Harry Potter på franska
Forum > Harry Potter > Harry Potter på franska
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Beata
Elev |
20 jan, 2011 16:19 |
|
Oskan
Elev |
Har snart plöjt igenom trean på tyska iaf!
"May the force be equal to mass times acceleration" 20 jan, 2011 16:57 |
|
ikka
Elev |
Haha, jag borde läsa dem på spanska känner jag, men skulle aldrig klara av det. Försökte läsa första kapitlet i Bröderna Lejonhjärta förut, det gick iofs ganska okej.
![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
20 jan, 2011 16:57 |
|
Oskan
Elev |
Tyska är ganska lättare att förstå, det är något närmare svenskan
"May the force be equal to mass times acceleration" 20 jan, 2011 17:13 |
|
Freja
Elev |
Jag har läst HBP på engelska, inget att skryta om eftersom att som att ni läser på mycket svårare språk
Everything is Dramione and nothing hurts. 27 nov, 2011 15:36 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Oh, fick tag i första franska boken i våras och har plockat fram den ibland. Det är inte så himla svårt att förstå överlag vad det handlar om!
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 27 nov, 2011 15:37 |
|
Weasley<3
Elev |
Borde nog vänta lite, men om nåt år kanske jag kan prova franska. Har inte ens läst franska en hel termin än så det känns lite för tidigt nu!
Ulrik Munther<3<3<3<3<3 One Direction<3<3<3 28 nov, 2011 10:22 |
|
tite
Elev |
åh. jag ska läsa ett nytt språk nästa år tror jag men det enda man kan läsa här (på min lilla 4-everaloniga lilla ö) är spanska, och jag vägrar så jag funderar på om jag vill byta skola. (det är tre personer i min klass 0.0)
Why does the world, as I know it, keep on bringing me down? 28 nov, 2011 11:37 |
|
J-star Black
Elev |
Jag läste den första boken på franska,men blev typ irreterad.för alla namn var typ utbytta mot konstiga namn.
Hogwarts hette poudlard, det förstör ju hela hp känslan... ![]() ![]()
28 nov, 2011 14:09 |
|
Borttagen
|
Har faktiskt inte böckerna ens på svenska pga. är ett ganska "nytt" fan av serien. Har trean men bara på svenska. Men min bror har alla böckerna på svenska ^^
28 nov, 2011 14:13 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen