Kaddafi är död
Forum > Off Topic > Kaddafi är död
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Maharajah
Elev |
Det jag reagerade mest på var att det stod "Gaddafi" eller liknande på Aftonbladet........
22 okt, 2011 13:36 |
|
Alice...
Elev |
Skrivet av expelliarmus: Reflekterade knappt över det. I was like this; "Jahapp, tråkigt för honom..."
22 okt, 2011 13:39 |
|
baramin
Elev |
Jag håller fast vid att jag aldrig skulle kunna bli glad över en annan människas död. Visst har han gjort hemska saker, men att han dödas gör ingenting ogjort. Jag tycker att det är synd att han inte fick en rättegång; vi behöver förstå varför han handlade som han gjorde. Är i alla fall väldigt nyfiken på hur det kommer att gå för Lybien, även lite orolig. Lybierna är inte vana vid frihet, och med tanke på att det finns så mycket vapen nu efter revolutionen så kan det gå väldigt galet. Men vi får väl se.
she had a face straight from a magazine, god only knows, but you'll never leave her. 22 okt, 2011 14:07 |
|
Maharajah
Elev |
Skrivet av Maharajah: Det jag reagerade mest på var att det stod "Gaddafi" eller liknande på Aftonbladet........ Å ja, jag vet han han heter så i sitt hemland. Bara det att jag tyckte det var konstigt att dem plötsligt bytte stavning på honom när han dog.. haha 22 okt, 2011 20:30 |
|
Hotissue
Elev |
Spelar nog inte så stor roll hur man stavar det... eftersom att han hette القذافي så finns det väl ingen direkt "korrekt" översättning
Jag tycker att det är bra att hans styre är över nu... Men det borde ha hanterats annorlunda. Jag tycker att han skulle ha ställts till rätta. Det rebellerna gjorde var också vidrigt. Men jag hoppas nu att det blir lugnt i Libyen... framtiden är ju lite osäker ännu.
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
22 okt, 2011 20:36 |
|
Anapneo
Elev |
Jag måste bara få säga att jag tycker att det är hemskt att folk firar hans död...
jag tycker att hur hemsk han än var, så borde man inte fira någons död. Firade Harry Voldemorts död? Nej, han vart bara lättad. Såklart man blir lättad, det blir ju jag med, men jag tycker ändå att det är fel att vara jätte glad och jubla över att någon blivit mördad.
22 okt, 2011 21:18 |
|
Salazar1
Elev |
Njaa, jag brydde mig inte särkilt mycket om honom. Levande eller död. Det känns bara konstigt att en massa folk firar någons död. Han hade ju ändån en familj
Slytherin Pride 22 okt, 2011 21:21 |
|
Borttagen
|
Tyckte det var dåligt att han dog
Jag ser döden som en belöning, en befrielse men även det värsta straff som finns Tycker även fängelse är fel, det stör livets harmoni. Man borde göra brottslingarna utstötta genom utvisa dom från länderna 23 okt, 2011 00:59 |
|
Borttagen
|
23 okt, 2011 01:04 |
|
J00KERN
Elev |
Skrivet av Borttagen: Först var jag all like "I WAS GONE FOR A COUPLE OF HOURS AND THIS HAPPENED?" och sen blev jag; ![]()
23 okt, 2011 12:30 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen