Argus Filch [SV]
Forum > Fanfiction > Argus Filch [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Hermione626
Elev |
5 jul, 2011 12:53 |
|
Borttagen
|
Skit bra
5 jul, 2011 22:38 |
|
Borttagen
|
Det var ju en jättebra fanfiction!!!
6 jul, 2011 07:00 |
|
tomtesnodd
Elev |
Det är inte varje dag man läser en fan fic om Filch! Jätte bra, fortsätt!
"It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities" 6 jul, 2011 13:08 |
|
Katla
Elev |
Stackars lilla Argus! Super kapitel, inte alls "tråkigt"! Mer!
♏︎ 6 jul, 2011 16:37 |
|
Knizzlare
Elev |
6 jul, 2011 22:59 |
|
Bugglan
Elev |
Tack så jättemkt alla! Vad glad jag blir, hihi
Nu åker jag till Göteborg, så det dröjer ett tag tills nästa del. 7 jul, 2011 09:42 |
|
Skroffsan
Elev |
Skriv mer....... FÖR NU ÄR DU JU HEMMAAAAA!!!!
Kram...! 16 jul, 2011 20:01 |
|
Borttagen
|
Håller med Skroffsan, du kom ju hem igår! Och som sagt, jag lääängtar till ikväll!
18 jul, 2011 15:05 |
|
Bugglan
Elev |
Förlåt att jag inte skrivit något på ett tag, men jag har ju som sagt inte vart hemma. Jag åker bort snart igen och vet inte riktigt när jag kommer hem. Kanske hinner skriva nåt innan jag åker.
Jaja, här är i alla fall sjätte delen, hoppas att den gillas ^^ En eftermiddag i mitten av december kom den första snön. Små flingor singlade sakta ner från den molniga himlen. Argus försökte fånga dem med tungan. De kommande dagarna snöade det oavbrutet. Efter några dagar var hela staden täckt med ett vitt snötäcke. Anthon startade ett snöbollskrig mot grannpojkarna, och Argus pappa ägnade all sin lediga tid åt att försöka hitta någon lämplig trollformel för snöskottning. Snart började julstämningen infinna sig hemma hos Argus. Det pyntades, bakades och tändes ljus. En kväll kom Argus pappa hem med en riktigt ståtlig julgran. Även fast Argus aldrig någonsin fått en julklapp så var julen en högtid som Argus tyckte mycket om. Alla var mycket snällare på julen, vissa till och med mot Argus. Argus vaknade på julaftonsmorgonen av högljudda röster och skratt från köket. Han kunde urskilja sin systers röst. Argus kände att han fick en klump i magen. Thea var hemma. Nu skulle Argus få höra allt om Hogwarts, Thea skulle göra honom grön av avund. Argus klättrade ner från våningssängen. Det lilla sovrummet var nästan helt kolsvart. Argus lyckades nätt och jämt ta sig fram till dörren och ut ur rummet. "Godmorgon, Argus", sa Argus pappa när Argus kom in i köket. "Godmorgon", mumlade Argus till svar. Han såg sig omkring i rummet med stora ögon. Var han verkligen i sitt kök? Rummet var helt olikt sig. Det var riktigt vackert. Ett dussintal stearinljus, magiskt förtrollade, svävade omkring fritt i luften. Belysningen var mysig och skrämmande på samma gång. På väggarna skuttade mängder av små tomtenissar omkring på olika tavlor och planscher. Här och där i rummet var girlanger uppsatta, och i ett av hörnen stod en riktigt stilig bock gjord av granris. Matbordet hade fått en ny, rödrandig duk, och på bordet upplagt på fat låg mängder av pepparkakor och lussekatter. Vissa av pepparkakorna vandrade obekymrat omkring på bordet och småpratade med varandra. "Wow", sa Argus och vände sig mot sin far. "Det är helt fantastiskt." Hans far log. "Man tackar. Ska du inte hälsa på din syster, och på våran gäst?" Argus såg sig förvirrad runt i köket. Hans blick stannade på två flickor som stod lutade mot köksbänkarna. Han hade varit så ivrig att se sig omkring i rummet att han inte alls hade lagt märke till dem. Den ena av flickorna var Thea, hans syster. Hon var sig lik, fast kanske hade hon blivit ett par centimeter längre och lagt på sig lite? Den andra flickan kände inte Argus igen alls. Hon var riktigt vacker, med blont, långt, lockigt hår som räckte henne ända ner till midjan, och med intensivt blåa ögon. Hon var kortare än Thea, men hon såg ändå äldre ut. Thea nickade stelt mot sin bror, som gjorde detsamma. Den andra flickan log blygt mot Argus. När hon gjorde det fick hon en massa söta skrattrynkor runt ögonen. "Hej Argus", sa hon. Argus ryckte till när hon sa hans namn. "Jag heter Anthonia, jag är Theas vän. Jag ska bo hos er över julen" Hennes röst var lika vacker som hennes utseende. "Hej Antonia", fick Argus fram. Han kände att hans ansikte antagit samma färg som bordsduken. 19 jul, 2011 19:50 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen