Starka viljor och olika känslor
Forum > Fanfiction > Starka viljor och olika känslor
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
96hpevanescence
Elev |
30 jul, 2012 00:12 |
|
Majis
Elev |
^
Ja du! Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 30 jul, 2012 09:55 |
|
Filifjonkan
Elev |
Tack!!
evak forever. 31 jul, 2012 12:03 |
|
Trezzan
Elev |
Deeeeet är väl inget fel att ligga med någon som är tre år äldre eller ännu äldre om man är fjorton, och är med på det? c: ;D
Fast nadine å Sirius va ju asfulla, men tror inte precis Nadine ångrar sig, Sirius är ju skolans hetaste kille och Sirius är juu sååå förälskad i Nadine eller hur? ='D
3 aug, 2012 22:36 |
|
96hpevanescence
Elev |
Länge sedan jag uppdaterade men här är ett nytt kapitel i alla fall! Love you guys! ♥
Kapitel 25 Severus Mörkt. Den enda ljuskällan i rummet är de glödande vedstumparna från eldstaden. ”Lumos.” Severus trollstavsspets ger ifrån sig ett blåaktigt sken som lyser det lilla rummet som han tillbringat natten i. Ryggen är stel efter att han sovit i en utav dom obekväma fåtöljerna och ögonen svullna av alla tårar och brist på sömn. Severus ställer sig upp och sträcker på sig. Han tittar på sitt armbandsur. Kvart i åtta på morgonen. Han suckar ljudligt och faller baklänges ner i fåtöljen. Han orkar inte gå någonstans där han eventuellt kan se henne. Lily. Tillsammans med den arrogante knölen Potter. Precis så hade Lily sagt en gång i tiden om honom, men hon hade tydligen ändrat åsikt. Tänk om han kommit tidigare, då kanske det hade varit honom hon hade varit med resten av kvällen, de kanske till och med kysst varandra… Severus började nästan skratta åt sig själv. Lily, jordens vackraste, raraste och underbaraste häxa, skulle aldrig få för sig att kyssa honom. Kanske på kinden, det hade i och för sig hänt en gång under deras tredje år, han mindes inte anledningen men han mindes definitivt känslan. Det hade varat under mindre än en sekund, hennes mjuka läppar mot hans hud… Men just det ögonblicket har etsat sig fast på hans näthinna, trots att det endast är ett minne som antagligen inte betyder något för någon, inte för henne. Men för Severus. Severus går upp till Stora Salen när nästan ingen äter lunch längre, bara några enstaka femteårselever som sitter med näsorna i sina läroböcker. Han sätter sig vid det tomma Slytherinbordet och tar snabbt för sig av kycklingvingarna. Han äter snabbt upp den delikata maten för att snabbt kunna slinka ner till fängelsehålorna. Innan han äntrade Stora salen hade han tvättat sig i ansiktet för att se någorlunda normal ut, men hans gulbleka hud hade blivit flämtande röd av det iskalla vattnet så han kände sig nästan generad av att sitta där trots att ingen ens tittade åt honom. En kvart senare steg han in i Slytherins uppehållsrum och Roger och David mötte genast upp honom. ”Vart har du varit Snape?” flinade Roger. ”Hittade du någon tjej igår kväll som du sedan försvann med för att… skaka loss med?” Både Roger och David skrattade högt och rått, medans Severus bara besvärat drog lätt på smilbanden. ”Nej, inte riktigt…” ”Du drog tidigt Sev! Vart?” frågade David. ”Runt i slottet bara…” ”Vad roligt!” sade Roger sarkastiskt och de tre gick mot några fåtöljer som de slog sig ner i. ”Vi däremot stannade ända tills Peeves kom insusandes och började gapa och tjuta om sprit och fest och bla, bla, bla…” David viftade avfärdande med handen som om det inte var något märkvärdigt. ”Festen upptäcktes alltså?” frågade Severus. ”Japp, men vi och våra brudar stack hit snabbt som tusan och blev inte upptäckta.” sade Roger och sträckte nöjt på sig. ”Ni hade väll tur.” retades Severus. ”Kanske, men andra hade inte lika mycket tur.” sade David. ”Jag vet att de som åkte fast fick poängavdrag och straffkommendering.” Severus mumlade till svar och tittade runt i uppehållsrummet, på eleverna. Inte för att han brydde sig om någon av dem, han tittade bara för att ha något att göra. Skingra tankarna från allt annat.
12 aug, 2012 22:18 |
|
Jen93
Elev |
12 aug, 2012 22:34 |
|
Majis
Elev |
Superb
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 12 aug, 2012 22:39 |
|
AlexZz
Elev |
Skrivet av Majis: Superb ^ This. :3 . .
12 aug, 2012 22:51 |
|
Majis
Elev |
Skrivet av AlexZz: Skrivet av Majis: Superb ^ This. :3 Wayoh! Du håller med!!!!!!!!!! Hahah! Nu måste du ju typ skriva från James perspektiv, 96hpevanescence!!! Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 12 aug, 2012 22:52 |
|
AlexZz
Elev |
12 aug, 2012 22:54 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen