Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Tjejsnack(så håll tassarna borta killar!)

Forum > Off Topic > Tjejsnack(så håll tassarna borta killar!)

1 2 3 ... 428 429 430 ... 700 701 702
Användare Inlägg
melle-hjrta
Elev

Avatar


jag vill byta skola, men jag vet inte hur jag ska säga det till mamma, för jag vet att hon kommer säga emot, för det har hon gjort när jag alltid försökt prata om det,, hjälp?

5 feb, 2012 01:27

Borttagen

Avatar


Skrivet av melle-hjrta:
jag vill byta skola, men jag vet inte hur jag ska säga det till mamma, för jag vet att hon kommer säga emot, för det har hon gjort när jag alltid försökt prata om det,, hjälp?


Skriv ner alla anledningar till VARFÖR! Gör en powerpoint eller ett sorts ''tal'' varför du vill/ska byta. Säg aldrig ''Får jag byta ?'' utan ''därför SKA jag byta skola'', rak på sak helt enkelt. Dock kan du kolla in skolan och om du hittar några bra grejer kan du ju ta upp det. T e x någon speciell profil, vilka betyg niorna går ut med där, hur nära det är till dig osv. :' Lyckaa till!

5 feb, 2012 01:32

melle-hjrta
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av melle-hjrta:
jag vill byta skola, men jag vet inte hur jag ska säga det till mamma, för jag vet att hon kommer säga emot, för det har hon gjort när jag alltid försökt prata om det,, hjälp?


Skriv ner alla anledningar till VARFÖR! Gör en powerpoint eller ett sorts ''tal'' varför du vill/ska byta. Säg aldrig ''Får jag byta ?'' utan ''därför SKA jag byta skola'', rak på sak helt enkelt. Dock kan du kolla in skolan och om du hittar några bra grejer kan du ju ta upp det. T e x någon speciell profil, vilka betyg niorna går ut med där, hur nära det är till dig osv. :' Lyckaa till!


tack , pratade med mamma nyss och hon sa att hon skulle prata med min nuvarande skolas rektor

5 feb, 2012 01:34

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Okej det här är en liten skriva av sig-grej... Jag är tjejen som alltid varit missnöjd med sitt utseende och pga mobbning etc alltid sett sig själv som ful...

Har de senaste kanske fyra åren fått höra från diverse håll att jag är söt/snygg/vacker/sexig, vilket jag har haft väldigt svårt att tro på/ta till mig. För ett par år sedan började jag inse att jag var söt.

Nu när jag har börjat träna för att få fastare kropp och bli av med lite överflödigt fett så har jag mer och mer börjat inse att jag är snygg, jag är vacker. Vilket är jättebra, om det inte vore för att min spontana respons på den insikten var: "What's wrong with me?!"

I still have a long way to go...


Jag känner igen mig i allt det du skriver. Får höra från vuxna & äldre killar att jag är snygg och så vidare, fast aldrig några i min egen ålder...
Jag har också svårt att ta till mig när folk ger mig komplimanger, jag tänker ''De skojar bara''.
Försök att sluta tänka på de dåliga sakerna om dig själv, och tänk istället att du är vacker, du är snygg, du är söt, vad än andra säger!

5 feb, 2012 08:28

superdupermikaelah
Elev

Avatar


Skrivet av Tramptass96:
Skrivet av Jac:
Skrivet av superdupermikaelah:
Problemet är inte att ni inte är söta.
Problemet är att ni tror att ert människovärde ligger i hur folk uppfattar er.
Ni är perfekta som ni är, annars hade ni inte varit ni.
Ingen har rätt att ifrågasätta det.


Jag vet men svårt att tänka så bara.
jag tror nog att alla tänker så igentligen bara att tankar som att man inte duger tar mer plats bara.


Det är vad man måste jobba bort. Man löser inte problemen genom att bli snyggare liksom. :*

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi44.tinypic.com%2F11cdq2t.gif

5 feb, 2012 10:15

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Okej det här är en liten skriva av sig-grej... Jag är tjejen som alltid varit missnöjd med sitt utseende och pga mobbning etc alltid sett sig själv som ful...

Har de senaste kanske fyra åren fått höra från diverse håll att jag är söt/snygg/vacker/sexig, vilket jag har haft väldigt svårt att tro på/ta till mig. För ett par år sedan började jag inse att jag var söt.

Nu när jag har börjat träna för att få fastare kropp och bli av med lite överflödigt fett så har jag mer och mer börjat inse att jag är snygg, jag är vacker. Vilket är jättebra, om det inte vore för att min spontana respons på den insikten var: "What's wrong with me?!"

I still have a long way to go...


Jag känner igen mig i allt det du skriver. Får höra från vuxna & äldre killar att jag är snygg och så vidare, fast aldrig några i min egen ålder...
Jag har också svårt att ta till mig när folk ger mig komplimanger, jag tänker ''De skojar bara''.
Försök att sluta tänka på de dåliga sakerna om dig själv, och tänk istället att du är vacker, du är snygg, du är söt, vad än andra säger!


Jag har inte blivit mobbad på 6 år nu (kan verkligen inte tro att det är så länge sen jag gick ut nian! O_o) Men de hårda orden hänger sig kvar. Så jag hör inte de elaka sakerna längre och har inte gjort det på väldigt länge. Nu får jag nästan alltid komplimanger från vänner och andra som vill att jag ska inse hur fin jag är... Varför är komplimanger svårare att tro på än hårda ord?

5 feb, 2012 17:25

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Okej det här är en liten skriva av sig-grej... Jag är tjejen som alltid varit missnöjd med sitt utseende och pga mobbning etc alltid sett sig själv som ful...

Har de senaste kanske fyra åren fått höra från diverse håll att jag är söt/snygg/vacker/sexig, vilket jag har haft väldigt svårt att tro på/ta till mig. För ett par år sedan började jag inse att jag var söt.

Nu när jag har börjat träna för att få fastare kropp och bli av med lite överflödigt fett så har jag mer och mer börjat inse att jag är snygg, jag är vacker. Vilket är jättebra, om det inte vore för att min spontana respons på den insikten var: "What's wrong with me?!"

I still have a long way to go...


Jag känner igen mig i allt det du skriver. Får höra från vuxna & äldre killar att jag är snygg och så vidare, fast aldrig några i min egen ålder...
Jag har också svårt att ta till mig när folk ger mig komplimanger, jag tänker ''De skojar bara''.
Försök att sluta tänka på de dåliga sakerna om dig själv, och tänk istället att du är vacker, du är snygg, du är söt, vad än andra säger!


Jag har inte blivit mobbad på 6 år nu (kan verkligen inte tro att det är så länge sen jag gick ut nian! O_o) Men de hårda orden hänger sig kvar. Så jag hör inte de elaka sakerna längre och har inte gjort det på väldigt länge. Nu får jag nästan alltid komplimanger från vänner och andra som vill att jag ska inse hur fin jag är... Varför är komplimanger svårare att tro på än hårda ord?


Jag vet faktiskt inte varför. Gissar på att det är försvarsmekanismer då man är rädd för att den personen som gett dig komplimangen, efteråt kommer säga ''Jag bara skojade!'' eller något liknande.
Fast det är bra att det var så länge sedan, även om det fortfarande är fel, och hänger kvar.
Man kommer alltid komma ihåg det, och det gör en starkare.

5 feb, 2012 18:56

MissMolly
Elev

Avatar


Skrivet av juliaweasly:
Skrivet av MissMolly:
glaaa glaa glaa

Dåra??

min dröm kmr kanske gå i uppfyllelse!!!!

http://bloommaa.bloggplatsen.se/ http://www.youtube.com/watch?v=6JKU6xW2Hjc&NR=1&feature=endscreen

5 feb, 2012 20:15

superdupermikaelah
Elev

Avatar


Skrivet av MissMolly:
Skrivet av juliaweasly:
Skrivet av MissMolly:
glaaa glaa glaa

Dåra??

min dröm kmr kanske gå i uppfyllelse!!!!

Vad för dröm?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi44.tinypic.com%2F11cdq2t.gif

5 feb, 2012 21:10

MissMolly
Elev

Avatar


Skrivet av superdupermikaelah:
Skrivet av MissMolly:
Skrivet av juliaweasly:
Skrivet av MissMolly:
glaaa glaa glaa

Dåra??

min dröm kmr kanske gå i uppfyllelse!!!!

Vad för dröm?

att bli författare!

http://bloommaa.bloggplatsen.se/ http://www.youtube.com/watch?v=6JKU6xW2Hjc&NR=1&feature=endscreen

5 feb, 2012 21:13

1 2 3 ... 428 429 430 ... 700 701 702

Forum > Off Topic > Tjejsnack(så håll tassarna borta killar!)

Du får inte svara på den här tråden.