Vilket elevhem??
Forum > Harry Potter > Vilket elevhem??
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Jackie
Elev |
Dolores Umbidge då? Hon måste väl ha gått i Slytherin?
29 aug, 2011 19:00 |
|
expelliarmus
Elev |
29 aug, 2011 19:01 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Jackie: Dolores Umbidge då? Hon måste väl ha gått i Slytherin? Min gissning skulle ha varit Slyherin, om man utfår ifrån den Dolores vi har lärt känna. Men det måste absolut inte vara så 29 aug, 2011 19:03 |
|
Dini99
Elev |
Umbrigde är ond-god hon kanske innuti tänker presic som tex rowena ravenclaw men ytligt så är hon en ond person ... Tex bara
"What do you mean? Do you wish me a good morning, or mean that it is a good morning whether I want it or not; or that you feel good on this morning; or that it is a morning to be good on?" 29 aug, 2011 19:06 |
|
expelliarmus
Elev |
Skrivet av Dini99: Umbrigde är ond-god hon kanske innuti tänker presic som tex rowena ravenclaw men ytligt så är hon en ond person ... Tex bara Men vem sa att hon var sån när hon var 11 år? Hon kanske hade en helt annan personlighet då men förändras i vuxna år till en elak person. Vi vet ju faktiskt ingenting om hur Umbridge var som barn.
29 aug, 2011 19:07 |
|
Jackie
Elev |
jag tänkte också det, att vad vi vet om henne är ju att hon är "ganska" elak.
29 aug, 2011 19:07 |
|
expelliarmus
Elev |
29 aug, 2011 19:08 |
|
Borttagen
|
^ Exakt.
Elak är inte Slytherins egenskaper. Jag tänker mig den Dolores som vi lärt känna som en Slytherin - på grund av att hon är lite slug, hon kämpar för egen vinning och hon är ambitiös, listig, osv. OCH dessa egenskaper behöver inte vara dåliga alls! Bara för att hon använder de på ett, in my eyes, negativt sätt. Jag tänker mig henne som Slytherin - men inte för att hon är "elak". 29 aug, 2011 21:19 |
|
allealicia
Elev |
Har en sådan här" harry Potter spell " eller något och där står det att Umbridge gick i Slytherin.
Om hon inte skulle då skulle det inte stå där
29 aug, 2011 21:30 |
|
grodan-boll
Elev |
Tror också Umbridge gick i Slytherin, men vem vet..hon kanske var helt annorlunda som ung, kanske gick hon i Hufflepuff elr Gryffindor?
SpellHallow44 @ Pottermore http://spellhallow.tumblr.com/ 30 aug, 2011 19:12 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen