Lily~James - Always and forever [SV]
Forum > Fanfiction > Lily~James - Always and forever [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag säger bara som Luna02, BRAWZOME
31 aug, 2012 13:54 |
|
Minihäst
Elev |
BRAAAaaaaa!!!!'!!!!!!!!!"
another day, another slay 31 aug, 2012 15:21 |
|
Borttagen
|
Super mysig jul alltså!
31 aug, 2012 16:03 |
|
viktor
Elev |
Den är så bra så det är otroligt och självklart bevakar jag PS jag tycker detta är den bästa ff på hela Mugglis
31 aug, 2012 16:26 |
|
FlamingSnitch
Elev |
Ny läsare och bevakare och jag tycker det du skriver är jättebra, men jag har några kommentarer. Hoppas att du inte tar illa vid, för det är verkligen ingenting illa menat, utan bara några saker som du kan tänka på i fortsättningen för att det du skriver ska bli bättre.
1. Läs igenom flera gånger så att små saker som är fel kan ändras. I vissa inlägg ändrar du tid, som exempel bestämde dom i något inlägg att dom skulle träffas vid elva, och ungefär fem meningar senare var det klockan tio dom skulle träffas. Läser du igenom flera gånger kan du även ändra stavfel och annat slarv, på det sättet ser din text lite mer professionell ut 2. Det kan vara bra att göra lite research innan man börjar skriva. Till exempel om man skriver om drakar så bör man leta reda på all information man kan om drakar innan man börjar skriva. I ditt fall skriver du en fanfiction av en bok, vilket gör det nästan ännu mer viktigt att man håller sig till faktan som finns i den ursprungliga serien. Viss information har du fått fel, till exempel är Petunia inte Lily's tvilling utan ett år äldre. 3. Texten är lite hoppig och inte alltid särskilt sammanhängande. Detta är okej om man hoppar mellan kapitlena, men det blir rätt förvirrande när du hoppar mitt i ett kapitel. 4. Tänk på att hålla dig till ett tempus, alltså antingen Presens, Preteritum, Perfekt eller Pluskvamperfekt. Jag har märkt att du hoppar lite mellan Prensens (nutid, alltså säger, springer, ler) och Preteritum (sa, sprang, log). Det är väldigt lätt att göra det här misstaget när man är inne i skrivandet, men det är bra ifall du (som jag sa i början) läser igenom innan du skickar och ändrar sådant. 5. Det är väldigt svårt att skriva en berättelse som utspelar sig i ett annat land, eftersom väldigt mycket är annorlunda där. Försök att tänka på att allting som vi i Sverige gör inte görs i England. Till exempel tror jag inte att Janssons Frestelse äts på julbordet i England, för det är väldigt svenskt. Bortsett från (eller trots) det så tycker jag väldigt mycket om din fanfic, vilket du ska ta som en stor komplimang för det är väldigt få fanfics som jag tycker är bra. Du får karaktärerna att kännas levande och allt som händer känns trovärdigt, vilket många fanficsförfattare (författare över huvud taget) misslyckas med.
The red in the Rose
31 aug, 2012 17:32 |
|
Alert
Elev |
Du skriver jättebra!!! Varje gång jag loggar in och ser att du har skrivit blir jag glad och när jag läst kapitlet längtar jag genast till nästa!!!!
Läs gärna min fanfiction: http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=24485&page=1#p1466004 31 aug, 2012 17:50 |
|
Hermia
Elev |
Supermegatotallywonderful! Du är grym, NTonks
Once a MADling, always a MADling 31 aug, 2012 19:48 |
|
Borttagen
|
Skrivet av FlamingSnitch: Ny läsare och bevakare och jag tycker det du skriver är jättebra, men jag har några kommentarer. Hoppas att du inte tar illa vid, för det är verkligen ingenting illa menat, utan bara några saker som du kan tänka på i fortsättningen för att det du skriver ska bli bättre. 1. Läs igenom flera gånger så att små saker som är fel kan ändras. I vissa inlägg ändrar du tid, som exempel bestämde dom i något inlägg att dom skulle träffas vid elva, och ungefär fem meningar senare var det klockan tio dom skulle träffas. Läser du igenom flera gånger kan du även ändra stavfel och annat slarv, på det sättet ser din text lite mer professionell ut 2. Det kan vara bra att göra lite research innan man börjar skriva. Till exempel om man skriver om drakar så bör man leta reda på all information man kan om drakar innan man börjar skriva. I ditt fall skriver du en fanfiction av en bok, vilket gör det nästan ännu mer viktigt att man håller sig till faktan som finns i den ursprungliga serien. Viss information har du fått fel, till exempel är Petunia inte Lily's tvilling utan ett år äldre. 3. Texten är lite hoppig och inte alltid särskilt sammanhängande. Detta är okej om man hoppar mellan kapitlena, men det blir rätt förvirrande när du hoppar mitt i ett kapitel. 4. Tänk på att hålla dig till ett tempus, alltså antingen Presens, Preteritum, Perfekt eller Pluskvamperfekt. Jag har märkt att du hoppar lite mellan Prensens (nutid, alltså säger, springer, ler) och Preteritum (sa, sprang, log). Det är väldigt lätt att göra det här misstaget när man är inne i skrivandet, men det är bra ifall du (som jag sa i början) läser igenom innan du skickar och ändrar sådant. 5. Det är väldigt svårt att skriva en berättelse som utspelar sig i ett annat land, eftersom väldigt mycket är annorlunda där. Försök att tänka på att allting som vi i Sverige gör inte görs i England. Till exempel tror jag inte att Janssons Frestelse äts på julbordet i England, för det är väldigt svenskt. Bortsett från (eller trots) det så tycker jag väldigt mycket om din fanfic, vilket du ska ta som en stor komplimang för det är väldigt få fanfics som jag tycker är bra. Du får karaktärerna att kännas levande och allt som händer känns trovärdigt, vilket många fanficsförfattare (författare över huvud taget) misslyckas med. Tack för konstruktiv kritik 31 aug, 2012 20:11 |
|
VattenBlå
Elev |
1 sep, 2012 13:18 |
|
Borttagen
|
TACKAR
2 sep, 2012 11:42 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen