bad om ursäkt att folk hade missförstått men ändå fortsätter en massa klainers att skälla på honom like GE ER. Mannen har känslor, och med all ragen jag först såg så fick jag uppfattningen om att det Oliver kommenterat hade varit mer i stil med "Klaine suger så jävla hårt, jag hatar Blaine, Adam är så mycket bättre för Kurt osv.", och inte det där inlägget som är moget formulerat och faktiskt har till väldigt stor del RÄTT. Sen hade jag sett en post innan på dagen som antagligen är kopplat till det här, klaine fandomen hade tydligen uttryckt sig om att "Men vi gillade Grant för att han respekterade Klaine osv" HAHAHAH Grant fick utstå dödshot dagligen för att han spelade Sebastian so just stop. (Och innan någon hoppar på mig här, alla klainers är inte helt tappade i bollen, and I know this för ni klainers som trippar runt i den här tråden är supertrevliga och resonabla, men tyvärr är ju inte alla av er det. sen är det alltid de värsta som hörs och synns mest, 100 supertrevliga klainers blir uppvägda av 1 skitjobbig i princip så MISSFÖRSTÅ MIG INTE) Och det jag stör mig mest på är att en klainer där kallade Kadamers otroligt respektlösa. Men jaha, det är ju inte alls som att hälften av det som postas i Kadam taggen är om att klaine är endgame, klaine är så mycket bättre osv osv av klainers som inte pallar tagga sitt hat ordentligt. (Kan bara tilläga att om detta skulle postats på tumblr så skulle lol klaine taggen användas jädrigt flitigt, so I know I walk in with my hate, but I make sure to tag it too) Och sen att de pallar ge sig på Oliver som de gör, förfan, han bad om ursäkt (även fast jag anser att han inte ens hade något att be om ursäkt för), och de vägrar ta emot den. Sen hörde jag att de hade hoppat på Amber för att hennes KARAKTÄR hade brytit av Klaines hångel AHMEN BRA DÄR. Amber är inte Mercedes och Amber skriver inte Glee. STFU. (Sen är ju klainers i allmänhet känds för sin mobbning, och nu snackar jag om åsikter från folk som aldrig varit involverade i glee utan bara sett från utsidan so it's like true fact, I'm just not drawing things out of thin air here.) Men ja, ikka, kadam is better Hade förövrigt en släng av kum feels förut, and like a friend of mine said "if I squint hard enough all Kadam fanart looks like kum" ♥ (it's kind of true btw, I had fun) ![]()
21 feb, 2013 23:29 |
|
soratanaka
Elev |
hyperion: *My twice this day unleashed asian queer arse rage is once again being released*
FÖR I HELVETE. Detta är en av anledningarna till att jag multi-shippar och går ut från Klaine fandom. Gillar Klaine, they're cute, they're canon and obviously endgame. Men fansen kan vara så jävla respektlösa. 1. Adam sjöng sången. Inte Oliver. Adam. Distansera karaktär från skådespelare, please. 2. De går på allt och alla som inte OTP:ar Klaine och enbart Klaine. Jag förstår om de shippar Klaine och tycker de är de finaste. Men puh-lease, show us guys some respect. Jag multi-shippar, står inte på någon särskild ships sida. Jag vill att Kurt ska vara glad. Jag har stort urval av fanfics att läsa. Men blir så jävla less på Klainers ibland. Ur min synvinkel verkar det ju som att OKJ bara ville vara snäll mot ett fan. Jesus Christ. *grumbles* Ska skriva en smutty Kadam drabble för att kompensera detta. ;ww; "We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 21 feb, 2013 23:37 |
|
dinomaid
Elev |
hyperion
Främsta anledningen till varför det suger att vara Klaine-shippare ibland. "Ambition doesn’t grow on trees, girlfriend. You gotta grow dem leaves yo’self." 21 feb, 2013 23:45 |
|
hyperion
Elev |
soratanaka Jag orkar inte med dem ibland. Sen blir jag så förbannat arg över att de springer runt och skriker om att de donerade lite pengar i Darrens namn (typ 1400 dollar?), som att det skulle göra dem bättre fans och ha rätt till mer Klaine?
The Sterek Campaign lyckades dra ihop över 10 000 dollar för att adoptera en hel vargflock i Jeff's namn. Visserligen gjorde de den grejen öppen för hela Teen Wolf fandomen, men ändå, och har inte sett en enda Sterek shipper som någonsin försökt använda det till sin fördel i något argument EVER. Nä, orkar inte. Ska gräva ner mig framför Supernatural för Glee orkar jag inte med just nu just uuugh. Posta/länka gärna din drabble, would love to read it. edit: dinomaid I feel sorry for you, jag vet ju att ni good guys finns där ute också och att ni ska behöva bli accosierade med skithuvudena måste vara så jädra pissigt. ![]()
21 feb, 2013 23:45 |
|
soratanaka
Elev |
hyperion: Har redan skrivit några på denna tag om du är intresserad! Lite såna där halvtaskiag fanfics man skriver när man har skrivit fast sig i andra. ;www;
"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 21 feb, 2013 23:48 |
|
dinomaid
Elev |
I wish we could all get along like we used to in middle school... I wish I could bake a cake filled with rainbows and smiles and everyone would eat and be happy...
"Ambition doesn’t grow on trees, girlfriend. You gotta grow dem leaves yo’self." 22 feb, 2013 00:16 |
|
whirlwinds
Elev |
är totalt efter gällande allting som har med glee att göra eftersom jag typ sedan det kom ut tyckt att det verkade astöntigt och hatat mot alla som tjatat om det överallt, sen behövde jag en ny serie att kolla på för några dagar sedan och ba AH MEN OK KAN VÄL GE DET EN CHANS, nu är jag fast :-)))))) har bara tagit mig fram till slutet utav säsong två eh
vad jag har att säga hittills: 1. vill mest kräkas på rachel pga asjobbig 2. kurt är så himla gullig 3. det var en dålig idé att försöka somna till glee för istället för att ligga stilla och slappna av låg jag och sprattlade och fnissade och skrek högt (obs klockan fem på morgonen obs tror jag väckte hela kvarteret) när klaine kysstes mm ok sen vet jag ju redan ca allt som kommer hända i de kommande säsongerna eftersom det liksom är svårt att undvika sånt när man börjar kolla på en serie 9347630704 år efter : /////
22 feb, 2013 00:33 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen