Privat mellan Ripadal och kanelpumpa
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Privat mellan Ripadal och kanelpumpa
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Cassie suckade och sa.
-De gillar inte främlingar, det är därför. Hon visste att hon antagligen skulle bli bannlyst från flocken efter ha hjälpt en främling. Men då skulle hon bli mer fri. Hon såg bak tvärt och såg att de fortfarande var jagade och hon visste att deras ända hopp var att hoppa över stupet som fanns en bit bort 30 dec, 2015 06:58 |
|
kanelpumpa
Elev |
Cassie ökade nu farten mer och mer. Jag vände försiktigt mig halvt om och såg en hel flock med kentaurer bakom oss. Plötsligt kände jag hur Cassie verkade ta sats. Jag vände mig omedelbart framåt och drog häftigt efter andan när jag såg ett brett stup framför oss.
30 dec, 2015 14:10 |
|
Borttagen
|
Cassie såg stupet och ökade farten för varje steg och just vid kanten på stupet så hoppade hon och de var i luften i något som verkade som en evighet innan de tog mark och hon saktade av och vände sig om och såg att de andra kentaurerna hade stannat vid stupet.
De vågade inte hoppa och det visste hon 30 dec, 2015 14:47 |
|
kanelpumpa
Elev |
Jag hade knipt ihop ögonen så mycket jag bara kunnat samtidigt som vi hoppat över stupet. När vi landade gled jag av Cassie och stod på vingliga ben. Kentaurerna på andra sidan blängde ilsket på oss. Jag backade några steg.
"Vad gör vi nu?", frågade jag oroligt.
30 dec, 2015 14:51 |
|
Borttagen
|
Cassie såg på honom och sa.
-Jag vet inte. Jag blir nog bannlyst från flocken....men det rör mig inget. 30 dec, 2015 15:04 |
|
kanelpumpa
Elev |
"Jag bor på andra sidan stupet. Kan vi ta oss tillbaka dit? Finns det någon annan väg.", jag inhalerar lite luft. "Kommer jag kunna ta mig dit innan lunchtid. Jag tror mina föräldrar är oroliga."
2 jan, 2016 15:44 |
|
Borttagen
|
Cassie såg på honom och sa.
-Det finns en annan väg men den är brant. Och dina vänner lär inte vara oroliga utan arga 2 jan, 2016 16:03 |
|
kanelpumpa
Elev |
2 jan, 2016 16:05 |
|
Borttagen
|
Cassie nickade och sa.
-Hoppa upp då....det är säkrare på mig än på marken. Det finns massor av osynliga gropar här nämlingen 2 jan, 2016 16:31 |
|
kanelpumpa
Elev |
3 jan, 2016 11:11 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen