Skolmaten!
Forum > Off Topic > Skolmaten!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Enchanted
Elev |
Jag äter mig aldrig mätt i skolan. Ofta äter jag inte någon lunch ö.h.t. men jag har vant mig efter 9 år, så jag blir inte lika hungrig längre.
Vi har inga gränser på hur mycket mat vi får ta men ibland tar en ena maträtten slut. Då skyller matpersonalen på att de inte vet vilken maträtt som flest kommer att äta. Men kom igen, om det serveras pannkakor och kolpudding vilken maträtt tror de att flest elever äter? 22 okt, 2011 14:50 |
|
Pixie
Elev |
22 okt, 2011 15:02 |
|
accioron
Elev |
Skolmaten är en av de bästa sakerna med min skola, ärligt talat. DEN ÄR SÅ GOD DÖR.
Det finns bara vegetarisk mat, men den är verkligen otroligt god och det finns så himla mycket att välja på. Salladsbordet är så fräscht som det kan bli, det finns alltid keso, pastasallad, linser, olika såser som tillägg. Ja, det är helt enkelt som att äta på en restaurang varenda dag, och åååh man orkar med eftermiddagen så mycket lättare än tidigare. 22 okt, 2011 15:02 |
|
expelliarmus
Elev |
22 okt, 2011 15:08 |
|
Borttagen
|
I min skola har vi ofta inte vegetariskt och min kompis som är vegetarian har inget att äta. Men när vi har vegetariskt så är den dålig tillagad.
22 okt, 2011 15:09 |
|
Enchanted
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om vår skolmat. Ibland är den riktigt god och ibland är den bara...blää. Det är kul när köket provar på att laga något nytt som visar sig vara jättegott men det är inte särskilt kul när det inte smakar någonting. En sak jag inte fattar är varför vår skola inte har en kryddburk med svartpeppar! Det finns citronpeppar, salt, aromat, grillkrydda och fiskkrydda, men inte svartpeppar! Det gör mig galen... HAR NI AROMAT PÅ DIN SKOLA!? Det vill jag också ha! 22 okt, 2011 15:26 |
|
accioron
Elev |
Skrivet av expelliarmus: ^ BARA VEGMAT!?!?!? Allvarligt, tur att jag inte går på din skola... Hade dött... Hahaha, varför då? 22 okt, 2011 15:36 |
|
expelliarmus
Elev |
22 okt, 2011 15:42 |
|
accioron
Elev |
Skrivet av expelliarmus: ^ Hatar vegetarisk mat </3 Nejmen alltså den här maten är speciell!!! Kan leva på det ♥ 22 okt, 2011 15:43 |
|
adliitam
Elev |
Skolmaten gör mig aldrig mätt. Potatisen har typ ett hårt skal och där inne är det som något mosliknande, köttbullar/biffar/kyckling är som att någon har tuggat på dom och sen satt ihop dom till mat, omöjligt att veta vad det är i dom!!
Men tydligen har ett nytt projekt börjat i Sverige då 20 skolor (tror jag det var) är med däär målet är att skolmaten ska bli den bästa i sverige på dom skolorna! Vi är del av det så hoppas att det blir bättre!!! ![]() ![]()
22 okt, 2011 16:09 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen