Denices sjunde år tillsammans med Marodörerna [ SV ]
Forum > Fanfiction > Denices sjunde år tillsammans med Marodörerna [ SV ]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Mycket mer den äger!
9 jul, 2011 20:32 |
|
Salazar1
Elev |
^Exkakt!
Slytherin Pride 12 jul, 2011 17:48 |
|
Borttagen
|
Men skriv mer den e jätte bra
![]() 12 jul, 2011 18:23 |
|
allealicia
Elev |
Nu kommer mer
Efter lunch samma dag började våra lektioner. Jag hade först förvandlingskonst, sedan trollformellära och sist trolldryckskonst. Lily och Mathilda hade idag samma schema som mig så vi gick tillsammans till alla lektioner. Förvandlingskonst hade jag nästan alltid fått Utmärkt så som i många andra ämnen. Jag är inte den typen som struntar i läxor utan jag gör dom och pluggar mer där till. Lily brukar ha samma betyg som mig men hon är bättre än mig i trolldryckskonst. Mathilda har också bra betyg. Hon har lika bra som mig. Efter förvandlingskonsten så gick vi till trollformelläran och sedan efter det till trolldryckskonsten där jag och Lily gjorde dagens bryggd perfekt. Men när lektionerna var slut så fanns det läxor att göra. 1 läxa i förvandlingskonst, 1 i trollformellära och 2 i trolldryckskonst. Jag, Lily och Mathilda gick direkt till biblioteket. Vi satt där en lång stund i tystnad när vi läste. - Jag måste gå nu, sa Mathilda och bröt tystnaden. - Jag med, sa Lily. - Varför det? frågade jag. - Jag måste skicka ett brev till mina föräldrar innan ugglesalen stänger, sa Mathilda. - Jag också, då kan ju vi gå tillsammans dit ellerhur? sa Lily. - Ja,visst. - Men jag måste nog stanna lite till eftersom jag fortfarande inte är klar med läxorna,sa jag. - Ok,sa Mathilda och reste sig upp och gick mot utgången tillsammans med Lily. - Hejdå, sa dom när de snart var nära utgången. - Hejdå! När de hade gått ut reste jag mig upp och letade med fingret den bok jag behövde. När jag hittat den satte jag mig ner och tänkte precis börja läsa när en grupp skrattandes personer kom in i biblioteket. Jag kände genast igen dom rösterna. Jag tittade bort från min bok och flyttade mig lite åt sidan precis för att se Sirius,James,Remus och Peter komma in i biblioteket fortfarande skrattandes. - Scchhhhh!!!! väste madam Pince ifrån hennes bord.. - Okej,okej , viskade James. Jag flyttade mig bakom bokhyllorna igen. Sedan flyttade jag på några böcker så att jag såg dem. De satte sig bokhyllan framför mig. De såg inte och hade inte sett mig än men jag såg dom. jag såg Remus hitta två böcker och sedan kasta dom i famnen på Sirius och James. - Det är inte så att jag klagar men vi har väll redan gjort läxorna ? frågade Sirius. - Ja visst ,men i ditt fall är det nog bättre att läsa på lite mer,sa Remus. - Vad tycker du Peter? Orkar du?frågade James. -Jag håller med Remus, sa Peter. Det hördes en lätt suck ifrån Sirius och James men de började ändå att läsa. Plötsligt hörde man ett litet ljud ifrån James. - Vad är det? frågade Sirius. - Det finns någon som heter Lily i den här boken. - Vadå,ska du bli kär i boken nu eller? sa Sirius retsamt leendes. -Sluta! Jag gillar faktiskt Lily, viskade James så att inte alla i biblioteket skulle höra. - Hörru, du kommer at t bli ihop med Lily och sedan hitta en annan tjej,och sedan dumpa Lily,precis som med alla andra tjejer, sa Sirius och gav James en lätt klapp på ryggen. - För det första,det som du sa har inte hänt och för det andra så är Lily på nått sätt annorlunda,på ett bra sätt,jag tror att jag ..... älskar henne, sa James som om han precis insett sanningen. - Hon vill ju inte ens prata med dig ! Du vet inte ens hur hon är som person, sa Sirius. - Joho! Hon känns bra, och man brukar inte känna så för en tjej såvida man inte är jätte goda vänner! sa James irriterat. - Så du gillar verkligen Lily, frågade Remus. - Ja. - Jaha, då har vi det ur världen, sa Sirius som om inget hade hänt. Alla stirrade på Sirius. Det var ju Sirius som hade tjafsat med James hela tiden men inget så något så ämnet verkade vara slutpratat. Jag reste mig upp och tog en bok och gömde mig i den så att inte James,Sirius,Remus och Peter skulle se mig och så gick jag förbi dem till dörren och sedan sprang jag till uppehållsrummet. Jag tänkte berätta alltihop för Lily, precis alltihop. -------------------------------------------------------------------- Mer ? Ledsen om det tog tid för det här kapitlet men har liksom haft fullt upp.
12 jul, 2011 21:32 |
|
Salazar1
Elev |
Jaa, mycket mer! Det var ett jättebra kapitel! Lovar
Slytherin Pride 13 jul, 2011 11:05 |
|
marremusik
Elev |
Awsome! :-D mer!!!
Fanfictions och marodörerna in my <3 13 jul, 2011 11:39 |
|
Salazar1
Elev |
^Precis!!!
Slytherin Pride 13 jul, 2011 11:41 |
|
Borttagen
|
Mer snälllaaaaaaaaaaa
14 jul, 2011 14:16 |
|
Salazar1
Elev |
Yes, plz!!
Slytherin Pride 14 jul, 2011 14:21 |
|
Ginny02
Elev |
ja meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer
"Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow 16 jul, 2011 21:05 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen