Privat mellan Ripadal och Fairy Tale
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Privat mellan Ripadal och Fairy Tale
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Atemu tittade bak och sa med nu sträng röst eftersom han inte var på bra humör längre.
Hon hade sumpat sin chans denna gång. - Varför pratar du inte unga fröken, har du tappat talförmågan? 19 sep, 2015 23:56 |
|
Fairy Tale
Elev |
Amari blev ännu mer rädd.
"Jag har inte tappat talförmågan, ers höghet", sa hon lungt och synade honom. Även fast hon var helt skräckslagen, lät hennes röst lika magisk som alltid
19 sep, 2015 23:59 |
|
Borttagen
|
Akunadin reste sig upp och sa med lika otrevlig röst som alltid,
- Det är farao inte ers höghet dumma slav. Atemu höjde handen och sa. - Sätt dig ner Akunadin. Akunadin satte sig argt ner och Atemu suckade och s.a - Dock har Priest Akunadin rätt, man tillkallar mig farao när man tilltalar mig så länge jag inte sagt något annat. Jag vet inte var du var innan du koma hit unga fröken, men jag tror du är van de reglerna. Men här, vill jag att ni talar i ställt för att nicka eller skakar på huvudet. Och var inte respektlös igen för då kommer jag inte att låta dig gå utan straff. Är det uppfattat? (måste logga ut, är lite trött.) 20 sep, 2015 00:10 |
|
Fairy Tale
Elev |
"Det är uppfattat, farao", sa Amari skamset. Hon ville försvinna, möjligen dö. Kunde han inte bara hängt henne? Hon var klumpig, det hade hon alltid varit. En egenskap som inte var väl ampassat för en slav som hon. Amari skulle egentligen dött för länge sedan, tänkte hon. Hon hade alltid satt sig själv i klistret, men aldrig framför en farao. Amari insåg att hon aldrig skulle kunna bli respekterad igen, vilket var värre än döden själv..
20 sep, 2015 00:19 |
|
Borttagen
|
Atemu såg på henne och sa nu med lite mjukare röst.
-Men kom igen nu flicka lilla. Se inte så skamsen ut. Han vände tillbaka blicken mot bordet innan han klev upp och gick mot dörren för att gå mot tronsalen och såg trontjänarna resa sig upp och Atemu kände att benet var på väg att lossna och han suckade och böjde sig snabbt ner och spände åt et hårdare. (ville du inte vara personliga tjänare från början?) 20 sep, 2015 07:04 |
|
Fairy Tale
Elev |
20 sep, 2015 08:21 |
|
Borttagen
|
( Personlig tjänare ligger sneppet under trontjänare, men vi kan ju t.ex göra så här, att farao tycker inte att hon borde vara slav utan tjänare och ger henne en vecka att prova på att vara hans personliga tjänare och om hon klarar det så är hon heltids anställd med 1 ledig dag i veckan, vad säger du?
Det är i alla fall det bättre förslaget, annars måste man börja om) 20 sep, 2015 08:26 |
|
Fairy Tale
Elev |
(Okej, men jag både läser och skriver om slavar och är lite ovan med att det går till såhär.. Slavar brukar inte enligt mina böcker och så ha så många rättigheter.. Men tycker att detta verkar intressant med)
20 sep, 2015 08:32 |
|
Borttagen
|
(Men vad tycker du om mitt förslag om att låta henne bli tjänare?)
20 sep, 2015 08:35 |
|
Fairy Tale
Elev |
20 sep, 2015 08:36 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen