In Wonderland (PRS)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > In Wonderland (PRS)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
AlexZz
Elev |
Alexa ser bistert på larven och om det inte var för att hon faktiskt hyser respekt för honom hade hon säkert fortsatt argumentera. Istället så följetong med Hattmakaren, Mally sitter dessutom och mumlar ohörbara saker som troligen handlar om Absolems lilla "plan".
. .
15 jun, 2013 15:56 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Vi går tillbaka till den vita drottningen...hon kan nog hjälpa både dig och mig Mally" sa Hattmakaren till den muttrande Mally.
Hattmakaren såg sedan mot Alexa. "Du skulle bara ha vetat vilken panik jag fick när vi märkte att du var borta...:".
15 jun, 2013 15:59 |
|
AlexZz
Elev |
"Jasså?" Alexas röst är fylld av förvåning och kanske är inte det så konstigt eftersom hon inte är den som hon själv skulle få panik över, hon tillför inte speciellt mycket förutom mer gåtfullt snack från den stora larven.
. .
15 jun, 2013 16:30 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Ja...du kunde ju ha förvillat dig till något värre än Stayne, schackbrädet till exempel, eller ett stup....". Hattmakaren rodnade svagt, han hade verkligen oroat sig...
Den Vita drottningens slott tornade upp sig igen.
15 jun, 2013 16:48 |
|
AlexZz
Elev |
"Vad är schackbrädet?" Frågar Alexa och känner sig otroligt lättad över att se slottet igen. Otroligt nog så är det nästan som ett sorts säkerhetshus som man kan hitta i spel. Som om man var säker så länge man var där... eller i närheten.
. .
15 jun, 2013 19:16 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Åh, det var en gång i tiden ett vackert område med schackrutor som mark, men sedan förstörde röda drottningen det och det sägs att hennes monster vilar där" förklarade Hattmakaren. Det var där den utvalda skulle möte Jabberwockyn...
"Vi ska nog gå till sjukavdelningen....Drottningen har duktiga helare där" sa han sedan.
15 jun, 2013 19:21 |
|
AlexZz
Elev |
"Det är ju synd." Säger Alexa som faktiskt hade väntat sig någonting om den röda drottningen för hon verkar vara orsaken till allt dåligt om händer häromkring vilket inte heller verkar speciellt otroligt. "Mm." Fortsätter hon, men hon vet inte vad det ligger.
. .
15 jun, 2013 21:06 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Kom" sa Hattmakaren och drog med sig henne in i slottet, uppför några trappor och sedan in i ett stort vit rum, även om resten utav slottet var vit det med. Det var ett rum med många sängar, alla var faktiskt tomma. Men en läkare satt vid ett skrivbord och såg ut att skriva en rapport. Han tittade upp då de kom in.
"Åh Tarrant, och Mally, och du måste vara Alexa, vad kan jag göra för er?".
15 jun, 2013 21:11 |
|
AlexZz
Elev |
"Tarrant blev skadad av Stayne och jag blev... knockad. Men jag mår fint nu." Konstaterar Mally såpass bestämt att hon faktiskt verkade smått rädd för att få hjälp av dem här. Kanske hon är rädd för sjukhus eller något liknande. Alexa ler åt tanken.
. .
15 jun, 2013 21:47 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Läkaren reste sig upp, det var en äldre herre. "Stayne säger du? Nåja Tarrant säg vart du har blivit skadad och av vad".
"Stayne högg mig i benet med sitt svärd...". Läkaren nickade och såg ut att fundera några sekunder innan han sa. "Lägg dig på en säng så ska jag ta en titt på det". Hattmakaren lydde. Läkaren kom fram och kavlade upp benet på Hattmakaren och studerade såret. Det var inte alls så djupt att det var till benet men det kunde göra skada om man inte rengjorde det och vilade. "Låt mig rengöra och binda om det, sen får du ta det lugnt i någon dag och sedan ska det läka bra".
15 jun, 2013 21:55 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen