Det senaste mugglis-skvallret!
Forum > Off Topic > Det senaste mugglis-skvallret!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
HannaPanna
Elev |
_SanD_, (haha, tack detsamma ♥
Ja, det får vi verkligen hoppas! (haha, det gör inget Nej, precis...
9 jul, 2012 16:20 |
|
_SanD_
Elev |
HannaPanna Just nu ser det bra ut!
Haha, börjar må bättre nu! MIHIHIHIHIHIHIHIHI Men jag tror att de väntar ett tag.. eller tills det inte går mer.. Spoiler: Tryck här för att visa!
9 jul, 2012 16:22 |
|
HannaPanna
Elev |
_SanD_, åh, vad skönt att höra!
haha, så bra då! ;D NILO ÄR TILLBAKA! Ja, det kanske är så... Spoiler: Tryck här för att visa! Är det bara jag som tycker att vi borde sluta spamma ner tråden nu, haha
9 jul, 2012 16:25 |
|
_SanD_
Elev |
Skrivet av HannaPanna: _SanD_, åh, vad skönt att höra! haha, så bra då! ;D NILO ÄR TILLBAKA! Ja, det kanske är så... Spoiler: Tryck här för att visa! Är det bara jag som tycker att vi borde sluta spamma ner tråden nu, haha Haha, vi slutar väl YEEY! Jag är tillbaka!
9 jul, 2012 16:34 |
|
HannaPanna
Elev |
Skrivet av _SanD_: Skrivet av HannaPanna: _SanD_, åh, vad skönt att höra! haha, så bra då! ;D NILO ÄR TILLBAKA! Ja, det kanske är så... Spoiler: Tryck här för att visa! Är det bara jag som tycker att vi borde sluta spamma ner tråden nu, haha Haha, vi slutar väl YEEY! Jag är tillbaka! Haha, jaa! YAY! Haha XD
9 jul, 2012 16:35 |
|
scarhead
Lärare |
Ni var lovade ett nytt nummer idag, and you will get it - kära mugglisar och mugglisar, DAGENS MUGGLISNYHETER!
Nu har si_tonks satt ner foten och sagt att det räcker med mängden av fikaställen - nu är hela Mugglistown fullt med fikaställen och även om si_tonks har det mest populäraste stället, tycker hon att det borde stoppas nu. "Jag var först med idén, om några vill det, ja visst, men hela staden? Där går det över styr! Jag kan inte vända mig någonstans längre utan att jag ser ett fikaställe!" Vi håller med si_tonks, nu istället har det blivit lite blandat i staden. IvveKingh har startat en drinkaffär med läsk, saft, smoothies, slushies (Gleeks är väldigt förtjusta i affären) och alla möjliga drinkar! Medan man beställer sin dricka, hör man den ljuva jazzmusiken i bakgrunden som IvveKingh själv har bestämt ska spelas. Men ibland blir han övertalad av några envisa Slytherins och törstiga Gryffindors att han sätter på radion - nackdelen är att nu är det en slags regel att alla ska upp och dansa under Dansa Pausa och Call Me Maybe, och eftersom de spelas... hur ofta? Ungefär... hela tiden, så blir det hemskt trångt och IvveKingh funderar på att ha en uteservering men det blir svårt då hans drinkaffär ligger precis vid si_tonks fika och kön nästan blockar hans affär. Nu har twitterbandet-utan-namn fått ett namn: THE TWEETERS!! Nu har de en ny singel ute i affären, One Tweet, och bandet är redan i affären med pennor redo. Gällande Hotissues dilemma med att ha blivit anklagad om att ha skrivit om att mjölkkor är bättre än Twitter så har hon nu intervjuat halva Mugglistown, och efter två veckor, tre dagar, fyra timmar, 69 drinkar från Kingens drink (IvveKinghs drinkaffär), 1337 redvinespaket från si_tonks fika och 77 kakor från Fiket fick hon reda på vem det var - Elley!! Tidigare idag kunde man se Elley och Hotissue stå vid ett hörn, medan Hotissue skrek på henne och sa ''YOU WERE MY FRIEND!! AND YOU BETRAYED ME!!'' medan Elley pep ''Hotissue, jag v-var bara av-vundsjuk j-ju!". Nu är båda på förhör med en av mina kollegor så vi vet inte mer. Vi har fått in våra första deltaganden i Mugglis femkamp - Knizzlare, Katla och Ida S! De två sistnämnda har legat i hård träning hela året för detta, de har kastat stolar på folk av misstag, de har spottat hål på väggar, de har halkat och stukat fötter, de har druckit sig så de började rinna juice från öronen på dem, de har jagat så mycket böcker att böckerna är sönder. Men Knizzlare då? "Tja, jag har mest tagit det lugnt.. Ätit pepparkakor, varit på McMugglis, varit på party... men det går väl bra" sa hon och rapade med en Muggla i handen. (Speciall Mugglis cola, tillverkad av Josefin_Weasley), och drog till annat party. När vi ändå pratar om partyn - det var galet med fest igår! Några dagar tidigare hade Pixie suttit och suckat över att den hemska måndagen skulle komma snart, och fick då en väldans bra idé för att inte vara sur hela måndagen. FEST. Hon skickade ugglor över hela Mugglistown med inbjudningar som innehöll: ''Hatar du måndagar? Gillar du mat och dricka? Gillar du att festa? Gillar du lila? Gillar du lamor? Kom då på Pixies måndagsfest - vi vägrar att ha en tråkig måndag, nu ska vi faktiskt ha kul och inte sucka över det! HEY HO LET'S GO swooosh~" Vi på mugglisnyheterna fick själv en inbjudan, och for dit för att dokumentera saken. Partyt flyttades runt överallt, det började vid si_tonks fika och Kingens drink. "Jag är hedrad öve- NEJ linnlovegood SLUTA FÖRSTÖRA MIN MATTA MED DINA PALJETTER! Tomi, om jag ser dig jonglera med de där kakorna igen så åker du ut härifrån! Nej accioron, det där är en kaka, ingen säng!" sade si_tonks, som hade fullt upp med serveringar och att hålla folk i ordning. Det enda vi kan tillägga är att Kintsugi passar riktigt bra med redvines som ögonbryn, Amandan har hittat på en ny trend - att ha randig glasyr i ansiktet (snyggt jobbat, Amandan!) och leumas vän borde jobba som matchmaker när man såg TacosPanda och Solkatten sitta och fnittra åt varandra med glasyr i ansiktet och delade på redvines. IvveKingh hade det själv väldigt upptaget när alla stod och dansade till I Just Say Meow som spelades på Mugglisradio, nu är Hope Potter tyvärr bannad från affären efter att ha hällt drinkar i toaletterna och orsakat en översvämning som kostade livet på Korras hamster som dök upp från ingenstans. Elihhn sprang runt med två glas Monster som hon hade snott från IvveKingh när hon inte såg, och på något sätt lyckades Ekkiis färga håret lila med ett glas apelsinjuice. "Jag är glad att mitt ställe valdes, men jag är lite upp- OKEJ Dramione99, OM DU INTE GÅR NER FRÅN JUICEBERGET MED DETSAMMA KOMMER DU BARA FÅ DRICKA MINERALVATTEN MED STENSMAK! Ja, jag råkar ha den smaken. Kostade mig sjuttio galleoner!" sa IvveKingh stressad och sprang efter Elihhn som nu gjorde sitt ettusentrehundratrettiosjunde varv runt affären. Festen flyttades senare till avifors lägenhet, och man märkte på hennes chockade ansikte när ungefär hela Mugglis kom in i hennes taklägenhet att hon inte hade bjudit dem. Inne i lägenhet befann sig superman, Enchanted, cannedcorn och Elin@ som hade en filmkväll och precis då tittade på Nalle Puh. De fick pausa filmkvällen när de andra strömmade in och alla började dansa vilt till Charlie Brown av Coldplay och alla hoppade på blött golv - det blöta visade sig vara apelsinjuicen som Ekkiis hade behållit i sin ficka; fickan hade spruckit. avifors suckade tungt medan hon såg sin lägenhet bli angripen av mugglisar, och fick skicka hem en hjärtkrossad HarryPotterr som hade sett Erica Potter stå i ett hörn med en annan mugglis, och de delade en väldigt mysig kyss såg det ut som. Vem var den mystiska mugglisen? VI VILL HA SVAR PÅ DETTA, Erica Potter! InspiredPsycho startade en runda med Sanning eller konsekvens, och fick Alex96 och Solkatten dela en kram och EmahS sågs stå på toppen av taklägenheten och skrika att Mugglis alltid skulle vara den bästa platsen någonsin. Vilket är sant. Efter att Emme Lestrange hade råkat välta avifors värdefulla samling med nachos skickade hon ut alla på festen, med nachosen i sin famn och viskande ''my precious''. Partyt fortsatte till stranden, där en skrikande HarryFreakingPotter tvingades i vattnet av ingen mindre än Miyuki, Optic, scarhead (jag tog en paus från arbetet och lät en annan mugglis ta över under tiden...), MonsterCookie och si_tonks. De låg på marken och gapskrattande när hon kom upp ur vattnet, spottandes och fräsandes och svärde på grekiska. Man kunde se det nya paret EMELESEL och yru vada ut i vattnet men de gömde sig i grottan - vad kunde ha för sig där? Mugglisnyheterna vill höra om en mugglis vet.... Sedan avslutades festen och alla gick trötta hem, Ellie Lovegood stod som vanligt och grät över något - den här gången över att pennan som vi pratade med i förgår nu har avslutat sitt liv. Vila i frid, penna. LoonyMe gick hem med nudlar i håret och massa autografer på tröjan. Anapneo sågs vandrade med en stor stol i handen, babblande om att det var hennes nya kärlek. 9 jul, 2012 18:52 |
|
Borttagen
|
Hahahahaha, ingen kan stoppa mig från att jonglera med kakorna!
9 jul, 2012 18:56 |
|
Borttagen
|
MY PEN
NO MY PEEEEEEN 9 jul, 2012 18:59 |
|
Hope Potter
Elev |
GHAAA!!! JAG ÄR BANNAD! Det var bara några drinkar jue! Stackars hamstern :''(
Jag är tydligen mördare för hamstrar och människor... Läs mina ff's! Länkar finns på min profil :D ![]()
9 jul, 2012 19:05 |
|
HarryFreakingPotter
Elev |
9 jul, 2012 19:10 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen