Doctrina (PRS)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Doctrina (PRS)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ella01
Elev |
Jag tar på mig kläder och tittar på klockan. Om jag inte skyndar mig nu kommer jag komma försent. Jag ska hinna äta innan lektionerna också. Jag tar en bricka och en tallrik. Tar äggröra, bacon, sallad och ett stort glas mjölk och letar med blicken efter ett bord.
Ett halvfullt bord är det ända jag hittar när jag söker med blicken så jag går ditåt. "Hej! Får jag sitta här?" frågar jag tyst. Spoiler: Tryck här för att visa! ✩✩✩ 26 maj, 2015 17:21
Detta inlägg ändrades senast 2015-05-26 kl. 18:25
|
|
Borttagen
|
Spoiler: Tryck här för att visa! "Vad heter draken?" frågar Jane. "Det är Zi." svarar jag. "Är det din varg?" Innan hon hinner svara kommer en annan tjej fram till vårt bord. "Kan jag sitta här?" frågar hon. "Visst", svarar jag. "Inte en till", fräser Zi tyst i mitt öra. Jag bara suckar och stryker honom på den fjälliga nosen. 26 maj, 2015 18:01 |
|
Ester Potter 04
Elev |
"Hon heter Luna", säger jag och flyttar mig lite så att den andra tjejen ska få plats. "Vad heter du?" frågar jag henne.
26 maj, 2015 21:43 |
|
Borttagen
|
"Hon heter Luna", svarar Jane och flyttar sig lite åt sidan medan den andra tjejen sätter sig bredvid henne.
"Vad heter du?" frågar Jane henne. Jag äter upp min ena macka och går snabbt och slänger den andra, jag är verkligen inte hungrig. 27 maj, 2015 07:51 |
|
Ester Potter 04
Elev |
Jag ser hur Lirizy går iväg. Hon tycker förmodligen att jag är konstig och går iväg för att hon inte vill sitta vid samma bord som mig. Plötsligt har jag tappat aptiten.
27 maj, 2015 16:31 |
|
Ella01
Elev |
"Jag heter Lily Ricardo!" säger jag och ler. Jag drar ut en stol och slår mig ner medan jag långsamt äter upp min mat. Jag lyssnar lite halvt på vad de andra längs bordet säger. Lirizy går iväg och jag ser mig omkring, undra varför hon gick.
✩✩✩ 27 maj, 2015 16:51 |
|
Borttagen
|
Jag går snabbt tillbaka till bordet för att fortsätta samtalet.
"Jag heter Lily Ricardo!" säger tjejen och ler. Jag sätter mig ner vid bordet och säger att jag heter Lirizy och 12 år till Lily. "Hur gamla är ni?" frågar jag sedan. 27 maj, 2015 19:24
Detta inlägg ändrades senast 2015-05-27 kl. 19:32
|
|
Ella01
Elev |
"Jag är 12", säger jag. "När börjar eran lektion?"
✩✩✩ 27 maj, 2015 19:26 |
|
Borttagen
|
"Vi börjar klockan tio", svarar jag.
Vad duktig jag är, tänker jag för mig själv. Jag har klarat av detta samtalet utan att säga något konstigt eller rodna. Och jag har inte varit sådär jätteblyg heller. Spoiler: Tryck här för att visa! 27 maj, 2015 19:43 |
|
Ella01
Elev |
"Okej! Men då kanske vi ses!"
Jag granskar Lirizy. Hon har blont långt hår och gröna glänsande ögon. Sedan ser jag ner i bordet, reser mig upp och går iväg. Spoiler: Tryck här för att visa! ✩✩✩ 27 maj, 2015 19:47 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen