PRS mellan Ivy Lovegood och Piggelinisen
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan Ivy Lovegood och Piggelinisen
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
"Jaha." svararade jag likgiltigt.
Jag hade just varit så trött, men nu tändes en flamma av nyfikenhet i min kropp. Jag stirrade upp i taket och försökte fantisera att taket var en äng och att skuggorna var djur. 28 okt, 2015 09:20 |
|
Piggelinisen
Elev |
Citryn
Även om jag trodde att hon sov kunde jag inte låta bli att fråga vidare. "Är det sant att dom lärde ut svartkonster på Durmstrang?"
28 okt, 2015 09:34 |
|
Borttagen
|
"Ja, massor. Det är ganska sällsynt i skolor men... Ni då?" frågade jag henne och log för mig själv.
28 okt, 2015 09:36 |
|
Piggelinisen
Elev |
28 okt, 2015 09:38 |
|
Borttagen
|
Jag flinade lågt.
"Undrar hur de tänkte när några dödsätare dyker upp, ni skulle vara ett enkelt byte." sa jag och log. 28 okt, 2015 09:41 |
|
Piggelinisen
Elev |
"Ha! Vi elever skulle antagligen klara oss bättre än lärarna, dom tränade ju aldrig. Vi tränade på förhäxningar i källaren," sa jag och log vid minnet.
Beauxbatons var kanske inte så illa ändå.
28 okt, 2015 09:43 |
|
Borttagen
|
"De uppmuntrade oss att förbanna varandra, bara vården var i närheten! Vi kunde få i straff att öva förbannelser!" utbrast jag. Beuxbatons verkade vara en värdelös skola.
28 okt, 2015 09:46 |
|
Piggelinisen
Elev |
28 okt, 2015 09:49 |
|
Borttagen
|
Jag skrattade åt hennes överlägsna ton.
"Men vad fan gör ni då, trollar fram blommor?" frågade jag hånfullt. 28 okt, 2015 09:52 |
|
Piggelinisen
Elev |
"Jag lovar att vi kommer få göra det här också," sa jag och skrattade till.
"Och det var förresten bara undervisningen som var typ kass. Vi hade faktiskt kul på Beauxbatons- vilket jag tvivlar på att ni hade i era små fängelsehålor på Durmstrang."
28 okt, 2015 09:54 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen