PJ roll(privat)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PJ roll(privat)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
amanda1104
Elev |
Hades kommer fram till dom båda.
"Varför berättade du inte?" frågar hon sin mor. "Jag ville skydda dig" svarar hon. Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 5 jul, 2013 20:19 |
|
Borttagen
|
De klättrade ner och stod nere på parkeringen
efter en lååååång stund. "Så, hur ska vi ta oss till lägret?" frågar Angelica. "Jadu, det var en väldigt bra fråga! Jag antar att vi får ta buss eller tåg... Har du några pengar?" 5 jul, 2013 20:27 |
|
amanda1104
Elev |
Aily blänger på henne och börjar klappa hunden över huvudet.
"Låt henne vara Agnes" säger Hades vilket förvånar Aily. Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 5 jul, 2013 20:45 |
|
Borttagen
|
"Faktisk så har jag det. Vart ligger närmsta tågstation?"
"Jag har varit här i max två timmar. Jag vet inte! Vi går dit och frågar", säger Meia och pekar på en liten affär ungefär 100 meter bort. 5 jul, 2013 20:50 |
|
amanda1104
Elev |
Agnes reser sig.
"Du kan inte bara sitta där" säger hon bekymrat. "Om du inte ser det så går det jättebra" muttrar Aily. Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 5 jul, 2013 21:24 |
|
Borttagen
|
De kom dit. Meia öppnar dörren och de välkomnades av en klockas pinglande.
"Hej, vad kan jag göra för er?" frågar en flicka/ung kvinna som satt bakom disken. "Hej", hälsade Angelica. "Vi undrar vart närmsta tågstation är!" "Tre kilometer ditåt", säger hon och pekar åt ett håll. "Ni vill inte köpa något att dricka eller äta?" Meia och Angelica tittar på varandra och nickar. De valde ut två frukter var och varsin flaska med LOKA. Angelica betalar, och så går de ut. Det hade börjat regna, så Meia tar på sig en regnjacka från ryggsäcken. "Ledsen, jag har bara den här", säger hon med en grimas. Så börjar de gå. 5 jul, 2013 21:30 |
|
amanda1104
Elev |
Hades tar med sig Agnes därifrån och Aily sitter kvar med jättehunden.
"Jag har aldrig sätt Hades så där förut." Aily hoppar upp på fötter och vänder sig om. En kille i Ailys ålder kommer gående. "Vem är du?" "Mitt namn är Will. Tjänare här nere i underjorden" säger han. Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 5 jul, 2013 21:36 |
|
Borttagen
|
Efter cirka en timme (Angelica stukade foten) var de framme och kunde gå in och sjunka ner på en bänk och vila.
"Ska vi kolla när nästa tåg går?" frågar Angelica. Meia nickar och tittar på en stor skräm. "Om en halvtimme", konstaterar hon. "Vi borde gå och beställa biljetter." "Jag gör det", säger Angelica, går fram till en disk och pratar med någon anställd. Hon kommer tillbaka strax därefter med två biljetter i handen. 5 jul, 2013 23:43 |
|
amanda1104
Elev |
"Jag visste inte att det fans några tjänare här och jag hade aldrig trott att dom skulle vara levande" säger Aily förvånat. Will skrattar.
"Jag är den ända här. Kom, jag kan visa dig ett rum där du kan sova" säger han och går fram till henne. Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 5 jul, 2013 23:45 |
|
Borttagen
|
(Ledsen för att jag skriver i fel tempus ibland... haha! Jag är bara sp van vid att skriva då-tid XD Men det ör nog lika bra att jag lär mig att skriva i båda
När tåget går sitter de båda två tryggt på sina platser. Tåget är nästan helt tomt - de är i alla fall själva i sin vagn. 5 jul, 2013 23:48 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen