Konfirmation?
Forum > Off Topic > Konfirmation?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
18 sep, 2011 13:23 |
|
Grace
Elev |
Jag är konfirmerad men inte "aktivt kristen". Jag är uppvuxen med en kristen värdegrund men varken min familj eller jag är religiösa. Jag tror inte till punkt och pricka på det som kyrkan säger men samtidigt vet jag inte vad jag tror på. Jag tror att jag tror på något i alla fall. Konfirmationen kändes mest som en fin tradition.
På tal om presenter vid konfirmation så har det uppkommit ett nytt fenomen i Danmark (jag har en kompis där) - Nonfirmation. Nonfirmation innebär att man har en fest som om man hade konfirmerat sig och får en massa presenter utan att faktiskt ha konfirmerat sig. Det är som att äta en kaka utan att baka den... All people smile in the same language <3 18 sep, 2011 16:14 |
|
Fuss
Elev |
Konfirmerade mig igår :3
Hela upplevelsen var sjuuuukt rolig C: har fått asmånga nya vänner och så :'D
18/03-2011 var den bästa dagen i mitt liv ♥
[b]23/03-2
18 sep, 2011 19:30 |
|
Grace
Elev |
Skrivet av Fuss: Konfirmerade mig igår :3 Hela upplevelsen var sjuuuukt rolig C: har fått asmånga nya vänner och så :'D Oj, det är väl inte så vanligt att konfirmera sig på hösten? De flesta gör det ju på våren eller i början av sommaren. Grattis i alla fall! All people smile in the same language <3 18 sep, 2011 23:11 |
|
Borttagen
|
Jag ska konfa mig, blir dock i sommar så det är ett tag kvar...
18 sep, 2011 23:21 |
|
Amandan
Elev |
Jag har avstått från att konfirmera mig, vet inte om det kändes rätt eller inte. Har ingen tid över till det.
Min tumblr!
19 sep, 2011 00:19 |
|
evut
Elev |
OMG!
Vi går på samma konfa! :o Eller...... det kanske finns en annan Taizé-konfa i nån annan stad haha... Jag konfirmerar mig iaf i Sofiakyrkan.
http://acciophoenixwand.tumblr.com
http://weheartit.com/evutosv
WildHawthorn67 @ Pottermore
evamatildaa @ instagram
http://insta.devote.se
29 sep, 2011 20:04 |
|
Borttagen
|
29 sep, 2011 20:10 |
|
evut
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av evut: OMG! Vi går på samma konfa! :o Eller...... det kanske finns en annan Taizé-konfa i nån annan stad haha... Jag konfirmerar mig iaf i Sofiakyrkan. Nej, haha, vi går inte i samma konfa! Vi tre (melindaa,Incendio och jag) konfirmeras i umeå, mariakyrkan Hahaha, okej. xd När ska ni till Taizé? Jag ska 19 Augusti, skulle va fett coolt om ni också skulle dit då :3
http://acciophoenixwand.tumblr.com
http://weheartit.com/evutosv
WildHawthorn67 @ Pottermore
evamatildaa @ instagram
http://insta.devote.se
29 sep, 2011 20:13 |
|
Borttagen
|
Skrivet av evut: Skrivet av Borttagen: Skrivet av evut: OMG! Vi går på samma konfa! :o Eller...... det kanske finns en annan Taizé-konfa i nån annan stad haha... Jag konfirmerar mig iaf i Sofiakyrkan. Nej, haha, vi går inte i samma konfa! Vi tre (melindaa,Incendio och jag) konfirmeras i umeå, mariakyrkan Hahaha, okej. xd När ska ni till Taizé? Jag ska 19 Augusti, skulle va fett coolt om ni också skulle dit då :3 VI MISSAR VARANN MED NÅGON DAG 29 sep, 2011 20:14 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen