Om du levde på medeltiden...
Forum > Off Topic > Om du levde på medeltiden...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
loopylva
Elev |
jag skulle nog kunna ha varit dotter till en bonde, men att jag fick jobb som piga hos någon rikare familj
![]()
< borde ha varit med i min önskelista <3
8 okt, 2011 20:45 |
|
Borttagen
|
Okaj! =D
Heh, jag hade velat jobba med kungen eller hövdingen vad det nu är egentligen. 9 okt, 2011 09:52 |
|
Borttagen
|
skulle gjort något robin hood liknande
9 okt, 2011 10:39 |
|
Borttagen
|
Böh, den här tråden fick mig att vilja se Braveheart, det är en bra film MEN den är 3 timmar lång. Så skulle jag börja nu så skulle den vara klar lite i två och det är inte så jag vill spendera en del av min söndag. x^)
9 okt, 2011 10:40 |
|
Borttagen
|
^
Braveheart ar skitbra. Sorglig ocksa. 9 okt, 2011 11:02 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Något säger mig att jag skulle levt i de fattiga delarna och varit som vilken annan skördeflicka som helst. En arbetarflicka som hjälpte till med jordbruksarbetet i den by jag växte upp i.
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 9 okt, 2011 11:27 |
|
Borttagen
|
Samma här vilket liv alltså
Men har funderat på om man kom tillbaka till medeltiden från nutiden. Förstå vad jobbigt att anpassa sig efter alla normer då. Vi skulle nog bli bränd på bål för att vi satt oss upp mot en man kan jag tänka mig 9 okt, 2011 11:50 |
|
Borttagen
|
Jag skulle vilja vara en rik prinsessa som såg ner på andra.
Haha, nej... ett seriöst svar då, kanske? Jag skulle nog vara en ganska bortskämd och rik flicka, som aldrig ville smutsa ner händerna. Men jag skulle ändå vilja lära mig att slåss, inte att vara någon mesig flicka som lär sig hur man är "fin" och sånt shit. 9 okt, 2011 16:39 |
|
Borttagen
|
Skrivet av superman: Jag skulle antagligen varit av medelklass, bortgift sedan ett år tillbaka. Som försökte vara manlig, typ med i krig och sånt haha.. jag skulle liksom känna mig otroligt fast och uttråkad i ett äktenskap och försöka göra något coolt och revolutionerande. DU unge dam ska vara med mig. lille john rättare sagt ![]() 9 okt, 2011 17:48 |
|
MonsterCookie
Elev |
Skulle vara den odugliga pigan/skördeflickan/någon-slags-hjälpflicka-whatever som smet ut i skogen varje dag <.< Och sen skulle jag få sparken som piga/skördeflicka/någon-slags-hjälpflicka-whatever, bo i skogen och bli bästa vän med en älg
wolfstar deserved better. 9 okt, 2011 17:50 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen