Marina Granger vs Piggelino(Privat)
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> Marina Granger vs Piggelino(Privat)
|
Borttagen
|
Jag ser sorgen i Rebeckas ögon när hon ser på Alex.
- Ursäkta oss några sekunder Alex.
Jag drar med Rebecka in bland träden.
- Okej Rebecka. Det är rätt uppenbart att vi båda är dödligt förelskade i Alex! Det ska inte bli något som skapar mellanrum mellan oss... Men.... Tror du att det skulle funka om vi.... Båda gjorde vårat bästa för att få honom att välja oss och sen när han väljer så.. accepterar vi det? Tror du att det går?
19 okt, 2015 19:16
|
|
Borttagen
|
- Okej, säger jag och vi går tillbaka till Alex.
Jag ler sött.
- Ska vi sitta tillsammans vid bordet? frågar jag.
- Okej, säger Alex och ler med hela ansiktet. Mitt hjärta skuttar lätt i bröstet.
19 okt, 2015 19:47
|
|
Borttagen
|
Jag skrattar lätt inombords. Detta skulle nog bli kul så länge jag och rebecka fortfarande var kompisar.
Vi började gå mot slottet.
19 okt, 2015 19:50
|
|
Borttagen
|
Jag tog försiktigt Alex i handen och ledde honom till Ravenclaw bordet. Han ler lite chockat och jag vinkar hejda till Vendela. Mitt hjärta hoppar. Det här kommer bli den bästa festmåltiden någonsin!
19 okt, 2015 19:52
|
|
Borttagen
|
Jag log uppmuntrande till Rebecka och gick till andra sidan Rawencloebordet för att lämna dem i fred. Jag skulle ta honom sen!
19 okt, 2015 20:06
|
|
Borttagen
|
Jag och Alex pratade länge och skrattade ihjäl oss typ. Det kändes så bra att han och jag var vänner. Kunde jag ta det här längre? Vi är de sista som sitter kvar i stora salen när jag tar mod till mig.
- Vill du åka till Hogsmeade med mig i helgen, frågar jag och ler nervöst.
- Självklart! Svarar han leende.
19 okt, 2015 20:09
|
|
Borttagen
|
Jag väntade utanför stora salen på Alex. Tillslut kom han ut.
- Hej! log jag
han stannade upp och såg något förvirrad ut.
- Hej.
Jag tog mod till mig.
- Vill du äta frukost med mig imorgon?
- Ja! Gärna! hanm skrattade. Nu är man ju värsta tjejmagneten!
Jag log.
19 okt, 2015 20:30
|
|
Borttagen
|
Jag gick upp i Ravenclaws sovsalar och gick och la mig. Jag kände mig riktigt lycklig och jag trodde att jag skulle explodera! Allt kändes så himla bra!
19 okt, 2015 20:39
|
|
Borttagen
|
- Sover du Becky? viskade jag på kvällen uppe i sovsalen.
19 okt, 2015 20:59
|
|
Borttagen
|
- Nej, svarar jag och ler mot Vendela. - Vad ville du?
19 okt, 2015 21:00
|
Du får inte svara på den här tråden.