Solförmörkelsen 2015
Forum > Off Topic > Solförmörkelsen 2015
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Var jätteorolig för molnens skull, men solen lyste igenom. Det blev faktiskt en riktigt trevlig stund när jag delade med mig av mina förmörkelseglasögon åt förbipasserande så att alla skulle kunna se ordentligt, fin spontan gemenskap.
20 mar, 2015 12:37
Detta inlägg ändrades senast 2015-03-20 kl. 14:01
|
|
Borttagen
|
Dagens Facebook-inlägg:
"Sååå, en hel vecka med klarblå himmel och inte ett moln i sikte. Men den dagen vi får en nästan total solförmörkelse då blir det helt igenmulet. Tack så jävligt, världen! Då är det bara att vänta 24 år på nästa "nästan totala" solförmörkelse. Murphys lag om alltings jävlighet? Ja, det var just det." Jag vill inte se det online. Jag har sett solförmörkelser på TV och bild förut, jag vill se det IRL. Trodde det här kunde blivit en awesome vecka med först norrsken på onsdagen och sen solförmörkelse på fredagn. Men nej, sån tur ska jag inte ha förstås 20 mar, 2015 12:51 |
|
Borttagen
|
I 28:de september kommer det vara en total månförmörkelse! 20 mar, 2015 13:00 |
|
Chaemy
Elev |
Skrivet av Borttagen: I 28:de september kommer det vara en total månförmörkelse! Jag läste det förut och det vill jag se!
20 mar, 2015 13:09 |
|
Frivolt
Elev |
Skrivet av Borttagen: I 28:de september kommer det vara en total månförmörkelse! Då jäklar ska jag fasen se det Såg lite idag bara, det blev mörkare märkte jag och tittade lite snabbt mot solen och tyckte den såg halv ut : D Men nå mer såg ja inte tyvärr D: 20 mar, 2015 13:10 |
|
Solkatten
Elev |
Är det farligt att kolla på månförmörkelse? Kan den ses över hela Sverige?
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 20 mar, 2015 13:53 |
|
Borttagen
|
JAG SÅG DEN JAG SÅG DEN!!!! Det var molningt, så min NOlärare sa att vi kunde se på den utan att få ögonskador.
20 mar, 2015 13:54 |
|
hyperion
Elev |
20 mar, 2015 13:59 |
|
Borttagen
|
Jag tyckte solförmörkelsen var jättecool.
OH WAIT, JAG SATT INSTÄNG I EN GYMPASAL OCH SKREV STUDENTEN SÅ JAG KUNDE INTE SE DEN. 20 mar, 2015 14:25 |
|
Fellrendión
Elev |
Skrivet av Borttagen: I 28:de september kommer det vara en total månförmörkelse! MÅNFÖRMÖRKELSE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????? Googlade... jaha... BLODMÅNE????? :O Det måste jag se!!
20 mar, 2015 14:45 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen