Privat mellan Ripadal och TildeW
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Privat mellan Ripadal och TildeW
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Caius for ut.
Det var dags att skörda ännu ett offer och han klädde på sig andra kläder med huva så ingen skulle se hans hår eller ansikte. Sedan satte han fart 2 okt, 2015 09:32 |
|
TildeW
Elev |
Jag satte mig försiktigt upp i sängen för att inte väcka någon. Flera olika tankar for igenom mitt huvud. Var Caius kvar i skogen när en vampyr var där? Var trupperna också det? Borde jag ge mig ut igen? En lätt suck lämnar mina läppar.
Jag smyger försiktigt ut ur rummet och sätter mig vid ett av fönstererna. Det går några minuter innan jag ser något konstigt. Jag ser en skepnad med huva. Kan det vara vampyren? Försiktigt går jag ut.
2 okt, 2015 09:45 |
|
Borttagen
|
Caius såg en tjock människa och kastade sig rakt över denna och tömde denna på blod innan han rusade rakt in in i skogen igen och snabbt in i kojan och bytte om och var nu proppmätt
2 okt, 2015 09:48 |
|
TildeW
Elev |
Jag han inte se mycket innan vampyren försvunnit och rusat tillbaka till skogen. Skräckslaget väckte jag min familj och berättade vad jag just vittnat. Pappa for upp ur sängen och skyndade sig ut för att varna de andra.
2 okt, 2015 09:56 |
|
Borttagen
|
Caius for upp i ett träd för att med sina saker i fall någon skulle komma och leta efter honom.
Eller jaga honom med andra ord 2 okt, 2015 10:02 |
|
TildeW
Elev |
Pappa och mamma tvingade mig och Thom att stanna hemma, vilket jag inte kunde säga emot.
Thom satt livrädd i sin säng medans jag fortsatte att sitta vid fönstret
2 okt, 2015 10:09 |
|
Borttagen
|
Caius satt uppe i trädet när ha hörde folk komma in i skogen och han höll sig väl gömde eftersom han inte tänkte starta upp något krig.
Han satt tyst och såg människorna nedanför 2 okt, 2015 10:36 |
|
TildeW
Elev |
Sekunder gick, som sedan blev minuter som överfördes till timmar. Solen hade gått upp och mer ön hälften av byn var ute efter vampyren.
2 okt, 2015 11:09 |
|
Borttagen
|
När folket var borta så han såg att det var fritt fram så tog han sig ner från trädet och gick till kojan och satte sig där.
Han var dock glad att träden stod rätt tätt så att solen inte var så farlig 2 okt, 2015 11:33 |
|
TildeW
Elev |
Mamma och pappa kom hem runt 12, ganska sura för att de inte hade hittat vampyren. Thom låg fortfarande kvar i rummet och grät.
"Så, Samantha... Vart var du igår kväll?" Frågade pappa och satte sig ner på en stol. "Jag var bara med Marie och Katie..." Säger jag. "Jaha... Och vad gjorde ni?" Säger pappa. "Det gamla vanliga.." Mumlade jag. "Jag behöver gå ut, du vet.. Lite frisk luft". Jag gick bara en nickning som svar. Jag gick ut bakvägen och mot skogen igen. Jag känner på mig att Caius inte har berättat färdigt om sin roll som äventyrare än.
2 okt, 2015 12:06 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen