The mugglis games nummer 50
Forum > Fanfiction > The mugglis games nummer 50
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lily Brown
Elev |
Skrivet av -Patronus-: Skrivet av Lily Brown: Jag vet att jag inte har skrivit på jätte länge, men jag har börjat femman på en skola som älskar att ge ut läxor så jag har 7 läxor i veckan + andra aktiviteter, så det kommer dröja ganska länge mellan kapitlen Oj, 7 läxor!? I femman hade vi bara 2-3 läxor och nu i sexan har vi 4-5. Och det gör ingenting om det dröjer lite till nästa kapitel, vi (eller iallafall jag) väntar! Nja, vi får 5 läxor i skolan och jag har två andra läxor som jag får när jag spelar piano och blockflöjt
15 sep, 2012 10:51 |
|
-Patronus-
Elev |
Skrivet av Lily Brown: Skrivet av -Patronus-: Skrivet av Lily Brown: Jag vet att jag inte har skrivit på jätte länge, men jag har börjat femman på en skola som älskar att ge ut läxor så jag har 7 läxor i veckan + andra aktiviteter, så det kommer dröja ganska länge mellan kapitlen Oj, 7 läxor!? I femman hade vi bara 2-3 läxor och nu i sexan har vi 4-5. Och det gör ingenting om det dröjer lite till nästa kapitel, vi (eller iallafall jag) väntar! Nja, vi får 5 läxor i skolan och jag har två andra läxor som jag får när jag spelar piano och blockflöjt Jaha, okej Jag spelar också piano!
15 sep, 2012 10:53 |
|
Soda
Elev |
Skrivet av -Patronus-: Skrivet av Lily Brown: Skrivet av -Patronus-: Skrivet av Lily Brown: Jag vet att jag inte har skrivit på jätte länge, men jag har börjat femman på en skola som älskar att ge ut läxor så jag har 7 läxor i veckan + andra aktiviteter, så det kommer dröja ganska länge mellan kapitlen Oj, 7 läxor!? I femman hade vi bara 2-3 läxor och nu i sexan har vi 4-5. Och det gör ingenting om det dröjer lite till nästa kapitel, vi (eller iallafall jag) väntar! Nja, vi får 5 läxor i skolan och jag har två andra läxor som jag får när jag spelar piano och blockflöjt Jaha, okej Jag spelar också piano! Ja med! Piano och sång då men det räknas väl? xD
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=22924&page=1#p1
16 sep, 2012 14:58 |
|
Lily Brown
Elev |
Skrivet av Soda: Skrivet av -Patronus-: Skrivet av Lily Brown: Skrivet av -Patronus-: Skrivet av Lily Brown: Jag vet att jag inte har skrivit på jätte länge, men jag har börjat femman på en skola som älskar att ge ut läxor så jag har 7 läxor i veckan + andra aktiviteter, så det kommer dröja ganska länge mellan kapitlen Oj, 7 läxor!? I femman hade vi bara 2-3 läxor och nu i sexan har vi 4-5. Och det gör ingenting om det dröjer lite till nästa kapitel, vi (eller iallafall jag) väntar! Nja, vi får 5 läxor i skolan och jag har två andra läxor som jag får när jag spelar piano och blockflöjt Jaha, okej Jag spelar också piano! Ja med! Piano och sång då men det räknas väl? xD Det tror jag
16 sep, 2012 20:06 |
|
lillaska
Elev |
lily brown vi har inte alls 7 läxor vi har 5 läxor.
29 sep, 2012 12:38 |
|
Lily Brown
Elev |
Skrivet av lillaska: lily brown vi har inte alls 7 läxor vi har 5 läxor. Men jag har blockflöjt och piano, och det skrev jag att det var två som inte var till skolan.
30 sep, 2012 20:04 |
|
lillaska
Elev |
Aha jag såg inte
4 okt, 2012 17:25 |
|
Lily Brown
Elev |
Mugglis dag 6
Piggelin01 gick och surade igen. Glassen har tagit slut för läääänge sedan. Alicia Spinnet var inte till någon hjälp, så varför inte döda henne? Bara en kan ju vinna, eller hur? ”Men jag ska sköta det på ett snyggt sätt”, tänker hon. Hon börjar vandra omkring lite för att få idéer. Fanns det inte en sådan där buske här i närheten? Tänker hon för sig själv. Jo! Där, alldeles bredvid den stora granen. En hel buske full med nattskatta. Hon plockar några bär i handen och går tillbaka till deras lilla läger. Det Piggelin01 inte visste var att Alicia Spinnet tänkte göra sig av med Piggelin01 på precis samma sätt. ”Här kommer jag med blåbär!”, säger Piggelin01. ”Jag har också varit ut och plockat några!”, svarar Alicia Spinnett. ”Här, smaka en av mina.”, säger Piggelin01 Alicia Spinnet ser att det är nattskatta. ”Måste jag?” ”Ja” Alicia sträcker försiktigt ut handen och tar ett bär. När Piggelin01 tittar bort kastar hon snabbt bort bäret och säger: ”Mmm. Det var jättegott!” Piggelin01 sitter och studerar hennes ansikte. Men hon verkar vara helt som vanligt. Inga tecken på att hon ska dö eller något. Inte ens svimma. Det är väl inte nattskatta då. Och hon som hade varit så säker! och tar ett bär. Hon dör nästan omedelbart, och ett kanonskott ljuder över arenan. ”Ett noll till mig.”, säger Alicia Spinnet belåtet. ------------------------------------------------------------ AlvaRawenclaw tittar misstänksamt på PotterHunger. Sedan på miragulz. Hon såg PotterHunger lämna miragulz och börjar gå åt hennes håll. Så fort hon kom tillräckligt nära så kastar sig AlvaRawenclaw på PotterHunger bakifrån och tar ett strypgrepp hennes hals. Blixtsnabbt gör miragulz likadant på Nymphadora Tonks!. ”Vi släpper på tre!”, säger miragulz. ”Ett, två tre!”, säger alla samtidigt och trycker ännu mer om halsen istället för att släppa. Tillslut släpper miragulz taget om Nymphadora Tonks! För att rädda PotterHunger. När hon fick loss henne suckade alla. Dem gör så här minst tre gånger om dagen. Det var bara första dagen de inte gjorde det. Då hade de varit för trötta. ”Nu tycker jag att vi bryter upp!”, sa Nymphadora Tonks!. Alla tittar frågande på henne. ”Jag är trött på det här! Att man riskerar tre gånger om dagen att bli dödad. Vi gör så här: Vi delar alla vapen och mat lika och sen ger vi oss av åt olika håll, och ger varandra fem minuters försprång.” Alla håller med. miragulz är skrämd av tanken att vara ensam, men går med på det när hon nickar åt PotterHungers håll och hon nickar tillbaka. Hon skulle inte vara ensam i alla fall. ”Okej då. Då börjar vi dela upp.” ------------------------------------------------------------ MrsEmmaWeasley har fortfarande inte hittat någon vattenkälla och hon håller på att bli galen av törst. Hur länge är det man klarar sig utan vatten? 3,4,5 dagar? Hon kommer inte ihåg. Och även om hon kom ihåg så skulle det inte spelat någon roll, för hon kommer inte heller ihåg hur många dagar inne på arenan. ”Vatten, vatten bara vanligt dripp, dropp, dripp, dropp”, nynnar hon för sig själv, men slutar tvärt när hon inser att någon kan höra henne. ”Men det spelar ingen roll längre! Inget spelar någon roll, eller hur!!!”, skriker hon upp mot luften. Ååå… Några blåbär! Dem ser saftiga ut. MrsEmmaWeasley går fram till busken och tar en handfull med ”blåbär”. Men när hon har svalt dem, märker hon att det inte smakar som blåbär. Det smakar mer som… Pang!!! Ännu ett kanonskott hörs över arenan. ------------------------------------------------------------ Hp-aren sitter under ett litet träd på en liten ö långt ut i vattnet. Hon hade simmat dit för någon dag sedan. Det är härligt där. Hon har väldigt mycket mat, Hon satt faktiskt under ett äppelträd och vattnet runt omkring henne är sött. När hon ligger och gassar i solen som bäst kommer en stor våg in. Den kommer från alla håll. Hon klättrar förtvivlat up i äppelträdet, men vattnet bara stiger, och stiger. När trädet tar slut får vågen tag i henne och spolar upp henne på land. Hon ställer sig upp och hostar och vänder sig om för att titta vad som händer med hennes ö. Hon ser hur vågorna kommer över den, om, och om igen, tills hela ön är borta. När den kom bort så lade sig vattnet lugnt och spegelblankt. Inte en krusning på vattnet. Nästan lite kusligt. När hon böjer sig ner för att dricka från vattnet så är det inte sött längre. Det är salt. Och det ända hon fick med sig var ett rep och en dyvåt påse kex. ”Inte min tur dag idag.”, mumlar hon tyst för sig själv. ------------------------------------------------------------ -Patronus- och Matilda weasley kryper ut ur sin grotta när mugglis låten spelas. ”Sluta trumma med fingrarna -Patronus-!”, säger Matilda weasley. Bara för det så börjar -Patronus- trumma ännu mer med båda händerna. ”Du är så dryg!”, säger Matilda weasley. När mugglis låten spelats klart kan man se Spoiler: Tryck här för att visa! Om man tittar, förstås.
10 okt, 2012 21:18 |
|
PotterHunger
Elev |
Awesome!!!
Läs min profil för info... 10 okt, 2012 21:22 |
|
Borttagen
|
Super duper bra!!!!!!!
10 okt, 2012 21:24 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen