Rollspel för Snigelklubben
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Rollspel för Snigelklubben
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Caty Delacour
Elev |
Ofelia granskar sina händer, nåja, vad som än hänt verkar det ju i alla fall inte skada någon, och det var väl det som var viktigast. Hon går fram till Elvira och Isabelle och ser en blek, svartklädd flicka ligga på marken.
Plötsligt blixtrar en snuddig scen genom hennes hjärna, som en gammal film. En flicka springer genom skogen, hon flyr från något, men vad? Ett hemskt, iskallt skratt ekar mellan träden. "Du kan inte gömma dig, jag kommer efter dig, stygga flicka!" Flickan snubblar på en rot och faller på mage ner i en ormbunksbuske. scenen försvinner och plötsligt så ser Ofelia en välbekant syn, rummet som hon delar med sin storasyster. "Var allt en dröm?" mumlar hon och går fram till spegeln. Hon rycker till och skriker, i spegeln finns ett ansike, kritvitt med svarta blodådror och lysande gula ögon. Allting blir svart och hon faller hjälplöst mot marken. Yr öppnar hon ögonen och känner att hon ligger i fin sand brevid Elvira och July.
2 mar, 2014 21:19 |
|
Kim Potter
Elev |
Elvira:
Även om jag håller på att svimma frågar jag: "Är du okej?", med en oväntat matt röst. Vill bara.. Sova.. Sova...Sova.. Håller så gott jag kan dem tunga ögonlocken uppe.
3 mar, 2014 17:05 |
|
Alice Weasley
Elev |
July-
Jag ser förfärat på Elvira och Ofelia den ena håller på att svimma den andra just vaknat ur en svimning. Jag har väldigt svårt för att säga något bra när någon mår dålig så jag går därifrån in i skogen.när jag kommit en bit in så hoppar en läskig varelse ut från en buske och vrålar. Jag springer och springer ifrån den tillslut kommer en bergvägg som tur är är jag lite av ett profs på att klättra så jag tar mig lätt up och väl uppe får jag en chock. En tjej som ser ut att vara sisådär 16-17 år sitta vid en grotta hon har brunt hår uppsat i en häst svans och lugg. Jag kollar förvånat på henne " En till överlevare?" Tänker jag ( jag syftade på dig luna~lovegood/ Lou...
3 mar, 2014 20:14 |
|
Caty Delacour
Elev |
"J-jag mår bra, tror jag" säger Ofelia och hör hur hennes röst darrar. "Me-men jag tr-tror att du borde sova lite." Hon hjälper Elvira upp på fötter. Ofelia kollar sig omkring.
"Typiskt! Nu är July försvunnen också!" Mumlar hon till sig själv och suckar djupt. De borde hålla ihop, vem vet vad som kan finnas mer än vampyrer och varulvar på ön, även om bara ett av monstren skulle varit nog med anledning för att gömma sig. Hon ser sig omkring men kan inte se July någonstans. Däremot ser hon en tjock, vit dimma sprida ut sig över marken, så tjock att hon inte längre kan se sina fötter. "Elvira? Klarar du att gå själv? Jag måste hitta July innan hon tappar bort sig i den här dimman!"
4 mar, 2014 21:24 |
|
Kim Potter
Elev |
5 mar, 2014 16:34 |
|
Borttagen
|
Isabelle:
En vit, tät dimma sprider sig över marken och dess snirkliga tentakler tycks sluka allt i sin väg. Jag hoppar vidare mot planet efter Elvira, och sätter mig på en av stolarna. 5 mar, 2014 19:42 |
|
Caty Delacour
Elev |
Eftersom att jag kommer ha dåligt Internet ett tag så kan Ofelia bli en karaktär alla kan styra!!
5 mar, 2014 21:54 |
|
Alice Weasley
Elev |
Skrivet av Caty Delacour: (nej det blir konstigt vi väntar på sig din karaktär kan ju typ gå ut och leta mat eller något några dar det blir aldrig bra annars...)Eftersom att jag kommer ha dåligt Internet ett tag så kan Ofelia bli en karaktär alla kan styra!!
5 mar, 2014 22:38 |
|
luna~lovegood
Elev |
6 mar, 2014 17:23 |
|
Alice Weasley
Elev |
oj jag glömde det... Ändrar mitt inlägg.... Hehe XD
July- Jag kollar upp och märker en konstig tjock dimma. Jag tänker "Bästst att söka skydd...Men vad ska jag gjöra flickan värkar inte ha sett mig än..." Jag tar mod till mig och går fram och säger " Hej" Till henne
6 mar, 2014 17:52 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen