Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Harrys syster...

Forum > Fanfiction > Harrys syster...

1 2 3 4
Användare Inlägg
ginny_weasley1
Elev

Avatar


När Lilian hade kommit över den värsta sorgen gick hon ner till stora salen för att äta lunch.
Hon tog lite av kycklingen och pommes fritesen, som stod på dagens meny. Lilian orkade knappt äta med tanke på den tidigare händelsen. Hon kände sig ensam, övergiven. Harry och Ron försökte muntra upp henne med att hon faktiskt hade en adoptivfamilj. Fred och George satte igång ett litet fyrverkeri. Men inget gjorde henne gladare.
Sedan testade Fred och George med uppmuntringsbesvärjelse, och det funkade en stund, så att hon i alla fall orkade äta lite. Hon gick några varv runt sjön för att lugna ner sig lite. Det gick inte heller. Då kom hon att tänka på Hagrid! Han skulle säkert kunna muntra upp henne! Så Lilian la på ett kol och gick ner till Hagrid.
KNACK KNACK!!! Lilian knackade på dörren.
Nämen hej, Lilian, kommer du?
- Ja.
Varför denna ära?
- Jag känner mig lite ensam.
Har inte du en bror?
- Jo, men det gäller en annan sak.
Jag kokar lite te medans du berättar.
Lilian berättade om allt som hade hänt.
Här, drick lite te så kommer det att kännas bättre.
Lilian drack sitt te, pratade lite med Hagrid och gick.

.:HP:.

8 aug, 2011 13:39

Ginny02
Elev

Avatar


det var bra!

"Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow

8 aug, 2011 13:45

mine
Elev

Avatar


Bra *bevakar* meeer

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

8 aug, 2011 21:29

ginny_weasley1
Elev

Avatar


Plötsligt fick hon en varm, glad känsla. Hon kände sig fri, som om hon vore härskarinna över världen!
Då kom Harry.
Vad håller du på med,Lili?
- Ingen aning, jag var nere hos Hagrid och drack te, nu känner jag mig som lyckligast i världen!
*bäst jag går ner till Hagrid och frågar vad han har gjort*

KNACK KNACK!!!
Harry knackade på dörren. Hagrid kom och öppnade.
Hej Harry, va gör du här?
Jag undrar vad du gkorde med Lilian.
Jag hällde uppmuntringsdryck i hennes te. Det går över om några minuter. Hurså?
Hon springer runt med ett fånigt stort leende.
Hur stort?

Ja, du får nog ta henne i säkert förvar.
Tack Hagrid, hejdå!
Harry skyndade upp till Lilian och kollade så att hon inte blivit knäpp. Han hade tur. Han hann. Han drog undan Lilian upp till Gryffindortornet så att hon kunde lugna ner sig.
*1 timme senare*
GÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSP!
- Ska vi ta ett parti knallkort, Harry?
visst.
Både Harry och Lilian var egentligen riktigt trötta, de somnade mitt i kortspelet. Där blev de liggandes fram till middagen.

.:HP:.

9 aug, 2011 07:45

mine
Elev

Avatar


Bra meer

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

9 aug, 2011 11:18

ginny_weasley1
Elev

Avatar


Kommer inte på något bra just nu.

.:HP:.

9 aug, 2011 11:22

Ginny02
Elev

Avatar


oki

"Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow

10 aug, 2011 08:25

ginny_weasley1
Elev

Avatar


vi kan väl säga så här: Min hjärna är som ett ministerium, med många olika avdelningar. På idé-avdelningen är det strejk. Ni får gärna skicka ett meddelande om ni har någon idé.

.:HP:.

10 aug, 2011 10:36

Nils
Elev

Avatar


mer

10 aug, 2011 17:09

Petra Hyrrot
Elev

Avatar


ginny_weasley1, awesome, bevakar!

HUFFELPUFF POWER HÄR! :D

30 dec, 2012 08:42

1 2 3 4

Forum > Fanfiction > Harrys syster...

Du får inte svara på den här tråden.