PRS(AlexZz och Jessica Tonks)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS(AlexZz och Jessica Tonks)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Jessica Tonks
Elev |
Mia stängde till dörren och vände sig sedan mot sängen, hon orkade bara ta av sig skorna och sin tunna jacka innan hon la sig i sängen, drog täcket upp till hakan och somnade bums.
29 jun, 2013 23:38 |
|
AlexZz
Elev |
Benjamin suckar irriterat, han måste ta sig därifrån. Han är trött, utmattad och det har hänt väldigt mycket.
"Benjamin!" Säger en lättad kvinnlig stämma som inte kan vara någon annan än hans mor. "Åh, jag är så glad att du mår bra!" Benjamin kan inte undgå att höra hotfullheten i hennes falska glädje över att se honom. Hon fyller i något papper innan hon drar med honom därifrån. Hans mor använder dessutom sin förmåga, det känns åtminstone så när hennes kloaktiga naglar känns mycket starkare än förut. Benjamins mor har nämligen förmågan att göra vilken del av kroppen som helst på både sig själv och andra till vilken metall som helst. Förutom att hon fortfarande kan röra sig obehindrat när fienden blir metallen. Han är alltså körd. . .
30 jun, 2013 12:08 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mia drömde inte lugnt, hon började vrida på sig. Hon drömde. Drömmen var som en återspegling av det hon fått höra, först såg hon hur Benjamin blev tagen, och sedan hur han gifta sig med Vivian, och de kysstes....Mia visste inte varför, men den sista scenen gjorde ont i henne.
Hon vaknade tillslut, smått blek, hon hoppades verkligen drömmen inte varit sann.
30 jun, 2013 12:16 |
|
AlexZz
Elev |
Benjamin har precis fått reda på nyheten om att han ska gifta sig med Vivian istället. Och han sitter inlåst i ett källarrum den här gången så ut kommer han inte. Om han inte försöker krascha dörren vilket vore rent självmord egentligen eftersom han gissar på att hans mor inte har en tanke på att låta honom rymma igen. Så han lägger sig för att sova helt enkelt, och drömmer mardrömmar om Vivian.
. .
1 jul, 2013 11:03 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Hur mycket Mia än försökte kunde hon inte sova mer efter den där mardrömmen. Hon hade en väldigt dålig känsla om den, kan den vara sann?
Hon satte sig upp och gick fram till en spegel som fanns i rummet. Hon drog undan lite hår som var precis framför ögonen innan hon vände sig mot dörren och öppnade den.
1 jul, 2013 11:06 |
|
AlexZz
Elev |
Benjamin har vaknat av drömmarna och bara ligger i sängen. Imorgon, eller kanske är det redan idag, då måste han ta sig härifrån. Han kan inte gifta sig med Vivian. Speciellt inte när hon i sista drömmen plötsligt varit Mia, vilket är ännu en anledning till att han ligger vaken och funderar på vad i hela friden som är fel på honom.
. .
1 jul, 2013 14:13 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mia tog några steg neråt i trappan som ledde upp till rummet. Hon letade efter Edwin, hade något hänt då hon sovit? Hade han hört något m Benjamin?
Samtidigt, under de dagarna Mia hade varit borta så hade hennes föräldrar nästan oroat ihjäl sig, de sas nu att de inte tänkte gifta bort henne, på ett litet tag, om hon bara kom hem.
1 jul, 2013 16:20 |
|
AlexZz
Elev |
Det var tidig morgon och ändå hade Edwin redan fått nyheten om att bröllopet skulle äga rum och Benjamins mor hade dessutom - på något sätt fått reda på vem Edwin var tydligen - och gjort honom till best man. Edwin hade faktiskt halvt om halvt sett fram emot ett bröllop men det skulle varit hans med Katie Hemingsway och Benjamin skulle vara hans best man. Inte tvärtom. Edwin reser sig för att gå och berätta för Mia.
. .
1 jul, 2013 17:23 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mia fick syn på Edwin och gick fram till honom. Hon såg nästan på honom att något hänt. "Har han blivit fångad?" frågade hon med tunn röst. Trots drömmarna så hade sömnen gjort henne gott och hon såg mycket piggare ut.
1 jul, 2013 17:27 |
|
AlexZz
Elev |
"Ja, jag det har han och bröllopet mellan honom och allas vår hatade Vivian kommer ske idag. Goda nyheter: Jag blev best man och du och din familj är bjuden eftersom dina föräldrar bestämt sig för att om du bara kommer hem så ska du slippa gifta dig." Edwin säger detta riktigt snabbt för att det ska verka som att allting är frid och fröjd.
. .
1 jul, 2013 17:39 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen