Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hungerspelen (Öppet rollspel)

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hungerspelen (Öppet rollspel)

1 2 3 4 5 ... 13 14 15
Användare Inlägg
Fellrendión
Elev

Avatar


H@nna: Min karaktär Xander liknade först Molwer men innan jag redigerade in det så ändrade jag det. ^^

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

20 jan, 2015 18:03

Borttagen

Avatar


Skrivet av Fellrendión:
H@nna: Min karaktär Xander liknade först Molwer men innan jag redigerade in det så ändrade jag det. ^^


Haha! Okej

EDIT: Tycker att det är sjukt kul att vi är trevliga och snälla i den här tråden fast våra karaktärer kommer att bli dödsfiender x)
Btw, ska vi bara köra på så får en vinna eller ska vi lotta vilka som ska dö i förväg? Man får väl inte "dubbelspela"? (Säga, jag kastar en kniv mot "Pelle"och den träffar, han faller ner, stendöd.)

20 jan, 2015 18:03

Fellrendión
Elev

Avatar


H@nna: Haha ja!
Nu när vi planerar så är vi så trevliga och frågar om det är okej för alla men sen kommer vi bara skriva saker som: "DU KAN SPRINGA MEN JAG KOMMER ATT DÖDA DIG!" liksom ojoj... XP

Jag tänkte att det får bli lite som det blir. Vi planerar inte utan vi improviserar. Jag tänkte att just när man går till attack så skriver man inte så mycket. Någon enstaka mening så får båda spelarna lika mycket makt över ödet. En pil kan träffa men den kan också missa. Det är okej att låta sin karaktär överleva ibland men vi måste också låta dem "offras" för att det ska kunna gå vidare realistiskt. Även om man inte alltid dör så får man ibland även låta sina egna få svåra skador. (och så gör jag en smiley o.O)

Vi behöver tre personer till, vet ni några som vi kan tagga? :'

Går det bra om arenan är lite som i ettan (i boken då (har ni läst boken?)), alltså blandskog där en del av arenan är mer av en barrskog och den andra delen en lövskog, fast att vi kan ha ett litet berg också?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

20 jan, 2015 18:15

Borttagen

Avatar


Skrivet av Fellrendión:
H@nna: Haha ja!
Nu när vi planerar så är vi så trevliga och frågar om det är okej för alla men sen kommer vi bara skriva saker som: "DU KAN SPRINGA MEN JAG KOMMER ATT DÖDA DIG!" liksom ojoj... XP

Jag tänkte att det får bli lite som det blir. Vi planerar inte utan vi improviserar. Jag tänkte att just när man går till attack så skriver man inte så mycket. Någon enstaka mening så får båda spelarna lika mycket makt över ödet. En pil kan träffa men den kan också missa. Det är okej att låta sin karaktär överleva ibland men vi måste också låta dem "offras" för att det ska kunna gå vidare realistiskt. Även om man inte alltid dör så får man ibland även låta sina egna få svåra skador. (och så gör jag en smiley o.O)

Vi behöver tre personer till, vet ni några som vi kan tagga? :'

Går det bra om arenan är lite som i ettan (i boken då (har ni läst boken?)), alltså blandskog där en del av arenan är mer av en barrskog och den andra delen en lövskog, fast att vi kan ha ett litet berg också?


Japp Eller så kan vi ha en stor grotta vid ymnighetshornet också går det massa gångar därifrån med grottor och sånt! (Alltså utspelar sig hela spelet under marken i grottsystem)

20 jan, 2015 18:17

Fellrendión
Elev

Avatar


H@nna:
Eller så kan vi blanda idéerna?
Hissarna som leder en upp till markytan stannar halvvägs och där leder en massa olika gångar, så alla spelare måste skynda sig upp till markytan där ymnighetshornet för att ta sina saker.
Eller är det en helt dum idé? D':

EDIT: Sen kan man också köra på att andra tunnlar uppe vid ymnighetshornet också kan leda upp i berget, så att en del av arenan är under marken och en del ovanför.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

20 jan, 2015 18:26

Borttagen

Avatar


Skrivet av Fellrendión:
H@nna:
Eller så kan vi blanda idéerna?
Hissarna som leder en upp till markytan stannar halvvägs och där leder en massa olika gångar, så alla spelare måste skynda sig upp till markytan där ymnighetshornet för att ta sina saker.
Eller är det en helt dum idé? D':

EDIT: Sen kan man också köra på att andra tunnlar uppe vid ymnighetshornet också kan leda upp i berget, så att en del av arenan är under marken och en del ovanför.


Ja! Super

Taggar OzzyStar2

20 jan, 2015 18:49

AuroraAlexius
Elev

Avatar


Skrivet av Fellrendión:
H@nna:
Eller så kan vi blanda idéerna?
Hissarna som leder en upp till markytan stannar halvvägs och där leder en massa olika gångar, så alla spelare måste skynda sig upp till markytan där ymnighetshornet för att ta sina saker.
Eller är det en helt dum idé? D':

EDIT: Sen kan man också köra på att andra tunnlar uppe vid ymnighetshornet också kan leda upp i berget, så att en del av arenan är under marken och en del ovanför.


Jag tycker tunnlar och grottor låter som en väldigt spännande arena! Kul med en blandning, både på markytan och under. Ser framför mig och vissa väljer att gömma sig i tunnlarna och för att sedan hoppa fram och mörda de stackare som råkar gå förbi... Kommer bli kul! (Oh my, vi kommer alla dö...)

~ Hogwarts kommer alltid finns där för att välkomna dig hem ~

20 jan, 2015 21:06

Borttagen

Avatar


Skrivet av AuroraAlexius:
Skrivet av Fellrendión:
H@nna:
Eller så kan vi blanda idéerna?
Hissarna som leder en upp till markytan stannar halvvägs och där leder en massa olika gångar, så alla spelare måste skynda sig upp till markytan där ymnighetshornet för att ta sina saker.
Eller är det en helt dum idé? D':

EDIT: Sen kan man också köra på att andra tunnlar uppe vid ymnighetshornet också kan leda upp i berget, så att en del av arenan är under marken och en del ovanför.


Jag tycker tunnlar och grottor låter som en väldigt spännande arena! Kul med en blandning, både på markytan och under. Ser framför mig och vissa väljer att gömma sig i tunnlarna och för att sedan hoppa fram och mörda de stackare som råkar gå förbi... Kommer bli kul! (Oh my, vi kommer alla dö...)


Haha!

Undrar förresten vad regeringen skulle göra om dom två sista deltagarna sköt varandra samtidigt. Så får dom ju ingen segrare!

20 jan, 2015 21:30

Vildvittra
Elev

Avatar


Kan vara med, men får fixa mallarna idag eller imorgon, tar de som blir över xD

"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du."

20 jan, 2015 21:57

Borttagen

Avatar


Skrivet av Vildvittra:
Kan vara med, men får fixa mallarna idag eller imorgon, tar de som blir över xD


Okej! Kul

20 jan, 2015 21:57

1 2 3 4 5 ... 13 14 15

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hungerspelen (Öppet rollspel)

Du får inte svara på den här tråden.