Om ni fick ändra er
Forum > Off Topic > Om ni fick ändra er
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av dani: Jag tycker att du fick fram din åsikt bra, haha. Och jag förstår, och håller verkligen med om att det är SYND. Det är synd att det finns så många som känner sig bättre av att ändra sitt yttre när det finns så väldans många andra saker som kan få en att känna sig bättre. Det är insidan som gör utsidan vacker och inte en skönhetsoperation liksom, i alla fall enligt mig. Ja, det tycker jag också, absolut! Men jag har ändå stor förståelse för de som ändrar på sina kroppar, menar jag. Inte för att jag tycker att de är fula och behöver ändras, utanför att jag vet hur svårt det är att känna sig riktigt fin i dagens samhälle, vilket alla egentligen borde. 9 aug, 2011 01:01 |
|
Hotissue
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av dani: Skrivet av Borttagen: Man får vara glad att man blev som man blev, när man inte blev som man skulle. Fast sen finns det ju kanske saker som man vill ändra genom att arbeta för det och jobba med sig själv. Bl.a. många saker om folk nämnt just i den här tråden. Fast jag kan också hålla med om att det ibland går lite över gränsen och att vissa bara rabblar upp saker som de inte tycker om med sig själva. Jag har något seriöst emot människor som ändrar sitt yttre, alltså skönhetsoperationer. Att jobba med sitt inre, och sin psykiska hälsa, men när det börjar med det yttre så har det gått för långt. Eh okej. Förstår att man kan tycka det är synd och så, men jag fyller liksom 18 om 3 månader och det första jag ska göra är att fixa till min näsa lite. Hur kan du ha något emot mig för att jag gör något som inte påverkar dig alls? haha
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
9 aug, 2011 01:06 |
|
dani
Elev |
trevor:
Ja, med dagens stereotyper, baddräktsmodeller och manipulerade bilder är det svårt att inte jämföra sig med det. Jag vet själv hur svårt det kan vara att acceptera sitt utseende ibland och bara önska att man såg ut på ett annat sätt, men istället för att ändra på det, så har jag lärt mig att acceptera och till och med börja gilla det, för det är en del av mig. Ingen är lika lik dig som du själv och det borde du vara stolt över. Alla är vi original, inte kopior. Älska dig själv. ♥ 9 aug, 2011 01:09
Detta inlägg ändrades senast 2011-08- 9 kl. 01:10
|
|
Borttagen
|
^
^ Agree on that. Jag gillar inte grejen, jag ogillar inte personerna som gör det. Precis som att jag avskyr rökning, men jag avskyr inte människor som röker, osv. It's a big difference! 9 aug, 2011 01:10
Detta inlägg ändrades senast 2011-08- 9 kl. 01:11
|
|
dani
Elev |
^Agreed.
9 aug, 2011 01:11 |
|
Borttagen
|
Jag har inte emot personen, men tänk dig tex kissie, som har opererat allt. Att hetsa så många människor, och sen att hon inte inser att hon har anorexia. Jag känner bara att om du förändrar allt som gör dig till dig, så blir det en sjukt stor förändring. Jag har ojämna ögon(?) vilket jag hatar, men jag själv är rädd för allt, så jag hade aldrig frivilligt opererat mig, seriöst. klarar knappt av att ta vaccin liksom..
Men för att klargöra allt, så är det inte personen jag är emot, och ETT ingrepp, men när en person förändrar allt med sin kropp för ANDRA människors skull, känner jag att det är fel. 9 aug, 2011 01:11 |
|
dani
Elev |
Skrivet av Borttagen: Men för att klargöra allt, så är det inte personen jag är emot, och ETT ingrepp, men när en person förändrar allt med sin kropp för ANDRA människors skull, känner jag att det är fel. Sjukt bra skrivet, du satte just ord på mina tankar. 9 aug, 2011 01:13 |
|
Hotissue
Elev |
fannyy: Jaa, jag reagerade väl mest på att du skrev "Jag har något seriöst emot människor som ändrar sitt yttre".
Men alltså, även om man förändrar allt som "gör en till en själv" så gör det ju varken en till en bättre eller sämre människa, så det är onödigt att döma... Personen försöker ju bara få sig själv att må bättre Sen behöver man ju inte tycka om skönhetsoperationer för det, men jag tycker det känns lite overkill att störa sig på hur andra människor väljer att leva sina liv
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
9 aug, 2011 01:19 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Hotissue: fannyy: Jaa, jag reagerade väl mest på att du skrev "Jag har något seriöst emot människor som ändrar sitt yttre". Men alltså, även om man förändrar allt som "gör en till en själv" så gör det ju varken en till en bättre eller sämre människa, så det är onödigt att döma... Personen försöker ju bara få sig själv att må bättre Sen behöver man ju inte tycka om skönhetsoperationer för det, men jag tycker det känns lite overkill att störa sig på hur andra människor väljer att leva sina liv precis, jag är inte direkt en perfekt människa, jag ser fel i allt, och jag har funderat på både det ena och det andra fler än en gång. Man gör som man vill, helt enkelt! 9 aug, 2011 01:31 |
|
superman
Elev |
Utan för att whina nu alltså, jag skulle vilja förändra mitt utseende.
9 aug, 2011 04:10 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen