Vänner=inga HP-fan...
Forum > Harry Potter > Vänner=inga HP-fan...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Somnium
Elev |
När jag läser en HP bok frågar alltid mina föräldrar/bror/låtsaspappa "Har du inte läst den där redan?" så svarar jag "Ja." och då säger de alltid "Varför läser du den igen då? Måste du läsa den flera ggr för att förstå innebörden?"
Då blir jag sjukt irriterad >.< Och i skolan, om vi pratar om HP så håller det i typ några minuter, sedan ignorerar de mig och börjar prata om annat. http://slytherinunicorn.tumblr.com/
10 sep, 2011 20:19 |
|
cannedcorn
Elev |
Många av mina kompisar tycker att jag är dum i huvudet. Men so what? Jag tycker att dom är dumma som drar ut med kompisar varenda dag i veckan. Alla gillar olika helt enkelt. Och mina vänner gillar mig för den jag är, om jag skulle sluta vara så HP nördig så kanske dom inte skulle gilla mig lika mycket? Det är en del av mig och den jag är.
Skit i andra! Kör på bara, annars funkar det aldrig!
10 sep, 2011 20:20 |
|
Minerva
Elev |
Har gudskelov HP intresserade och förstående vänner
Wit beyond measure is man's greatest treasure 10 sep, 2011 20:30 |
|
Jackie
Elev |
Skrivet av Somnium: När jag läser en HP bok frågar alltid mina föräldrar/bror/låtsaspappa "Har du inte läst den där redan?" så svarar jag "Ja." och då säger de alltid "Varför läser du den igen då? Måste du läsa den flera ggr för att förstå innebörden?" Då blir jag sjukt irriterad >.< Och i skolan, om vi pratar om HP så håller det i typ några minuter, sedan ignorerar de mig och börjar prata om annat. Så är det för mig också!! Isabelle Silvercloud och SweetSweet: Sci-Fi bokhandeln i Stockholm, Västerlångsgatan 48 10 sep, 2011 21:56 |
|
Ms.Riddle
Elev |
Själv vill jag bara till London för att gå på Harry Potter-muséet, Diagongränden, o.s.v
Alla tycker att jag är jättekonstig för att jag över huvud taget läst böckerna. 10 sep, 2011 22:23 |
|
Borttagen
|
känner likadant!
10 sep, 2011 22:38 |
|
Fenixx
Elev |
Skrivet av Ginny00: Jag har nu beställt Ginnys stav, vilket kostade 430 kronor. Många av mina kompisar tyckte jag var helt galen, men jag ignorerar de. En av mina kompisar är Jehovas Vittne, och där är magiböcker förbjudna. Just därför brukar hon säga att Harry Potter är fånigt och larvigt, hon nästan kritiserar mig för att jag gillar HP. Ok, hon kan inte läsa böckerna, men hon behöver inte hacka på mig för det! Så jag är sällan med henne nu. En av mina vänner är också Jehovas vittne och får ju då inte läsa fantasyböcker. Och retar mig för att gillar HP. HON HAR INTE ENS LÄST ELLER SETT DEM SÅ VARFÖÖÖR?? (förlåt för mitt missbruk av caps) Känns som folk i allmännhet har många fördomar mot HP.
4 apr, 2013 15:17 |
|
Jinora
Elev |
4 apr, 2013 15:46 |
|
Leonora
Elev |
4 apr, 2013 16:12 |
|
Ginny00
Elev |
Skrivet av Fenixx: oj vilket gammalt inlägg. Går inte ens i samma skola som henne nu..Skrivet av Ginny00: Jag har nu beställt Ginnys stav, vilket kostade 430 kronor. Många av mina kompisar tyckte jag var helt galen, men jag ignorerar de. En av mina kompisar är Jehovas Vittne, och där är magiböcker förbjudna. Just därför brukar hon säga att Harry Potter är fånigt och larvigt, hon nästan kritiserar mig för att jag gillar HP. Ok, hon kan inte läsa böckerna, men hon behöver inte hacka på mig för det! Så jag är sällan med henne nu. En av mina vänner är också Jehovas vittne och får ju då inte läsa fantasyböcker. Och retar mig för att gillar HP. HON HAR INTE ENS LÄST ELLER SETT DEM SÅ VARFÖÖÖR?? (förlåt för mitt missbruk av caps) Känns som folk i allmännhet har många fördomar mot HP. De tror att magi är farligt och gör en sjuk i huvudet. Typ så. 4 apr, 2013 16:21 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen