Harry Potter älsknde dyslexiker
Forum > Harry Potter > Harry Potter älsknde dyslexiker
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
AlvaRawenclaw
Elev |
Jag har inte Dyslexi, det måste vara jobbigt!
speech! 14 dec, 2011 14:50 |
|
Nymfadora Tonks
Elev |
Skrivet av joel9324: En i min klass har dyslexi, hon tycker det är jättejobbigt, jag föratår henne.. På vad sätt är hon jobbig? Skrivet av MizzNina: Min lillasyster har dyslexi. (Mer märkbart i skrivningen då hon plöjer lika mycket böcker som mig nästan dock hoppar hon offta över ord och meningar.) Hon har läst Harry Potter böckerna. Men jag har läst ett par av de för henne, när vi var mindre brukade vi tälta i trädgården på sommaren. Det var jättemysigt att ligga där mitt i den varma sommarnatten med en ficklampa och Läsa och diskutera HP med syrran. ♥ Ja det blir ofta konstigt men samtidigt lite roligt när man råkar hoppa över ett eller flera ord Vad bra att du hjälper henne att läsa, det uppskattar jag hos min syster EMELESEL Skrivet av AlvaRawenclaw: Jag har inte Dyslexi, det måste vara jobbigt! Jobbigt, nja... lite men det är oftast inga problem för mig 14 dec, 2011 18:22 |
|
Fang
Elev |
Skrivet av Nymfadora Tonks: Han skrev väl att hon tyckte att det var jobbigt, inte att hon var jobbig?Skrivet av joel9324: En i min klass har dyslexi, hon tycker det är jättejobbigt, jag föratår henne.. På vad sätt är hon jobbig? 14 dec, 2011 18:47 |
|
Nymfadora Tonks
Elev |
Skrivet av Fang: Skrivet av Nymfadora Tonks: Han skrev väl att hon tyckte att det var jobbigt, inte att hon var jobbig? Skrivet av joel9324: En i min klass har dyslexi, hon tycker det är jättejobbigt, jag föratår henne.. På vad sätt är hon jobbig? Oj, förlåt Men du ser, jag är dyslektiker och orden flyttar ju på sig 15 dec, 2011 16:33 |
|
Borttagen
|
Japp som många säger så är ljudböcker ett bra tips
15 dec, 2011 16:59 |
|
Nymfadora Tonks
Elev |
^ Men ibland läser dem fel
15 dec, 2011 17:30 |
|
Miu
Elev |
Beklagar!
Jag har dock inte dyslexi, men min bror har. Inte så grov men.. Love Harry, love.. 15 dec, 2011 19:25 |
|
Nymfadora Tonks
Elev |
Du ska inte beklaga dig för att du inte har dyslexi 16 dec, 2011 15:40 |
|
Venila
Elev |
Jag har väldigt grov dyslexi anväder just nu både talsyntes och andra pogram jag vill tippsa er om TPB ( Tal och Pungtskrift biboteket) det äger men man måste furst snacka med biblotikarier som kan hjälpa er med att skaffa en användare så kan ni ladda ner många böcker själva som daisy.
![]() QueenHex8670 på Pottermore. 18 dec, 2011 22:53 |
|
Nymfadora Tonks
Elev |
^ Är det inte super svårt med punktskrift?
19 dec, 2011 07:15 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen