Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Harry Potter älsknde dyslexiker

Forum > Harry Potter > Harry Potter älsknde dyslexiker

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
AlvaRawenclaw
Elev

Avatar


Jag har inte Dyslexi, det måste vara jobbigt!

speech!

14 dec, 2011 14:50

Nymfadora Tonks
Elev

Avatar


Skrivet av joel9324:
En i min klass har dyslexi, hon tycker det är jättejobbigt, jag föratår henne..

På vad sätt är hon jobbig?

Skrivet av MizzNina:
Min lillasyster har dyslexi. (Mer märkbart i skrivningen då hon plöjer lika mycket böcker som mig nästan dock hoppar hon offta över ord och meningar.) Hon har läst Harry Potter böckerna. Men jag har läst ett par av de för henne, när vi var mindre brukade vi tälta i trädgården på sommaren. Det var jättemysigt att ligga där mitt i den varma sommarnatten med en ficklampa och Läsa och diskutera HP med syrran. ♥

Ja det blir ofta konstigt men samtidigt lite roligt när man råkar hoppa över ett eller flera ord
Vad bra att du hjälper henne att läsa, det uppskattar jag hos min syster EMELESEL

Skrivet av AlvaRawenclaw:
Jag har inte Dyslexi, det måste vara jobbigt!

Jobbigt, nja... lite men det är oftast inga problem för mig men det är ju olika

14 dec, 2011 18:22

Fang
Elev

Avatar


Skrivet av Nymfadora Tonks:
Skrivet av joel9324:
En i min klass har dyslexi, hon tycker det är jättejobbigt, jag föratår henne..

På vad sätt är hon jobbig?
Han skrev väl att hon tyckte att det var jobbigt, inte att hon var jobbig?

14 dec, 2011 18:47

Nymfadora Tonks
Elev

Avatar


Skrivet av Fang:
Skrivet av Nymfadora Tonks:
Skrivet av joel9324:
En i min klass har dyslexi, hon tycker det är jättejobbigt, jag föratår henne..

På vad sätt är hon jobbig?
Han skrev väl att hon tyckte att det var jobbigt, inte att hon var jobbig?

Oj, förlåt
Men du ser, jag är dyslektiker och orden flyttar ju på sig

15 dec, 2011 16:33

Borttagen

Avatar


Japp som många säger så är ljudböcker ett bra tips

15 dec, 2011 16:59

Nymfadora Tonks
Elev

Avatar


^ Men ibland läser dem fel

15 dec, 2011 17:30

Miu
Elev

Avatar


Beklagar!

Jag har dock inte dyslexi, men min bror har.
Inte så grov men..

Love Harry, love..

15 dec, 2011 19:25

Nymfadora Tonks
Elev

Avatar


Skrivet av Miu:
Beklagar!

Jag har dock inte dyslexi, men min bror har.
Inte så grov men..

Du ska inte beklaga dig för att du inte har dyslexi

16 dec, 2011 15:40

Venila
Elev

Avatar


Jag har väldigt grov dyslexi anväder just nu både talsyntes och andra pogram jag vill tippsa er om TPB ( Tal och Pungtskrift biboteket) det äger men man måste furst snacka med biblotikarier som kan hjälpa er med att skaffa en användare så kan ni ladda ner många böcker själva som daisy. det är jätte bra jag har just lärt mig.

QueenHex8670 på Pottermore.

18 dec, 2011 22:53

Nymfadora Tonks
Elev

Avatar


^ Är det inte super svårt med punktskrift?

19 dec, 2011 07:15

1 2 3 4 5

Forum > Harry Potter > Harry Potter älsknde dyslexiker

Du får inte svara på den här tråden.