Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Efter Harry Potters död [Sv]

Forum > Fanfiction > Efter Harry Potters död [Sv]

1 2 3 4 5 ... 8 9 10
Användare Inlägg
veravoff1
Elev

Avatar


ååå vad bra!!! vill ha meeeeer!

Läs min fanfiction "only time will tell"

24 jul, 2011 02:37

Borttagen

Avatar


Bra, det var lite mer detaljerat den här gången, vilket är bra. Nu var det bara ett ord jag skulle ha bytt ut mot ett annat. Men annars är den väldigt bra

24 jul, 2011 11:38

Borttagen

Avatar


Kapitel 10

Draco kollade på sin mor precis innan dom transfererade sig bort, han såg på sin mor att hon var rädd för att det var sista gången hon skulle se sin son i livet. Men Draco lovade sig själv att han skulle klara av det här, han skulle förstöra horokruxen som var kvar och sedan återvända och förgöra Voldermort en gång för alla.
Draco kände mark under fötterna igen och kollade sig runt dom var i Hogsmade, Draco log för sig själ alla gånger han vart här när det hade vart uflykt på skolan. Han blickade sedan mot vägen och som ledde till Hogwarts, det fanns inget återvändo nu när dom hade kommit så långt som dom hade gjort.
Draco kollade på byggnaderna i Hogsmade, dom flesta hade slagit igen vilket Draco tyckte va synd. Men han förstod dom som hade haft butiker och sånt att dom slagit igen i den tid dom var i, men han såg att tre kvastar var öppet fortfarande.
Han suckade och började sedan gå längs med vägen som ledde till Hogawrts med Ron, dom sa inget till varandra medan dom gick, men dom bådda undrade nog vad som skulle möta dom när dom väl kom tillbaka upp på hogwarts.
Draco ville inte tänka tanken, men han var tvungen när dom nu stod vid grindarna, vildsvinen på varderas sida om grinden var borta och hade ersatts med stora statyer av Ormar.

24 jul, 2011 12:44

veravoff1
Elev

Avatar


Guud vad bra! Vill ha meeeeer (snälla )

Läs min fanfiction "only time will tell"

24 jul, 2011 12:54

Borttagen

Avatar


Kapitel 11

Draco gick in genom grindarna med Ron efter sig, Hogwarts hade alltid vart ett imponderande stort slott. Men nu tyckte Draco att det mest låg i ruiner, men han skulle ändra på den saken det svor han på.
Dom kom fram till porten och Draco kollade på Ron som såg halvt skräckslagen ut, Draco förstod Ron och han var imponerad över att Ron var så tapper.
- Vi gör det här för hela trollkarls samhällets säkerthet. Sa han till Ron som nickade och Draco öppnade porten, det lätt som det var lunch eller middag i stora salen Draco hade ingen koll på hur mycket klockan var.
- Vart 17 kan den där statyn vara? Sa han och funderade, medan han fick osynlighets manteln över sig för att dom inte skulle bli sedda ifall det kom någon gående.
- 7 våningen. Sa Ron plötslöigt och kollade på honom,
- Det ska finnas en stor staty av en ful fågel längs med korridoren till Gryffindors uppehålls rum. Sa han sedan och kollade ivrigt på Draco, Draco kollade på honom och nickade och dom började gå upp för trapporna upp till 7:e våningen, dom kom upp i korridoren, och Ron pekade vilket Draco inte alls tyckte behövdes.
Den fula fågeln var verkligen ful, såg ut som en korsning av ja Draco viste inte vad en helt okänd art i hans ögon.
Draco tog svärdet som Ron gav honom.
- Ett svärd? Sa han och kollade på Ron
- Det bör hjälpa det finns gift på det. Sa Ron förklarande och kollade lugnt på Draco, Draco svalde och tog ett fastare grepp om svärdet och Ron drog av dom osynlighetsmanteln så att Draco kunde svinga den fritt.
Fågeln blev av med huvudet, men det var inget som hände, som hade hänt när andra horokruxerna blev förstörda.
- Det är inte rätt staty. Sa Draco och kollade på Ron, vart skulle dom nu ta vägen han svalde och såg Svererus snape komma, men Ron kastade manteln över dom igen
Men skulle dom klara av den här resan igenom Hogwarts?

24 jul, 2011 13:34

veravoff1
Elev

Avatar


more!

Läs min fanfiction "only time will tell"

24 jul, 2011 16:34

Borttagen

Avatar


mer

24 jul, 2011 19:02

Borttagen

Avatar


Mera! Den är bra, nu är det bara några små stav fel (;

24 jul, 2011 21:37

mican00
Elev

Avatar


världens bästaaaaaaaaaaaaa!!!!!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi58.tinypic.com%2F2zxy1hy.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi62.tinypic.com%2F6opx87.gif

24 jul, 2011 21:57

Borttagen

Avatar


Kapitel 12

Draco svalde medan dom såg Severus passera dom, Draco tyckte att rektors yrket tydligen inte passade honom. Håret låg inte längre platt det tycktes stå åt alla håll och kanter, och Draco kunde se att han hade svarta ringar av trötthet.
Då kom Draco på att det att det fanns en staty i Slytherins uppehålls rum, men hur skulle dom komma in där dom viste ju inte vad det var för lösenord. Han väntade till Snape hade passerat och vänt in i nästa korridor, innan han tog till orda och kollade på Ron.
- Det finns en staty i Slytherins uppehålls rum som påminer omden här. Sa han och kollade på statyn, och suckade.
- Jag vet dock inte hur vi ska ta oss in i Slytherins uppehålls rum, vi kan ju inte lösenordet. Sa han och hoppades på nått sett att Ron skulle ha någon idé.
- Vi kan gå ner och vänta utanför porträttet eller vad det e ni hr för ingång, och så väntar vi på att någon ska in då hör vi vad det är för lösenord. Sa Ron och log åt sin egna snilleblixt.
- Det varen bra idé, det blir ju bra att vänta utanför statyn av Zalasar Slytherin. Sa Draco och började styra stegen ner för trapporna, och vidare igenom entrehallen och ner i fängelsehållorna.
Ron höjde ögonbrynet när han såg statyn, och la huvudet på sned.
- Är det meningen att det sk se ut som om han ska dana balett? Sa han och hade svårt att hålla sig för skratt, oh kollade på DRaco.
- Nej det är inte meningen, det är väl någon som kastat någon förtrollning över den. Sa Draco och lätt missnöjd över hur de hade hånat Zalasar Slytherin

25 jul, 2011 16:47

1 2 3 4 5 ... 8 9 10

Forum > Fanfiction > Efter Harry Potters död [Sv]

Du får inte svara på den här tråden.