Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS med Luna_rav och Kola

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS med Luna_rav och Kola

1 2 3 4
Användare Inlägg
Kola
Elev

Avatar



Jag skakade på huvudet och himlade med ögonen åt hennes dumma kommentar.
"Såklart folk får reda på det, det händer ju inte mycket här så om något sånt händer så sprids det ganska fort", suckade jag och log mot Alexia. Hon nickade och ryckte på axlarna.
"Ja ja, det spelar ingen roll", sa hon och försökte resa på sig men jag tog tag i hennes arm och tvingade ner henne igen.
"Det gör det visst. Vi ska visa honom vad vi går för. Bråkar han med dig så bråkar han med oss alla. BOOM GOES THE DYNAMITE, BOOM", skrek jag, så högt att Rudy knackade på dörren för att kolla om vi var okej. Det fick oss båda att brista ut i skratt där vi satt på golvet i tjejernas omklädningsrum. Allt var plötsligt så hysteriskt roligt att vi bara inte kunde hålla tillbaka skrattet som bubblade upp.


Förlåt för att det blev så kort men hinner inte mer... Skriver längre imorgon/när du har skrivit!

that's all I got to say

6 dec, 2015 21:25

Borttagen

Avatar


Jag log lite mot dem andra och vinkade.
"Vi ses imorgon" log jag och de nickade. Jerry och jag gick åt ena hållet, Jack och Kim åt det andra och Milton och Eddie åt vart sitt håll.
"Så, hur är det med blåmärket, hörde från Kim att det såg rätt dåligt ut" sa Jerry med händerna bakom huvudet. Jag tog upp tröjan lite över magen så att han kunde se hela blåmärket. Han drog lite efter andan och stirrade på blåmärket.
"Herrejävlar.. du måste snacka med Rudy yo.." sa han och jag skakade lite på huvudet.
"han har ändå så mycket att bekymra sig över" svarade jag medan jag gick med händerna i kors.

Vi snackade ett tag... även om det kan vara svårt att erkänna så gillade jag att prata med Jerry. Han kan vara världens loser ibland, men han är väldigt bra på att lyssna. Vi kramade snabbt om varandra och jag gick upp till mitt hus. Han hade följ mig hem bara för att. När jag kom in fick jag syn på Felix som stod och rotade i hyllan över våra huvuden.
"Vad letar du efter?" undrade jag och han såg på mig.
"Min mössa" svarade han och jag drog fram den ur en låda, då jag var den som använt den senast. Jag kastade den till honom och han log lite.
"Så hur var första dagen i skolan?" undrade han. Jag såg tyst ner på sidan av min mage och skakade lite på huvudet.
"Helt okej" svarade jag med ett litet leende och skyndade mig upp för trapporna.

Jag satte på mig min enhörning kirugumi och kammade genom mitt hår lite löst. När jag var klar tvättade jag mitt ansikte noggrant och försökte få bort det lilla smink jag hade på mig. Jag borstade sedan tänderna och bet till lite när jag kände smärtan vid midjan. Jag la mig ner på min säng, och försökte att ignorera det onda jag kände.

13 dec, 2015 19:34

Kola
Elev

Avatar



Jag gick tyst en stund, tänkte på hur vi skulle kunna hämnas på Linus.
"Vad tänker du på?", frågade Jack till slut.
"Linus", suckade jag och han stannade upp lite. Jag såg oron i hans ögon när han tog tag i min arm och låste fast sin blick i min.
"Lova att du inte gör något utan oss andra", sa han bestämt. Jag himlade med ögonen men han bara fortsatte.
"Kimmie, lova mig", sa han och han ansikte mjuknade lite. "Vi vet vad han kan göra och jag vill inte att du ska råka illa ut"
"Jag kan försvara mig", sa jag förnärmat. Jag behövde ingen riddare i nöden, jag klarade mig bra själv. Jag har ju svart bälte av en anledning.
"Det kan Alexia också, men det gick fortfarande illa för henne", sa han och såg menande på mig. "Så lova mig"
"Ja ja, jag lovar", suckade jag och hans grepp om min arm mjuknade. Vi fortsatte gå och hans hand letade sig ner till min. Jag tog den och håll hårt.
"Något måste vi göra", sa jag och han nickade och tittade tyst ner i marken.
"Ja, han kan inte tro att han kan ge sig på någon av oss", sa Jack upprört. Vi fortsatte gå och smidde samtidigt planer. Plötsligt stod vi utanför min dörr och vi båda tystnade.
"Ja, vi ses imorgon", sa jag och släppte hans hand som om jag bränt mig. Han blev röd om kinderna och nickade.
"Vi ses", sa han och gav mig en snabb kram. Jag kände fjärilarna flaxa runt i min mage och försökte svälja bort känslan av att kasta mig runt hans hals. Jag log och vinkade när han gick ner för gatan. Vi ses, tänkte jag medan jag gick in och tog av mig skorna.

that's all I got to say

19 dec, 2015 11:26

Detta inlägg ändrades senast 2015-12-29 kl. 19:55
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


"Alexia, du måste upp" hörde jag min yngre bror trött säga vid dörröppningen. "Rudy och några av dem andra är redan här.." fortsatte han och gick sedan till sitt egna rum med benen släpande efter sig. Jag satte mig raskt upp och glömde nästan hur ont jag hade vid mage. Jag drog benen över sängkanten och satte på mig min Gi som låg över stolen. Jag hade både strykt och tvättat den. Jag själv tyckte att det var väldigt viktigt att göra ett bra första intryck, på i det här fallet, Rudy. Han hade redan sett mig slås. Men om jag kunde vinna min match, och sedan visa det stora blåmärket jag hade, skulle han inte tveka på att låta mig komma in. Även om jag redan gjort det, kunde han riva sönder pappret jag skrivit på. Eller något skit.
Jag satte på mig min Gi och knöt mitt svarta bälte runt midjan. Jag kved till, men tvingade mig själv att stå ut. Jag borstade igenom mitt blåa hår och satte det i en sne tofs innan jag skyndade mig ner för trappen. Jag borstade snabbt mina tänder och drog på mig mina kängor efter jag satt på mig min jacka. Jag tog ett äpple och min mobil i händerna innan jag gick ut ur huset. Jag fick syn på den stora bilen, genast förstod jag att det var Rudys. Då jag kunde se några av de andra sitta där och skrika på varandra. Jag skrattade lite för mig själv, herrejävlar.
Jag hoppade in i framsätet bredvid Rudy och tog en tugga av äpplet.

27 dec, 2015 19:35

Kola
Elev

Avatar



Jag vaknade av att väckarklockan argt surrade bredvid mig på nattduksbordet. Jag satte mig snabbt upp i sängen. Jag var alltid extra pigg innan turneringar. Jag ryckte till mig mobilen och såg att jag hade fått några meddelanden. Ett var från mamma, "Godmorgon gumman, jag och de andra har åkt ner på stan för att köpa lite matvaror till mormor. Vi ses ikväll, lycka till på turneringen. Puss!". Jag var alltså hemma ensam, perfekt. Jag gick in på spotfy och satte på min favoritlåt. Jag reste mig snabbt från sängen och började dansa som en idiot. Jag skyllde på att det var en bra uppvärmning. Jag kastade en snabb blick på klockan och insåg att klockan redan var halv åtta, Jack kommer om 1 timme! Jag stängde snabbt av musiken och sprang in i badrummet för att ta en snabb dusch. Sedan borstade jag snabbt tänderna och gick tillbaka till mitt rum. Jag satte på mig mina grå träningsbyxor, min grå sportbh och slängde sedan över en rosa tjocktröja. Jag såg mig runt i rummet efter min väska. När jag inte hittade den så sprang jag muttrande ner för trappan och in i tvättstugan på nedervåningen. Jag tog tag i väskan och tog den med mig in i köket och la ner en rosa vattenflaska och en energibar. Sen sprang jag upp på mitt rum igen och la ner min Gi och mitt svarta bälte i väskan, samt ett par hörlurar och en handduk och ombyte till efter matchen. Jag slängde även ner min plånbok, ifall vi skulle gå ut och fira om vi vinner. När vi vinner, tänkte jag. Klockan visade 7:23, så Jack kommer vilken sekund som helst. Jag bäddade snabbt min säng och gick fram till spegeln. Jag sminkade mig lite, bara lite läppglans och ögonbrynspenna. Varken concealer eller puder behövdes idag, vilket jag var tacksam för eftersom att jag inte hade tid. Jag borstade snabbt igenom mitt hår och satte upp den i en slarvig tofs och sedan tog jag med min väska ner och satte mig i köket med min mobil i handen. Jag kollade igenom snapchat och mindes sen att jag hade fått fler meddelanden. Jag gick in och kollade.
"KIM VAD SKA JAG HA PÅ MIG IMORGON?
SKA JAG STRYKA MIN GI?
JAG GÖR DET.
VARFÖR SVARAR DU INTE.
KIM!?
, man skulle kunna säga att Alexia var lite nervös. Jag skrattade tyst för mig själv och skulle just kolla på de andra meddelanden jag fått när det plingade på dörren. Jag drog snabbt på mig mina matchande rosa Nikeskor och öppnade dörren där Jack stod och väntade på mig.
"Redo?", frågade han och jag nickade och slängde väskan över axeln och stoppade ner mobilen i fickan samtidigt som jag stängde och låste ytterdörren efter oss.
"Är du nervös?", frågade jag och tittade på hur Jack hoppade från fot till fot. Han stannade snabbt upp och skakade på huvudet.
"Självklart inte.", sa han, vilket fick mig att fnissa. "Du då?"
"Inte direkt", log jag och vi satte oss på en bänk utanför mitt hus, Rudy och de andra skulle snart komma och hämta oss. De hade redan hämtat Eddie, Milton och Jerry. Just nu var de förmodligen hos Alexia för att hämta henne. Hon är nog nervös. Alla tankar bara snurrade runt i mitt huvud så jag märkte inte att Jack la sin hand på mitt lår. När jag sedan tittade ner och såg hans hand så rodnade jag. Han kollade upp på mig och log lite fånigt.
"Fina skor", sa han sedan och tittade ner på marken. Jag svalde hårt och försökte bestämma mig om jag skulle luta mig mot honom eller inte. Jag ville så gärna kura ihop mig i hans famn och bara...
"Tack", sa jag istället och log lite förstrött. Jag sparkade på en sten som låg framför mig och ångrade mig direkt. Jag kände hur smärtan ilade genom hela benet och Jack skrattade försiktigt.
"Du borde inte ha gjort det där", sa han och jag bet mig i läppen för att inte börja skratta utan istället försöka se sur ut på honom för att han skrattade åt mig. Men tilllslut kunde jag inte hålla mig för skratt och jag lutade mig mot hans axel och han la sin starka arm runt mina axlar. Mitt huvud låg bekvämt på hans axel och han lutade sitt huvud mot mitt. Han ritade små cirklar på mitt ben med fingret och jag log för mig själv. Plötsligt hörde vi hur en bil saktade in framför oss och vi reste oss snabbt och jag kände hur mitt ansikte hettade till.
"Kom igen nu, turturduvorna", sa Jerry retfullt när vi klev in i bilen.
"Tyst", skrattade Jack och slog till honom på armen.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F77658192%2Flarge.jpg
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.lovethispic.com%2Fuploaded_images%2F188473-Messy-Ponytail.jpg

that's all I got to say

29 dec, 2015 19:54

Borttagen

Avatar


Jag trummade med fötterna mot bilgolvet. Jag bet mig nervöst i underläppen och såg ut genom fönstret när Rudy parkerade bilen. Jag orkade inte påpeka hur fel han parkerat, jag hade ingen lust att öppna munnen alls.
Jag förstod att jag var mycket mer nervös än de andra. Men de fattar inte, jag ska i princip slåss mot min gamla dojo, för att wasabi dojon ska kunna fortsätta, och wasabi dojon brukade vara min fiende. Missförstå mig inte, dojon var min fiende, inte människorna i den. Inte nog med det, det fanns en stor chans att jag skulle få spärras med Linus, som inte bara är mitt ex, men också någon som alltid får som han vill.
"Alexia, kommer du?" hörde jag Rudy säga med en viss oro bredvid mig när han steg ut ur bilen. Jag nickade lite enkelt och öppnade dörren vid mitt säte och hoppade snabbt ut. Jag har gjort det här så många gånger förut, tusentals. Det har gått hur bra som helst. Men nu har jag ett blåmärke som sträcker sig längs min midja. Och mitt ex. Mitt jävla förbannande ex. Jag stängde dörren och drog min jacka tätare runt kroppen.
Och precis där. På andra sidan parkeringen gick den kallblonda killen med isblå ögon ut ur en stor svart bil, med svarta drakarnas logo. Han hade på sin keps, som han brukade sätta på mitt huvud då och då. Än så länge var han inte ombytt. Utan han hade på sig ett stort svart linne, en grå tjocktröja och ett par slitna jeans. Jag hade crushat så mycket på honom i åttan, nu känner jag för att spy när jag ser på honom. Efter honom steg en kille med svart hår och med porslin hy.. men någon la händerna på mina axlar och började knuffa mig mot ingången.
"Vad håller du på med?" undrade jag och såg bak på Eddie som knuffade mig framåt.
"Jag tänkte att du inte ville att ditt ex skulle se dig dregla över honom" svarade han och skrattade, han antog att han var rolig. Vilket Jerry tyckte att han var då han också började skratta. Jerry gick bredvid Eddie, bakom mig med händerna bakom huvudet. Som alltid.
"Jag dreglade inte över honom..." sa jag men ångrade mig lite, vem fan dreglade jag över då? Jerry fake hostade lite och la armen om mina axlar.
"Du kan intala dig själv det" sa han med ett flin och jag tog irriterat bort hans arm från mina axlar. Jag kommer ihåg honom, killen med svart hår. Jag har sett honom på träningarna ett antal gånger. Han var i samma grad som mig, skitduktig. Men av någon anledning kommer jag inte ihåg hans namn.
Jag öppnade dörren till ingången och gick tyst in medan jag funderade över vad hans namn kunde vara.

