Denices sjunde år tillsammans med Marodörerna [ SV ]
Forum > Fanfiction > Denices sjunde år tillsammans med Marodörerna [ SV ]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lovedanielradcliffe
Elev |
18 dec, 2011 21:08 |
|
Tonkss
Elev |
18 dec, 2011 21:32 |
|
allealicia
Elev |
Hahah. Kapitel 36 Det var en mycket ovanlig mörk kväll utanför Hogwarts. Stjärnorna kändes mycket blekare och längre bort än vanligt. Jag kom precis in min sovsal. Ingen annan var där. Plötsligt lystes himmelen upp av röda och gröna blixtar. Jag gav till ett skrik och sprang ut, ut ur sovsalen, ut ur gryffindors sällskapsrum, ut på skolgården och sedan in i den förbjudna skogen. Det var som om jag visste vart jag skulle och vilka som sköt blixtarna. Jag kom fram till den yta där både fiender och vänner stått. Jag skrek.Jag han precis se ryggen på en dödsätare och Sirius innan de tillsammans transferat sig där ifrån. Sirius hade inte kämpat emot. Han var en av dem nu. Han skulle inte komma tillbaka till mig. Tanken krossade mitt hjärta. Jag sjönk ihop på marken och andades tungt. Då hörde jag först en mycket svag röst eller röster som sa mitt namn. Men den blev bara större och större... - Denice... Denice... Vakna. Jag slog upp ögonen. Mathildas, Lilys, James, Sirius och Remus huvuden såg jag ovanför mig. Jag kände också att jag låg på någonting hårt. Golvet. Jag hade tydligen ramlat ner från soffan. Jag satte mig upp. - Hur mår du? Frågade Lily. - Bra. Det var en mycket hes röst som kom från min mun. Jag vände mig mot Sirius och stirrade på honom. Först lite förvånat men sedan lättat. Alltsammans hade bara varit en mardröm. Jag kramade Sirius som först också blev lite förvånad. ---------------------------------- Nu blev det ett mycket kort kapitel tyvärr men det är för att datorn inte har fungerat idag och jag skriver från mobilen.
18 dec, 2011 21:42 |
|
karlsson.9
Elev |
braaaa
18 dec, 2011 22:17 |
|
Hermia
Elev |
Bra
Once a MADling, always a MADling 19 dec, 2011 13:10 |
|
Tonkss
Elev |
19 dec, 2011 15:27 |
|
Salazar1
Elev |
SUPEROMEGAAWESOME
Slytherin Pride 20 dec, 2011 15:30 |
|
allealicia
Elev |
♥
Jag skrev ett kapitel men sen så raderades det med en enda liten fel tryckning. Heheh, det var inte kul men här kommer iallafall det kapitlet. Kapitel 37 Självklart hade inte händelsen på tåget helt runnit ur eleverna men att vara på Hogwarts var tryggt eller åtminståne så kändes det tryggt. När Dumbledore var där. Så skolan och veckan gled på som vanligt. På lördagsmorgonen väckte Lily oss. Man hade inte räknat med något annat. Men hon väckte inte bara mig och Mathilda utan också Jessica och Zendaya. - Vakna! Alla muttrade något. - Kom igen då, sa Lily och försökte få upp oss ur sängen. - Är hon alltid så här? Frågade Jessica sömnigt. - Japp, sa Mathilda och satte sig sakta upp i sängen. - Men kom igen, ni vet väll vad det är för en dag idag? - Efter att ha upprepat det ett tusen gånger är det väldigt svårt att inte glömma, sa jag. - Hur länge har du varit uppe egentligen? Frågade Mathilda . - Jag vaknade nästan precis, sa Lily. Mathilda andades ut och lade sig ner i sängen igen. - Hur mycket är klockan? Frågade Zendaya. - Tio. - Jaha, då var det väll inte så farligt. Trodde klockan var fem eller något, sa jag. - Tror du jag är galen eller? Frågade Lily. Ibland trodde jag faktiskt det så jag svarade inte. Hon tittade undrande på mig. Jag skrattade. - Vi ska väll ändå upp nu, sa jag och reste mig upp. Lily räckte mig ett par mjukis-byxor och ett linne. Jag gick till badrummet och gjorde mig snabbt iordning och väntade sedan på resten av tjejerna och sedan gick vi ner till uppehållsrummet där Sirius, James, Remus och Peter stod och väntade. Vi gick tillsammans ner till frukosten där Dumbledore stod vid katedern med ugglan. Han verkade vänta på att alla elever skulle komma. Vi var de sista. - Jaså, nu kommer ni, sa Dumbledore och log. Alla tittade på oss och mina kinder blev röda. Vi satte oss. - God morgon! Som alla vet så är det julbal idag! Alla hurrade och Dumbledore fortsatte: - För att vi ska kunna göra iordning här kan ni tyvärr inte komma in hit om ni inte vill att det ska bli en överraskning. Därför kommer lunchen att finnas i erat uppehållsrum när det är dags för det. Men alla kommer inte att få plats i rummet så ni får gjärna ta med er maten upp till era egna rum. Det var det jag hade att säga, så nu kan ni ta för er av frukosten. Dumbledore gick tillbaka till lärar bordet och satte sig. - Vi går till Hogsmeade, det är ju helg, föreslog Sirius senare på förmiddagen. - Varför inte, vi har ju ändå inget annat att göra, sa jag. Lily flämtade till. - Ingenting att göra? Vi har massor att göra! Sa Lily. - Lily, det är åtta timmar kvar, sa Mathilda. - Jaja, vi går väll dit men bara en kort stund, sa Lily. ---------------------------------------------------------------------- Tack för att ni läser
21 dec, 2011 13:58
Detta inlägg ändrades senast 2011-12-22 kl. 22:43
|
|
Borttagen
|
awesome, längtar tills nästa, hoppas det blir senare idag/ikväll
21 dec, 2011 14:50 |
|
allealicia
Elev |
Skrivet av Borttagen: awesome, längtar tills nästa, hoppas det blir senare idag/ikväll Det blir nog det
21 dec, 2011 14:52 |
Forum > Fanfiction > Denices sjunde år tillsammans med Marodörerna [ SV ]
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen