Dagens fråga
Forum > Harry Potter > Dagens fråga
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cara Riddle
Elev |
Skrivet av Evreka: ja Voldemort skryter med det, men han kan fortfarande inte känna kärlek som Umbrigde kan, hon har båda sidor av myntet medans Voldy bara har en sidaSkrivet av Cara Riddle: Fast det gäller ju Voldemort också, han skryter ju med att han gått över fler gränser än alla andra och mördar som underhållning - usch. Och han är lika ond mot sina egna anhängare, Umbridge rättfärdigar det hon gör (inför sig själv) med att hon försvarar det hon anser vara "rätt". Voldemort, däremot anser sig inte behöva rättfärdiga någonting. Voldemort är ond men han är ändå inte ondast, för han förmår inte att känna kärlek därför vet han inte heller hur man älskar och är god. ... nej jag anser att Umbridge är ondast för hon vet att det hon gör är fel men hon gör det ändå. hon vet att hon går vöer gränsen men hon vägrar sluta ![]()
7 jul, 2012 10:26 |
|
Borttagen
|
Dagens fråga 7/7:
Vilken av dödsrelikerna skulle du vilja ha om du bara skulle få ta en? 1: Stenen 2: Manteln 3: Staven 4: Ingen av dem. 7 jul, 2012 23:08 |
|
95mas
Elev |
2: Manteln. Staven är för mäktig och stenen tar bara tillbaka spöken ungefär men med manteln kan man gömma sig för alla.
Alltid Redo.
Läs min FF "Den bortglömde marodören"
7 jul, 2012 23:50 |
|
Stoneslow
Elev |
7 jul, 2012 23:54 |
|
Evreka
Elev |
Manteln!
Skulle vara helt underbar att ha - de andra två intresserar mig inte ett dugg! Roa er med HP Puzzles på: Try & Trix (Engelska) 7 jul, 2012 23:59 |
|
VattenBlå
Elev |
8 jul, 2012 00:11 |
|
Tamburlaine
Elev |
3. Antagligen staven, eftersom då skulle jag ju kunna trolla, vilket jag så klart inte nu kan
men OM jag kunde trolla och hade en stav redan så skulle det ju vara manteln. Men magic over invisibility ♥
8 jul, 2012 00:16 |
|
Lisen563
Elev |
1, för att jag saknar mina föredrar. Jag vet att den inte är bra men jag vill prata med dom en gång till.
8 jul, 2012 09:01 |
|
Borttagen
|
Manteln
8 jul, 2012 09:58 |
|
Majis
Elev |
Många som jagkänt har dött i år, så jag saknar dom men tror ändå inte jag skulle välja stenen, den funkar ju inte så bra...
Staven verkar ju inte vara så smidig för mig som inte har magi... xD MANTELN! Då kan jag leka Harry under manteln utan att mamma blir vansinnig och kan gömma mig när det är äcklig mat och kan busa med min storebror osv! xD Haha, okej kanske inte just det, men i alla fall! Coolt att vara onsynlig så jag tar den Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 8 jul, 2012 10:12 |
Du får inte svara på den här tråden.











Mugglarportalen