29 dec, 2015 20:19

Kola
Elev

Avatar



Jag kastade en snabb blick på Alexia, hon hade sett Linus. Jag kände en stark impuls att bara springa och hoppa på jäveln, men som om Jack kunde läsa min tankar, så tog han tag i min arm och jag suckade.
"Kim...", sa han varnande och jag ryckte loss armen.
"Jag vet, men jag vill bara sparka ihjäl honom. Han kan inte hålla på såhär", sa jag upprört och Rudy vände sig om och såg på oss.
"Vem kan inte hålla på? Har någon fuskat? Vi måste fuska... Vi måste... Jack! Hämta en hammare, tre stålburkar och-", började han innan vi avbröt.
"Nej Rudy, chilla bror", sa Jerry och pekade bort mot svarta drakarna. "En kille där är Alexias ex"
"Åh...", sa Rudy och hans galna blick tonades sakta bort. Jag fnissade lite åt tanken av vad Rudy skulle göra med en hammare och tre stålburkar.
"Kom nu, det börjar snart", sa Alexia plötsligt, uppenbarligen för att byta samtalsämne.
"Ja, bra. Okej, strategi, samla er här allihop", Rudy pekade mot sig själv och vi formade en liten rund ring. Han berättade om strategin, som vi hade fått höra flera gånger men var tvungna att lyssna på ändå.
"Är alla med?", frågade han till slut. Alla nickade och vi sträckte in händerna i mitten.
"Wasabi!", skrek vi tillsammans och lyfte upp händerna i luften.

that's all I got to say

29 dec, 2015 23:22

Borttagen

Avatar


Rudy berättade strategin, han hade som tur var lyssnat på mig när jag berättat att jag inte ville vara sist. Så jag blev näst sist i stället. Vi behövde bara två bälten för att klara oss, om inte jag klarar mig, gör säker Kim och Jack det. Förra turneringen la jag märke till att de andra blivit rätt så mycket bättre. Men ändå, jag ville inte ha falska förhoppningar. Jag såg bort mot svarta drakarna, ärligt talat var wasabi dojon mycket bättre. Vi var starka. Vi var vänliga och alla kände varandra. Och vi var inga idioter, typ.
"Jag är så taggad!" hörde jag Milton säga exalterat. "Jag kommer att vinna hur lätt som helst" fortsatte han och gjorde några slag i luften med sina taniga armar.
"Yo, samma sak sa du förra året också mannen" sa Jerry och dunkade honom i ryggen.
"Mannen jag körde med då var i alla fall två meter lång, jag förstår inte hur de tänkte" sa Milton och Rudy skakade roat på huvudet.
"Det är bra att någon i gruppen i alla fall verkar ha roligt Milton" sa han och såg på resten ut av oss. Hur fan skulle jag kunna ha roligt just nu?
"Fan vad kul! Vi ska bli utklassade ut av svarta drakarna. Dags att fixa en tårta och fira upp ballongerna" sa jag och faikade vara exalterad. Rudy skrattade lite åt mig, bra att han förstod att jag skämtade. Jerry däremot tog upp händerna, som att han nyss blivit förolämpad.
"Där har du fel Alexia, vi kommer att spöa upp dem där killarna lätt som en plätt yo" sa han och jag viftade lite med handen medan vi gick.

30 dec, 2015 13:33

Kola
Elev

Avatar



Jag log mot Jerry och nickade instämmande.
"Kom igen nu", sa jag och drog med mig allihop in i byggnaden där turneringen skulle hållas. Jag såg hur Alexia kastade ängsliga blickar mot Svarta drakarna då och då, men jag låtsades inte om det. Hon ville nog inte prata om det i alla fall, tänkte jag och fortsatte värma upp. Jag stretchade alla olika muskler som kunde tänkas skadas och började med lite sit-ups och armhävningar.

"Du går verkligen in för det här", sa Alexia precis som hon satte sig bredvid mig på de blå mattorna.
"Jag kommer inte in här för att tävla, utan för att vinna", sa jag enkelt och hon skrattade.
"Jag vet, jag känner dig Kimberly", fnissade hon och jag log mot henne.
"Är du nervös?", frågade jag och hennes leende försvann och hon tittade ner på sina fötter. Hon ryckte på axlarna och tittade sedan upp på mig igen.
"Jag vet inte", sa hon tyst och jag log försiktigt mot henne.
"Det kommer gå bra, det kan jag lova dig", log jag uppmuntrande och puttade lätt till henne på armen. Milton satte sig bredvid oss med benen i kors.
"Vad händer här då, mina damer?", frågade han och bugade patetiskt. Det fick mig och Alexia att brista ut i skratt.
"Mina damer?", frågade jag mellan skrattanfallen.
"Jamen vad vill du att jag ska säga då? Brudar?", frågade han och försökte se allvarlig ut men även han brast ut i skratt.
"Hey! Bara jag får använda ordet brudar", sa Jerry och tittade förnärmat på Milton.
"Ta det lugnt, jag tror inte riktigt att det är så många andra som kommer att använda det", sa han och Jerry nickade belåtet, vilket fick oss att skratta ännu mer.

that's all I got to say

10 jan, 2016 16:40

Borttagen

Avatar


Jag flinade lite åt Jerry och skakade på huvudet mot honom. Det är som att jag skulle säga att det bara är jag som får säga hej. Löjligt. Jag ställde mig upp och drog händerna över benen så att smutet från mattan skulle gå bort.
"Okej hörrni, sätt er på bänkarna, första matchen börjar snart" sa Rudy med ett ondskefullt leende och drog sina handflator mot varandra. Jag ställde mig trött upp och satte mig ner på en ut av de röda bänkarna. Jerry damp ner på min ena sida och Kim på den andra. Rudy harklade sig lite och ställde sig framför oss. Jag märkte hur han kastade blickar mot Ty, tränaren för svarta drakarna.
"Okej, så Eddie är först upp" började han och vände sin blick mot en nervös Eddie, som bokstavligt talat satt och hackade naglarna av sig. Milton drog bort hans händer från hans mun och skakade på huvudet. "Du behöver inte oroa dig, det här kommer gå jättebra!" fortsatte Rudy peppande och log brett mot Eddie. Eddie nickade med ett litet flin och tog upp sin knoge i luften.
"Yesbox!" sa han. "Jag kommer spöa upp dem så hårt att deras lungor kommer poppa ut" Vi grimaserade lite åt det han just sa, men nickade instämmande. Han var duktig. Eddie slog sina knogar hårt mot varandra, som en brofist men med sig själv. Han knep igen munnen, han ville inte visa vilken smärta han fick.
"Är du okej?" undrade Jack och rynkade lite på ögonbrynen när han la handen på hans axel.
"Jodå.. fint fint" svarade Eddie med ihopsatta läppar och nickade lite.

Okej, så Eddie hade faktiskt vunnit. Så egentligen behövde vi bara ett till bälte för att gå vidare, och för att få behålla dojon. Så det var en stor lättnad, jag antog att Kim eller Jack också skulle kunna få ett bälte. Om inte jag fick det.
Det gick dock inte lika bra för Jerry. I början såg det ut som att vinna, men det var innan flickan han körde mot kastade honom över ryggen.
"Klassisk Alexia move.." hade han muttrat när han var klar, vilket fick mig att le till. Jag hade trotts allt gjort så när jag började i deras skola. ops.
Senare var det Miltons tur han gjorde några slag i luften med sina taniga armar medan han gick mot sin motspelare. Fy fan vad jag tyckte synd om honom. Frank hade, ärligt talat tagit tag i hans arm och vridit om den. Man kunde höra Miltons tunna ben knäckas, men det såg inte ut som att han fick så värst ont. Han ramlade bara ner på golvet.
"Är du okej?" undrade jag och skyndade mig fram till honom. Jag hjälpte honom upp på fötter, det var tur att den blåa mattan vart under honom.
"Jodå" sa Milton. "Nästa gång tar jag dig Frank!" Eftersom att Frank hade tagit ner Milton innan matchen till och med börjat, så fick han inte vara med längre än så.
"Alexia, du är näst upp" viskade Rudy till mig och jag tog ett djupt andetag. Jerry dunkade mig i ryggen och jag kved till. Blåmärket gjorde ännu ondare.
"Ops.. förlåt" sa Jerry och jag skakade lite på huvudet, som att han skulle glömma bort det. Jag ställde mig upp, och som tur var var det inte Linus jag skulle köra mot. Utan den där svart håriga killen med porslinhyn.

10 jan, 2016 17:08

1 2 3 4

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS med Luna_rav och Kola

Du får inte svara på den här tråden.