Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Lunas Förälskelse [SV]

Forum > Fanfiction > Lunas Förälskelse [SV]

1 2 3 4 5 ... 72 73 74
Användare Inlägg
Mr.H.Potter
Elev

Avatar


mer

5 aug, 2011 12:13

moii
Elev

Avatar


FÖRLÅT ALLIHOP, Det under är Kapitel 5, och nu kommer kapitel 4, ursäkta om detta blir lite rörigt nu.
____________________________________

Kapitel 4

Luna och Jane gick ner till lektionen och Luna hälsade på Ginny som väntade med dom andra på Hagrid.
Varför har vi inte börjat än?, frågade Luna Grinny.
Han är försenad eller något, vi vet inte riktigt, sa Ginny och kollade undrande på Jane.
Hej, jag heter Ginny, Ginny Weasly och är en vän till Luna, sa Ginny vänligt och Jane tittade upp och svarade :
Jag heter Jane Phil, och har börjat här i år, hade hemundervisning innan, sa Jane.
Jane snacka de en stund med Ginny. När Luna hörde Jane säga ...Någon Malfoy kom fram till oss... Vaknade hon ur sina tankar och hörde att Ginny sa:
Bry er inte om honom, han klagar och är elak mot alla han får chansen till.
Luna blev lugn att Ginny inte gjorde någon stor grej att de som hade hänt. För Luna var de inget ovanligt att bli kallad konstiga saker men hon skulle nog aldrig vänja sig vid det hon blev kallad. Även om Luna var bra på att dölja det, så tog hon åt sig.
Hagrid kom inte på hela lektionen och dom gick upp mot slottet när lektionen skulle vart slut. När hon kollade på schemat såg hon att hon skulle ha dubbel timme i trollformellära, och suckade djupt. Trollformellära var inte de ämnet som Luna tyckte om precis. Det som gjorde lektionen ännu värre va att dom skulle ha dubbeltimmen med Slytherin. Men Luna glädje sej åt att hon i alla fall hade en vän med sig, på alla lektioner, annars var de bara lektionerna med Gryffindor hon hade sett fram emot.
Lektionen gick ovanligt snabbt, och dagen rann på som bara den. På eftermiddagen, efter alla lektioner gick Luna ner till sjön, hon gick ofta vid sjön, själv, för att tänka. När Luna hade gått ett tag hörde hon någon, och det var inte den hon ville höra just då...


Och det under (råkade psta det före 4:an) är kap. 5



Skrivet av moii:
Okej, nu kommer det mer, men det är den sista för idag:

____________________________________


Luna gick smög fram och såg Draco sittandes och gråta vid en stor sten. Luna visste inte om hon skulle gå fram, gå där ifrån, känna medlidande eller börja skratta. Det ända hon visste var att Draco, tuffa Draco Malfoy satt på en stan och grät. Hade han ens känslor?
Tillsist bestämde Luna sej för att smyga tillbaka till slottet och genast leta upp Ginny. När hon väl hade hittat Ginny berättade hon allt. Ginny var tyst ett långt tag och sedan frågade hon Luna om hon skämta...
- Nej, jag lovar, det var Malfoy, hur det än låter så var det han, sa Luna övertygande.
- Hm... Undra va de då kan vara som gör Malfoy så knäckt, sa Ginny
- Måste nog gå nu, har läxa i trollformellära, men du, vet du vart Hagrid tog vägen i morse?, frågade Luna
- Har ingen aning, men de va rätt skönt att få håltimma, svarade Ginny med ett leende.
- Men vi ses sen, eller i morgon, sa Luna.
Luna gick åt ett håll och Ginny mot ett annat. Fast klockan inte var så mycket var Luna dödstrött och tog sig igenom läxan tillslut. När Luna skulle gå till sovsalen mötte hon Jane.
- Var tog du vägen? Frågade Luna
- Jag undrar desamma om dej, sa Jane, du försvann efter lektionerna, har letat lite överallt efter dej.
- Jaha, jo, jag gick en promenad vid sjön, brukar göra det bland, svarade Luna
- Okej, ska vi spela trollkarsschack, frågade Jane
- Jag är ledsen, orkar inte, måste sova, sängen väntar nog på mej, sa Luna med en trött röst.
- Okej, måste ändån göra den där läxan från trollformellära, sa Jane lite besviket.
När Luna kom in i sovsalen bytte hon om snabbt och somnade om möjligt ännu fortare.


~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi!

5 aug, 2011 18:21

mine
Elev

Avatar


det gör inget
Meeer :]

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

5 aug, 2011 18:29

moii
Elev

Avatar


Kommer mer snart tror jag, ska skriva nu

~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi!

5 aug, 2011 18:30

mine
Elev

Avatar


Skrivet av moii:
Kommer mer snart tror jag, ska skriva nu

Okidoki
Ska du skriva här eller på papper ;]

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

5 aug, 2011 18:35

Sky.
Elev

Avatar


Meeer!

5 aug, 2011 18:41

moii
Elev

Avatar


Skrivet av mine:
Skrivet av moii:
Kommer mer snart tror jag, ska skriva nu

Okidoki
Ska du skriva här eller på papper ;]



Skriver på ett program i datorn (Pages) ^^

~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi!

5 aug, 2011 18:52

Lily Evans
Elev

Avatar


Mer =)

‎"A true friend is someone who says nice things behind your back."

5 aug, 2011 19:42

moii
Elev

Avatar


Kapitel 6

Dagar och veckor gick, lektionerna var jobbigare än förr, och läxorna blev fler och fler. Det ända som Luna såg fram emot, var att komma hem till pappa, under höstlovet.
Höstlovet skulle komma om 4 dagar, och Luna väntade spänt. Ginny och Jane skulle också åka hem. Nästa morgon vid frukost, när posten kom fick Luna ett brev från sin pappa :

~ Kära Luna ~
Jag vet hur mycket du har längtat
efter att få komma hem, men
tyvärr måste jag resa bort,
det kom så fort, och jag kan
inte ta med dig.
Du får stanna på Hogwarts
över lovet. Säg till Professor
Flitwick och hälsa från mig.
Tusen kramar och pussar från Pappa

Luna läste brevet tre gånger till, hon förstod inte, varför kunde inte hon få följa med. Varför va hon tvungen att vara kvar här, när både Jane och Ginny skulle iväg. Varför?
Luna visade Jane brevet.
- Du skulle gärna få följa med hem till oss, men vi ska resa bort. Om vi visste detta tidigare kunde du följt med, men nu går det inte, sa Jane.
- Tack, jag får klara mej här. Det är ändån bara en vecka, sa Luna lite halvhjärtat.
- Okej, vi kanske kan planera något till näst lov, eller något?, sa Jane
- Mh..., sa Luna, fast hon egentligen inte ville de. Hon saknade bara sin pappa just nu. Dagarna gick, och höstlovet hade börjat.

~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi!

5 aug, 2011 21:21

ginny_weasley1
Elev

Avatar


braaaaaaaaaaaaaa!

.:HP:.

5 aug, 2011 21:32

1 2 3 4 5 ... 72 73 74

Forum > Fanfiction > Lunas Förälskelse [SV]

Du får inte svara på den här tråden.