|
Borttagen
|
Ungdomarna låg på marken när jag kollade läget, men hur... En tjej och killen som hade flinat stod där, och tjejen... Ja hon skällde ut ungdomarna, jag blev sjukt generad. T-t-tack, stammade jag. Tjejen nickade.
26 sep, 2015 23:19
|
|
Borttagen
|
Dartz tittade på henne och sa.
- Ingen orsak, vi hjälptes båda åt.
Drar du alltid till dig personer som vill råna eller skada folk?
Han kände igen henne från skolan, men de gick tydligen inte i samma klass.
26 sep, 2015 23:22
|
|
Borttagen
|
Jag skakade tvärt på huvudet och svarade, nej, med en uppskakad röst. Hon log bara, det gjorde mig nervös. Emm, så vilken klass går ni i?, frågade jag osäkert.
26 sep, 2015 23:28
|
|
Borttagen
|
Dartz såg nyfiket på henne innan han svarade.
- Jag nog i någon klass över dig, men jag har set dig flera gånger faktiskt.
Linn min syster går i samma klass som mig.
Han drog händerna genom håret och han hatade att ljuga framför en människa.
Men som vampyr bland människor var han tvungen att göra det.
26 sep, 2015 23:30
|
|
Borttagen
|
Jag nickade. Emm, vad kul, svarade jag, men var inte säker på det jag sa. Jag måste gå nu, vi bor i höghusen, och ni?
26 sep, 2015 23:36
|
|
Borttagen
|
Dartz såg på henne och sa.
- Vi bor utanför stan faktiskt i ett hus lite inne i skogen.
Hon verkade osäker och Linn sa plötsligt.
- Du borde röra dig hemåt nu, föresten, vad är ditt namn?
26 sep, 2015 23:37
|
|
Borttagen
|
Ebba, Ebba Larsson, svarade jag osäkert, hurså?
Bara undrade, det kan vara bra att veta så Linn och log.
Jag nickade. Vad heter ni då?, frågade jag och log osäkert tillbaka.
26 sep, 2015 23:51
|
|
Borttagen
|
Linn såg på henne och sa.
- Jag heter Linn.
Dartz flinade lite och sa.
- Mitt namn är Dartz, vi har aldrig haft några efternamn.
26 sep, 2015 23:52
|
|
Borttagen
|
Okej, svarade jag, hur blev det så då?
Dem var faktiskt lite skumma, alla har något efternamn, eller?
Fast alla måste ha ett efternamn.
Dessutom kändes det som om de döljde någonting, eller inbillade jag mig?
27 sep, 2015 08:00
|
|
Borttagen
|
Dartz såg på henne och sa.
- Vi kanske ska följa dig hem eller vad tycker du?
Han låtsades gäspa lite och kollade bortåt och hörde människor prata om lite dittan och dattan igen längre bort.
27 sep, 2015 08:06
|
Du får inte svara på den här tråden.