(Prs) Mellan JustMe! & fashion7
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> (Prs) Mellan JustMe! & fashion7
|
Borttagen
|
Jag gick till mitt rum och ringde Ida. Vi pratade om Kevin och Alex i flera timmar. Vi träffades senare på kafé Miranda och drack kaffe, pratade lite mer om Kevin och Alex. Sen gick vi till skateparken.
13 sep, 2013 20:52
|
|
Borttagen
|
Alex öppnade dörren åt mig och jag steg in. Vi bestämmde oss föratt åka till stan. Vi åkte dit och gick omkring och gjorde absolut ingenting.
Vi såg några som vi kännde och pratade med dem en stund.
13 sep, 2013 20:54
|
|
Borttagen
|
Ida och jag träffade på Jonne och Elias. De lånade oss deras brädor och vi åkte lite. De applåderade för oss. Sedan fikade vi, men det fanns bara två lediga stolar där, så Ida och jag fick sitta på killarna. Lite trångt...."Så ni brukar hänga här?" frågar jag med höjda ögonbryn.
13 sep, 2013 21:12
|
|
Borttagen
|
Vi gick in på kafé Miranda. Då Alex steg in stannade han vid dörren.
- Hallå ? Sade jag. Han stod stilla och bara glodde. Jag såg dit han såg och fick se Ida och Lei som satt i famnen på 2 killar. Jag blev lite svartsjuk, men tröstade mig med tanken att hon var som min syster, det skulle ändå inte funka.
Ida tittade mot oss och såg ursäktande på Alex. Alex skuffade undan mig och sprang till sin motorcykel. Jag blängde på Ida och åkte efter Alex.
13 sep, 2013 21:18
|
|
Borttagen
|
Ida suckade och skakade hjälplöst på huvudet. Jonne såg förvirrat efter Alex men fattade sedan vinken. "Oj då..." sa han. Jag reste mig upp, kramade om Jonne och Elias, och tog sedan med mig Ida ut. Vi satte oss i hennes bil och jag körde iväg efter Alex.
13 sep, 2013 21:22
|
|
Borttagen
|
Alex stannade.
- Måste du följa efter ? Sade han irriterat och satte sig på en bänk. Jag ryckte på axlarna och satte mig brevid Alex.
- Hon och den där killen är knappast ihop, det kvar ju inga platser vid andra bord. Sade Jag och såg på Alex. Han fnös och tittade bort.
13 sep, 2013 21:27
|
|
Borttagen
|
Jag sladdade upp på trottoaren där Alex satt. Ida såg nervöst på honom och jag suckade irriterat, "Ut Ida, du har inte gjort något fel. Förklara situationen."
Ida nickade lite mer bestämt och klev ur bilen. Jag blundade.
13 sep, 2013 21:41
|
|
Borttagen
|
Jag tänkte låta dem prata ifred så jag gick fram till min motorcykel.
- Jag åker nu. Sade jag och knäppte fast hjälmen, startade och körde iväg.
13 sep, 2013 21:43
|
|
Borttagen
|
Alex och Ida skrek på varandra ett tag men satt snart lungt på bänken och höll händer.
13 sep, 2013 21:48
|
|
Borttagen
|
Jag körde in på gården och kom på att det var julafton imorgon. jag förde in motorcykeln i garaget och gick in. Det doftade mat. Mamma stod vid spisen och lagade mat med tvillingarna. Jag gick upp på mitt rum och satte mig vid skrivbordet. 
13 sep, 2013 21:51
|
Du får inte svara på den här tråden.