(PM)Jag hatar din blotta existens
Forum > Fanfiction > (PM)Jag hatar din blotta existens
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Matizze
Elev |
O_O!! *Inse att jag har sagt något dumt och dra igen dragkedjan för munnen*
Jag säger ingenting! *buktala skickligt* ![]()
28 jan, 2012 22:34 |
|
carro78
Elev |
Skrivet av Luna.Lovegood: Jag tror att hon menade att hon sett vapnen!! Jag skulle ju annars andvända dem mot henne!! För de får inte relegeras, om de inte kommer till Hogwarts då!!Skrivet av Matizze: ^ OMG! Jag har sett dem, men ta det lugnt! Rykten kommer och går, men sanningen består Menar du att jag hade rätt i att Perse lever? Och menar du att Jean får gå kvar?
28 jan, 2012 22:38 |
|
Matizze
Elev |
Jean
Jean grimaserar när Julie tar tag i hans brutna näsa med den ena handen och riktar sin trollstav mot Jeans näsa med den andra. "... Så oansvarigt! ... Vad tänkte ni med egentligen? Nej just det! Ni tänkte inte alls!" Skäller Julie en aning osammanhängande och Jean misstänker starkt att Julie vrider mer på hans näsa än hon egentligen behöver för att han ska få ondare. I ögonvrån ser Jean att Perse flinar brett. "Svagis", mumlar Perse, men innan Jean hinner resa sig upp och slå till honom, eller ens blänga ilsket på honom har Julie rest sig upp och gett Perse en rungande örfil. "Du ska inte säga något över huvud taget! Var glada för att jag är anställd för att läka er, annars hade jag banne mig lämnat er till att sköta er själva!" Fräser Julie och Jean försöker minnas om Julie någon gång har sagt att hon var emot våld. "Precis, men varför gör du mig mer illa då?" Frågar Pese och gnider sin ömma kind. Julie svarar inte utan fnyser bara högljut innan hon fortsätter att laga Jeans brutna ben. Av Jean och Perse kan man lätt se att det är Jean som har fått mest stryk. Blåmärkena börjar synas nu, en blåtira omringar Jeans vänstra öga och hans vänstra handled är böjd åt fel håll. Vad Jean kan se så är de brutna revbenen det värsta som Perse råkat ut för. "Hej igen pojkar, mår ni bättre nu?" Frågar professor Dijan med ett litet leende när både Jean och Perse befinner sig på Dijans kontor, och båda nickar stumt. Julie hade gjort ett bra jobb, även om hon hela tiden hade skällt på dem. "Vad roligt!" Utbrister Dijan. "Då tänkte jag att jag kunde pigga upp med att säga att ni båda förlorar femton poäng var till ert slutprov och att ni faktiskt kommer att få straffkommendering, båda två", fortsätter professor Dijan lika glatt och Jean och Perse blänger på varandra som om det hela var den andres fel, vilket det faktiskt var. Om inte Perse hade stirrat på Jean hade ingenting av det här någonsin hänt! "Så så, sluta skylla på varandra! Det är ni själv som har satt er i den här knipan så sluta bete er som treåringar och ta ert straff som de män ni är. Är ni redo att få höra vad ni ska göra?" Varken Jean eller Perse svarar utan blänger bara surt rakt fram, Perse genom sin svarta lugg och Jean mellan sin lugg som nu har växt sig lika lång som resten av håret och som räknas till just håret. "Ni ska hjälpa Julie i sjukhussalen en hel dag. Det innebär att tvätta pottor, skura golv, tvätta väggar och fönster och en massa annat. Ni får inte använda magi så med andra ord kommer era trollstavar att beslagtas i början av dagen, och om ni sköter er bra får ni tillbaka dem i slutet av dagen. Annars kommer ni att få arbeta hela natten också. Imorgon är en lördag och ni ska infinna er i sjukhussalen klockan sex, uppfattat?" Jean och Perse nickar surt. "Bra då kan ni gå!" "Tack! Tack så jäkligt mycket! Tack var dig kommer min första lediga dag innebära att tvätta pottor, hoppas att du är nöjd med dig själv!" Spottar Perse ur sig när de närmar sig sovsalen. De har gått under tystnad hela vägen fram tills nu. "Ja, jag känner mig jättenöjd", säger Jean och ler snett mot Perse. "Jag planerar redan hur jag på bästa sätt ska få dig att arbeta ännu mer" "Glöm inte att du också ska arbeta!" Fräser Perse och rycker överdrivet häftigt upp dörren till sovsalen. Bijou ger ifrån sig flera korta skrin som låter som ett skratt och Perse vänder sig häftigt om. "Förresten så håller jag på och planera hur jag på bästa sätt ska göra mig av med din örn!" Jean knyter nävarna och känner hur han börjar skaka av ilska. Han tar ett djupt andetag för att lugna ner sig. Inte nu, intalar han sig. Imorgon. Imorgon skulle Perse få veta att han lever! ![]()
29 jan, 2012 10:47 |
|
HalfBloodPrincess
Elev |
jättemegabra kapitel! Ska bli roligt att läsa hur det går på straffkommenderingen!
Happy Hunger games! And may the odds be ever in your favor! 29 jan, 2012 11:06 |
|
Ginny4ever
Elev |
jättebra! superbra att du är så aktiv!
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=13790&page=1 <<min Fanfiction En Mugglare på Hogwarts "Just because it’s taken you three years to notice, Ron, doesn’t mean no one else has spotted I’m a girl!" - Hermione Granger Kolla gärna in min blogg 29 jan, 2012 11:41 |
|
nilla10
Elev |
meeeeeeeeeeeeeeeeeer
hej hej! :) 29 jan, 2012 11:59 |
|
Josie Malfoy
Elev |
wow... Jean är läskig... O.O
mer, jag vill veta vad som händer Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind. 29 jan, 2012 12:47 |
|
Luna.Lovegood
Elev |
Jättebra!
Och skönt att Jean inte relegeras, och att vi fortfarande kan mörda Perse. Men vad är nu anledningen till att vi inte skulle vilja mörda honom? Att en dementorkyss vore värre? 29 jan, 2012 12:54 |
|
Lokix
Elev |
väldigt bra
Todeledo 29 jan, 2012 12:59 |
|
Matizze
Elev |
Skrivet av Luna.Lovegood: Jättebra! Och skönt att Jean inte relegeras, och att vi fortfarande kan mörda Perse. Men vad är nu anledningen till att vi inte skulle vilja mörda honom? Att en dementorkyss vore värre? Uhm... kanske för att jag vill ha några karaktärer kvar även när ff:en är slut? ![]()
29 jan, 2012 16:35 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen