Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hur uttalar du trollformler?

Forum > Harry Potter > Hur uttalar du trollformler?

1 2 3 4
Användare Inlägg
Sue
Elev

Avatar


Jag uttalar Obliviate Åbliviäjt
Jag pratar med en brittisk accents, så det kanske förklarar bättre hur jag uttalar ord

"Soon we all must face the choice between what is right and what is easy" - Albus Dumbledore suetopia.tumblr.com

11 nov, 2011 19:56

Smilis
Elev

Avatar


Jag säger som i filmerna eller i ljudbökerna.

Weasley´s ÄGER

11 nov, 2011 20:32

Freja
Elev

Avatar


Typ som i filmen

Everything is Dramione and nothing hurts.

23 nov, 2011 09:51

Thegirlwholived
Elev

Avatar


Jag försöker att säga som i filmen, typ som alla andra alltså .
Typ "xpekto patroonum" xD. Eller "viingardium levhieosa"

Att dra nytta av goda råd kräver mer visdom än att ge dem.

23 nov, 2011 10:16

NellieGranger
Elev

Avatar


Skrivet av livan98:
ja utalar som i filmerna fastlamslå brukarja säga istället på eskuckified (stavning)
Skrivet av livan98:
ja utalar som i filmerna fastlamslå brukarja säga istället på eskuckified (stavning)


Hahaha!!! Det heter Stupfy! Inte Eskuckified! HAHAHAHAHA!!!!

1 jan, 2013 20:31

PureSlytherin
Elev

Avatar


Som i filmerna, men om jag inte vet hur något ska uttalas kör jag på engelskt uttal.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F11a7d12ec67d2d9d2dccf1f22be5c707%2Ftumblr_nfcbhxdeUI1sg49umo1_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.skyrock.net%2F4849%2F79254849%2Fpics%2F3310227674_1_6_uOWgnfHN.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia2.giphy.com%2Fmedia%2FDIDWkZDhdscbm%2Fgiphy.gif

1 jan, 2013 22:48

Borttagen

Avatar


som i filmerna

1 jan, 2013 22:56

Queen Boo
Elev

Avatar


accio uttalar jag akjo. expecto patrunom ekspekto patronum.

jag är jättecoolig älska mig plz

1 jan, 2013 23:01

1 2 3 4

Forum > Harry Potter > Hur uttalar du trollformler?

Du får inte svara på den här tråden.