Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS med Luna_rav och Kola

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS med Luna_rav och Kola

1 2 3 4
Användare Inlägg
Kola
Elev

Avatar


~Vanessa

Jag log mot Aalia och reste mig upp från den obekväma soffan.
"Eller hur, sommar i Kalifornien är inte lika spännande som i filmerna...", suckade jag och hon nickade instämmande.
"Inte alls", fnissade hon och jag skrattade också.
"Jag är Vanessa förresten", sa jag och hon nickade.
"Jag vet", sa hon och jag tittade oförstående på henne. "De ropade liksom upp ditt namn alldeles nyss"
"Åh", sa jag och vi båda skrattade. "Så, känner du någon annan här?" frågade jag och Aalia skakade på huvudet. Jag antog att hon var lika "ensam" som jag.
"Nej, jag har nog aldrig sett de förut, vi kanske ska presentera oss?", föreslog hon och jag nickade.
"Kan vara en bra ide", sa jag och log.

När vi hade presenterat oss så började vi prata, om allt och lite till. Vi funkade förvånansvärt bra tillsammans, alla skrattade och hade det kul. Jag kände på mig att de här tjejerna skulle bli några av mina närmaste vänner. Plötsligt så kom Kristin in i rummet igen.
"Okej, tjejer", började hon men ingen lyssnade. Vi alla satt uppflugna på soffan och pratade om våra pinsammaste stunder under en filminspelning.
"Alltså, jag var med i en askungen-film och jag var tvungen att springa runt utomhus naken... Framför en kille", sa Lucy som skulle spela Aria. Alla fnissade och ingen hörde Kristin prata, tills hon klappade händerna.
"Tjejer!", ropade hon och alla tittade förvånat upp, jag tror inte någon av oss märkte att hon stod där...

that's all I got to say

1 mar, 2015 20:36

Borttagen

Avatar


~Aalia
Jag tittade om på Kristin som hon sa att hon hette och bet mig i läppen. Undrade hur länge hon hade stått där.
"Okej, så jag ska dela ut era manus." harklade hon sig och tittade på oss en efter en. "Och jag vill att ni tränar in det här så fort ni kan. Vi har redan halkat efter än vad vi hade räknat med." sa hon och jag nickade.
"Hur mycket då?" frågade Troian och tittade på Kristin som suckade.
"Vi har inte haft menens auditions än, de kommer vara imorgon." sa hon och vi tittade på varandra.
"Så när ska alla komma hit och spela första avsnittet då?" frågade Sasha, den yngsta ut av oss alla.
"Det kommer ju vara när alla tränat in sina repliker. Men förhoppningsvis tills nästa vecka." sa hon medan hon delade ut replikerna.
"Jaaaaså, så vi har bråttom?" frågade Sasha och jag flinade lite. Hon hade ju precis sagt det.
"Exakt, så, försök att lära in era repliker så bra ni kan och meddela oss genom mejlen." sa hon och vi alla nickade. "Då ses vi snart igen." log hon och gick in till rummet igen.

Innan vi begav oss så pratade vi rätt mycket och skrattade. Efter en liten stund gick jag ut på parkeringen och letade reda efter vår bil. Jag öppnade dörren och Kim tittade upp på mig.
"Yo." flinade han och jag log och satte mig ner bredvid honom.
"Yo." svarade jag.

1 mar, 2015 20:48

Kola
Elev

Avatar


~Vanessa

Jag kramade om alla en sista gång och sa hejdå innan jag gick. Det här var verkligen den bästa dagen någonsin. Inte bara hade jag fått en huvudroll i en serie, utan även träffat sex tjejer som jag anade skulle bli mina väldigt nära vänner. Vi hade alla bytt telefonnummer med varandra och redan skapat en gruppkonversation.

"Hejdå nu", sa jag innan jag stängde dörren och vinkade åt de. Vi hade sagt hejdå åtminstone fem gånger innan vi faktiskt hade lämnat salen och gått hem. Det var bara det att vi kom så bra överens, vi liksom förstod varandra.
De alla vinkade åt mig och jag kände mig glad när jag gick ut ur studion. Sex nya vänner på en dag, det måste vara rekord. Jag drog upp mobilen ur fickan och slog mammas nummer, det här måste hon få höra. Jag kunde redan se framför mig hur hon började gråta och prata om hur jag växt upp, redan skaffat ett jobb till och med en karriär... Pappa skulle också börja babbla på om hur jobbigt det var att skaffa jobb när han var ung och så vidare och så vidare... De drog samma tal när jag fick mitt första sommarjobb i en kiosk på stranden.

that's all I got to say

2 mar, 2015 22:09

Borttagen

Avatar


~Aalia
Jag och min bror sjöng tillsammans med i musiken och pratade om lite vad som helst.
När vi kom hem hade det blivit mörkare, inte mörkt eftersom att det var sommar.
"Hallå?!" ropade Kim när han öppnade dörren. Det var lite tyst innan Luke hoppade ner från trappen.
"Mamma och pappa är och jobbar." gäspade han och tittade på oss. "Hur gick det?" flinade han mot mig och jag log.
"Jag fick rollen!" sa jag glatt och han flinade.
"Ärligt?" frågade han och jag nickade.
"Ja!" log jag och tog av mig skorna. Jag gick fram till Luke och kramade om honom.
"Vad är det där för?" frågade han och jag drog in Kim i kramen också.
"Har ingen aning." sa Kim och jag släppte.
"Precis ingenting." log jag och gick mot vardagsrummet. "Kom, vi ser på en film."
"Men jag sk..."
"Nej, käften, vi ska se på film." sa jag och damp ner i soffan och satte på teven.
"Jag går och fixar chips!" sa Luke och gick in i köket. Kim satte sig ner i soffan han också och gäspade.
"Mamma och pappa kommer bli as glada för dig." log han och jag tittade på honom.
"Tror jag också." log jag.

3 mar, 2015 07:07

Detta inlägg ändrades senast 2015-03-26 kl. 17:39
Antal ändringar: 1

Kola
Elev

Avatar


~Vanessa

Det tog tre signaler innan mamma svarade.
"Hallå?", nästan skrek hon i mitt öra, jag kunde höra att hon hade sprungit fram till telefonen. Jag log för mig själv när jag såg framför mig hur hon satt med telefonen tätt intill örat, nyfiken på hur allt gått.
"Det är jag", sa jag och mamma drog ett djupt andetag.
"Jag sprang till telefonen, låt mig bara återhämta mig lite...", sa hon, precis som jag trott.
"Är du okej?", hörde jag pappa fråga i bakgrunden. Mamma hyssjade åt honom och återgick till vårt samtal, om man ens kunde kalla det för det, än så länge så var det nästan bara hon som pratat...
"Nessa? Nessa, är du kvar?", sa hon gällt och jag höll mobilen en bit ifrån örat för att inte riskera att få tinnitus...
"Ja mamma, ja är här", sa jag och hon suckade nöjt.
"Okej, berätta nu allt!", sa hon och jag kunde riktigt höra hur spänd hon var. Jag drog ett djupt andetag och höll andan. Nu gäller det, nu ska jag berätta för de...
"Jag fick rollen!", nästan skrek jag i mammas öra, men det överröstades av både hennes och pappas skrik.

Jag kände mig glad och sprallig när jag gick på bussen hem, snart skulle jag få träffa mina föräldrar och vi ska fira. Det här är nog den bästa dagen någonsin...

that's all I got to say

14 mar, 2015 21:07

Borttagen

Avatar


~Aalia
Jag kände hur någon skakade om mina axlar och när jag öppnade mina ögon fick jag syn på min mamma. Jag hade huvudet på Kims axel och hade antagligen somnat efter filmen.
"Hej gumman..." viskade hon och pekade på Kim och också såg ut att sova, Luke låg utsträckt över andra sidan ut av soffan och sov han också. Jag log svagt mot henne.
"Jag fick rollen.." log jag och min mamma log brett och i en liten stund trodde jag att hon skulle skrika av lycka, men hon hindrade sig själv då jag nickade mot mina bröder.
"Jag är så stolt över dig.." log hon och jag nickade. "Jag ska låta dig sova, din pappa kommer hem alldeles strax, så vi går och lägger oss. Du får berätta mer imorgon." log hon.
"Visst.." sa jag sömnigt och la ner huvudet på Kims axel igen och somnade snabbt efter min mamma hade gått.

Jag vaknade av att Kim försökte resa sig, utan att jag skulle vakna.
"Sorry.." flinade han och tittade ner på mig som hade landat på soffan efter att ha haft han som stöd.
"Det är lugnt.." gäspade jag och satte mig upp. Luke sov än och jag tittade på klockan. "Vad mycket den är.." sa jag och satte mig upp. Kim nickade instämmande.
"Hade ingen aning om att den var så mycket, vaknade av lastbilarna utanför." svarade han och jag nickade.
"Ska grannen flytta?" frågade jag och han tittade ut genom fönstret.
"Jopp." sa han och tittade på grannen som packade in saker i lastbilarna.
"Aha.." sa jag och ställde mig upp. "Kan du hjälpa mig med manuset?" frågade jag och Kim tittade på mig.
"Fy fan... jag suger på teater." sa han och tittade ner på mitt manus.

26 mar, 2015 17:57

Kola
Elev

Avatar


~Vanessa

Bussen skumpade till när chauffören drog till i handbromsen. Jag reste mig och log mot honom medan jag klev av bussen. På väg hem så nynnade jag på en låt, ingenting kunde få mitt humör att sjunka igen, den här dagen var officiellt perfekt. Jag menar, herregud, jag kommer få gå på filmpremiärer och jag kommer ha fans! Men samtidigt kommer hela mitt liv att förändras. Vi kanske måste flytta och skolan, hur blir det egentligen med skolan? Ska jag gå kvar i skolan eller får jag hemundervisning? Jag vill inte sluta skolan!

Jag var så inne i mina tankar att jag inte märkte att jag nästan slog ner killen som kom farande mot mig med sin skateboard.
"Hey!", ropade han och slog ut med armarna. Skateboarden rullade iväg och han stod där och såg helt tomhänt ut.
"Jag är ledsen", sa jag stumt och tittade upp på honom. Och DAMN! Han var snygg.
"Jag... Alltså, det var inte... Jag såg inte...", stammade jag fram medan jag inte kunde slita ögonen från honom. Han log snett och la handen på min axel.
"Chilla, det är lugnt. Jag heter Max", sa han och sträckte fram handen. Jag tog den generat, jag menar, vem skakar hand nu för tiden?
"Vanessa", sa jag tyst och han flinade.
"Fint namn", sa han och sedan sprang han bort till sin skateboard som stannat en liten bit bort. Han hoppade upp på den och åkte förbi mig.
"I'll see you around", sa han och blinkade mot mig.

Jag vaknade av en dunkande huvudvärk. Klockan var redan halv nio när jag vaknade och jag hade mycket att göra idag. När jag kom hem igår kväll så började mamma och pappa att gratulera mig, vilket var väntat, men jag orkade plötsligt inte längre då. Det enda jag ville var egentligen att gå upp på mitt rum och tänka på Max... Och det var vad jag hade gjort hela natten.
"Vem är han egentligen?", den frågan har snurrat runt i mitt huvud hela natten. Jag har knappt kunnat sova!
"Herregud", muttrade jag för mig själv där jag låg i sängen.

that's all I got to say

6 apr, 2015 22:33

Borttagen

Avatar


~Aalia

Kim hjälpte mig att träna på manuset tills jag kunde det, även om han inte var en så bra skådespelare var han bättre en mamma som hjälpt mig då och då.
"Tackar för att jag fick din tid." flinade jag och han kastade manuset på bordet i vardagsrummet.
"Varsågod, fråga mig inte igen." flinade han och började gå upp för trappen. Jag skakade på huvudet för mig själv och följde efter upp för trappen och gick sedan in till mitt egna rum. Eftersom att jag tränat på manuset, såklart kunde man alltid bli bättre, men det kändes som jag kunde den, så tänkte jag ta det lite lugnt. Kanske sticka ut, träffa en vän och se på en film eller något. Eftersom att jag inte hunnit byta om från kläderna jag haft dagen innan bestämde jag mig för att göra det nu istället. Jag tog på mig en klänning jag sytt själv. Den var ut av flera olika tyger, mest svart, men jag hade sytt fast så att vissa rutor som verkligen såg ihop sydda ut, som var ut av något färgglatt tyg. Jag drog på mig ett par strumpbyxor och kammade igenom håret. Efter det sminkade jag mig och tog upp mobilen för att försöka nå någon kompis. Jag hade inte pratat med de på länge, eftersom att de varit bortresta. Men Emma skulle ha kommit hem dagen innan, då jag hade min audition.

6 apr, 2015 22:49

1 2 3 4

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS med Luna_rav och Kola

Du får inte svara på den här tråden.