PRS mellan PhoSho och Hermone Puddlemere♡
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan PhoSho och Hermone Puddlemere♡
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
JossiMarauder
Elev |
"Och du är Arrianne Peters, va?" Sa Sam.
"Du är kompis med Lily Vivaldi (hittade på något bara xD)va?" Frågade jag. So bury me as it pleases you, lover. At sea, or deep within the catacomb 5 aug, 2015 21:53 |
|
Phosho
Elev |
"Mhm. Hon är min bästa vän. Jag bor hos henne. Vadårå?"
Så fort Arrianne sagt det kom hon på varför de frågade om hon kände Lily. "Men hörni, det är inget mellan henne och Cedric. De tycker bara... Eh... Väldigt bra om varandra" sen tillade hon "som vänner, förstås." Maybe life should be about more than just surviving. Don’t we deserve better than that? 5 aug, 2015 21:57 |
|
JossiMarauder
Elev |
Alli och Sam tittade misstroget på henne.
"Inte? Varför tittar hon på honom sådär och varför ler han så där när hon pratar med honom?" Frågade jag och skakade på huvudet. So bury me as it pleases you, lover. At sea, or deep within the catacomb 5 aug, 2015 22:23 |
|
Phosho
Elev |
"Inte vet jag, men nu måste jag verkligen gå!" Jag såg på klockan att jag hade en lektion om 10 minuter. " ni F år väl fråga dem själva" sa jag och vände på klacken. "Och du Sam, du har väl också försvar mot svartkonster nu va?" Sen sprang hon iväg.
Maybe life should be about more than just surviving. Don’t we deserve better than that? 6 aug, 2015 07:54 |
|
Borttagen
|
Allting hände så fort. Arrianne! Att hon kunde göra så mot mig! Vi hade bara lite kul!
Jag gick till lektionen. Där satt Arrianne. "ÄÄä, vi hade bara lite kul ju!" Sa jag till henne. 6 aug, 2015 08:23 |
|
Phosho
Elev |
"Kul? Ni retade dem ju?" Sa Arrianne häftigt. Det här var verkligen inte hennes lyckodag - hon var irriterad, arg och stressad. Hon ville bara till sovsalen och sova.
Maybe life should be about more than just surviving. Don’t we deserve better than that? 6 aug, 2015 08:38 |
|
Borttagen
|
"Vi hade bara lite kul! "
6 aug, 2015 08:52 |
|
Phosho
Elev |
"Det var ju inte alls kul!" Sa Arrianne vresigt och sedan var hon tyst hela resten av lektionen. Hon orkade bara inte debatera om det här.
När lektionen var slut en halvtimme senare gick hon ut i korridoren och det första hon såg var Lily- och Cedric. Ännu en gång stod de och pratade och nu såg dem ruskigt trivsamma ut båda två. "Lily", sa Arrianne med hög röst, "kom!" Hon drog in Lily i ett hörn. "Lils. Snälla svara ärligt - gillar du Diggory?" Lily såg oförstående ut. "Såklart jag gör!"sa hon förbryllat. "Men alltså.. Som vänner eller... Som mer?" "Som- äsch, jag vet inte." Hon rodnade. "Lils, isåfall måste du bestämma dig snart! Båda du och så Diggory är två av de snyggaste och mestpopulära på skolan, och du andra inte hur många du skulle såra! Snälla du, fatta!" Maybe life should be about more than just surviving. Don’t we deserve better than that? 6 aug, 2015 09:19 |
|
JossiMarauder
Elev |
Alli och Sam var tysta en lång stund.
”Vem var det?” Frågade Sam. ”En tjej” sa Alli. Det var tyst en stund till. ”Vi har trolldomskonst nu” sa jag. ”Med...hufflepuff” Dom sprang dit och kom precis i tid. Dom ställde sig i kln in till klassrummet. ”...och sen var det den här...” Hörde Alli en välbekant röst. Det var Cedric. Med Lily. So bury me as it pleases you, lover. At sea, or deep within the catacomb 6 aug, 2015 09:35 |
|
Phosho
Elev |
Andledningen till att Arianne dragit med sig Lily ut var ganska uppenbar - Alli Sand hade stått och sett på dem.
- "Okej, Ari. Jag lovar att jag ska försöka att ta reda på vad jag verkligen känner." Sa Lily bestämt. Precis som Arrianne hoppats hade Lily genast förstått - hon var ju trots allt en av de smartaste i sin årskurs. "Bra." Arrianne pustade ut. Lily log. "Men du, nu måste jag till trolldomskonstlektionen", sa Lily, "Och jag lovar att diskret prata med Cedric om det." "Tack." "Ingen orsak, Ari." Lily vände sig om och började gå. "åh, och du Lils!" "Ja?" "Det finns en tjej i Ravenclaw som jag tycker du borde prata med. Alli Sand. Hon är väldigt trevlig" "Okej. Ses vid middagen, Ari!" Arrianne log och gick tillbaka till uppehållsrummet. Hon hade håltimme så hon kunde slappna av och ägna sig åt läxorna. Maybe life should be about more than just surviving. Don’t we deserve better than that? 6 aug, 2015 09:44 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan PhoSho och Hermone Puddlemere♡
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen