In Wonderland (PRS)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > In Wonderland (PRS)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
AlexZz
Elev |
Alexa blir lättad över att det inte är något hemskt eller allvarligt och det verkar desutom inte ha blivit infekterat eller något sådant vilket också är underbart. Fantastiskt egentligen för hon gissar på att Stayne inte riktigt tänkte på att rengöra sitt svärd precis innan han ska försöka hugga ihjäl någon.
. .
15 jun, 2013 22:33 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Läkaren plockade fram en tuss och hällde ett starkt luktande medel på det. Sedan började han tvätta rent såret.
Hattmakaren bet ihop, det sved som tusan men det var säkert något rengörande medel. När läkaren sedan var klar så tog han fram en bit bandage och lindade de mot benet. "Så, stanna här nu någon dag..." sa läkaren och försvann sedan mot sitt skrivbord igen.
15 jun, 2013 22:43 |
|
AlexZz
Elev |
Alexa ser läkaren försvinna.
"Gör det ont?" Frågar hon Hattmakaren en smula överoroligt kanske. Men hon vill inte att han ska ha ont. "Och du, är du säker på att du är okej, Mally?" Frågar hon musen som himlar med ögonen. . .
15 jun, 2013 23:16 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Hattmakaren tog av sig sin hatt och la den på ett bord bredvid sängen. Han log sedan mot Alexa. "Jag mår bra, det svider lite och bultar men det går snart över". Han satte händerna bakom huvudet och blundade.
15 jun, 2013 23:22 |
|
AlexZz
Elev |
Alexa känner sig faktiskt en smula säkrare av det svaret, hon är fortfarande orolig, såklart. Men eftersom ingen av dem, speciellt inte Hattmakaren, verkar lida alltför mycket och den ena är kanske rädd för läkare så tycks det vara okej.
. .
15 jun, 2013 23:41 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Hattmakaren gäspade ganska stort. Han hade inte sovit på ett bra tag. "Du Alexa jag ska nog sova lite" mumlade han och inom en liten stund sov han för fullt.
Läkaren dök upp igen och ställde sig bredvid Alexa och studerade den sovande Hattmakaren. "Han är spritt språngande galen den mannen...det är synd att drottningen inte låter mig testa mina mediciner på honom...".
16 jun, 2013 11:03 |
|
AlexZz
Elev |
"Han är inget testobjekt!" Svarar Alexa en smula irriterad. Hattmakaren är kanske galen men det gör honom bara till den person som han är. Vilket är en riktigt bra personlighet, faktiskt. Alexa tycker dessutom om Hattmakaren som han är så läkaren kan gå och testa sina mediciner på sig själv om han så vill.
. .
16 jun, 2013 21:28 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Tja, han skulle nog må mycket bättre än han gör om han fick hjälp" sa läkaren. Men en del mediciner hjälpte inte mot allt. "Men han har nog för mycket gifter i kroppen....och hans hjärna är lika skadad som kroppen".
16 jun, 2013 21:35 |
|
AlexZz
Elev |
"Det är inget fel på honom." Säger Alexa bestämt, det kan inte bli fel om man tycker att det är okej som det är och faktiskt verkar inte Hattmakaren tycka att det är något fel och faktiskt inte Alexa heller. Hattmakaren är snäll, trevlig och intressant. Det är inget fel på honom.
. .
16 jun, 2013 22:15 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Det är tur att han inte dött egentligen" fortsatte läkaren som han inte hört Alexa. "Allt det där kvicksilvret han använder borde ha fått honom att dö för länge sedan...men han har härdat det och alla sår han fått...".
Hattmakaren såg fridfull ut i sömnen och hade ett leende på läpparna.
16 jun, 2013 22:21 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen