Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Livets sista hopp ~Rollspel~

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Livets sista hopp ~Rollspel~

1 2 3 4
Användare Inlägg
AuroraAlexius
Elev

Avatar


Namn: Odric Ofrinsson
Art: Dvärg
Kön: Man
Ålder: 15 i dvärgår
Utseende: Kort och bredaxlad (som en dvärg), rödblont hår och skägg. Dock är skägget än inte så långt, även om det börjar växa tidigare på dvärgar än på andra arter, och är bara ca 3 cm tjockt. Har på sig mörkbruna byxor, en grå tunika under ett lättare läderharnesk och på huvudet har han en liten järnskodd läderhjälm.
Personlighet: Envis och nyfiken. Talar oftast utan att tänka till före. Har ganska kort stubin, och är ganska modig (eller bara dum). Men är lojal mot sina vänner, och vänlig så länge man inte förolämpar honom eller någon han tycker om.
Bakgrund: Är yngst av fem bröder, och har därför sällan haft något att säga till om, vilket att lett honom till att göra mera dumstridiga saker bara för att bli sedd. Jobbar redan i gruvan bland sina fränder, med att bryta järn, men äventyrslustan blev för stor och han gav sig iväg för att vara med på det här äventyret.
Vapen: Yxa och hacka. Har fått träning i att slåss med en i varje hand.
Saker karaktären är speciellt bra på (högst tre) : Att ta steget och faktiskt göra något, känna igen olika stenar och metaller, och att bygga kojor och skydd.
Saker karaktären är speciellt dålig på (minst tre) : Klättra i träd (litar inte på träd), att tänka på konsekvenserna av det han precis tänker göra, och att sjunga.
Familj: Både föräldrarna vid liv, och fyra äldre bröder (som alla har längre skägg än honom...)
Övrigt: Vill bara bli sedd för den har är och få den uppmärksamhet han förtjänar (och att folk slutar kommentera att hans skägg är kort...)

Något oklart eller som bör tas med?

~ Hogwarts kommer alltid finns där för att välkomna dig hem ~

19 jan, 2015 19:44

Borttagen

Avatar


Skrivet av AuroraAlexius:
Namn: Odric Ofrinsson
Art: Dvärg
Kön: Man
Ålder: 15 i dvärgår
Utseende: Kort och bredaxlad (som en dvärg), rödblont hår och skägg. Dock är skägget än inte så långt, även om det börjar växa tidigare på dvärgar än på andra arter, och är bara ca 3 cm tjockt. Har på sig mörkbruna byxor, en grå tunika under ett lättare läderharnesk och på huvudet har han en liten järnskodd läderhjälm.
Personlighet: Envis och nyfiken. Talar oftast utan att tänka till före. Har ganska kort stubin, och är ganska modig (eller bara dum). Men är lojal mot sina vänner, och vänlig så länge man inte förolämpar honom eller någon han tycker om.
Bakgrund: Är yngst av fem bröder, och har därför sällan haft något att säga till om, vilket att lett honom till att göra mera dumstridiga saker bara för att bli sedd. Jobbar redan i gruvan bland sina fränder, med att bryta järn, men äventyrslustan blev för stor och han gav sig iväg för att vara med på det här äventyret.
Vapen: Yxa och hacka. Har fått träning i att slåss med en i varje hand.
Saker karaktären är speciellt bra på (högst tre) : Att ta steget och faktiskt göra något, känna igen olika stenar och metaller, och att bygga kojor och skydd.
Saker karaktären är speciellt dålig på (minst tre) : Klättra i träd (litar inte på träd), att tänka på konsekvenserna av det han precis tänker göra, och att sjunga.
Familj: Både föräldrarna vid liv, och fyra äldre bröder (som alla har längre skägg än honom...)
Övrigt: Vill bara bli sedd för den har är och få den uppmärksamhet han förtjänar (och att folk slutar kommentera att hans skägg är kort...)

Något oklart eller som bör tas med?


Nej, det är bra!

21 jan, 2015 15:43

1 2 3 4

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Livets sista hopp ~Rollspel~

Du får inte svara på den här tråden.