Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Vad är det ni gillar med hp?

Forum > Harry Potter > Vad är det ni gillar med hp?

1 2 3 4 5 6 7
Användare Inlägg
lamslå1
Elev

Avatar


Jag gillar magin,trollsatvarna och quidditch.
_________________________________________
Lupin Owns!!!!

12 jan, 2011 18:03

ikka
Elev

Avatar


Jag tycker det är lätt att säga vad jag älskar med Harry Potter serien. Det hänger nästan helt på JK's påhittighet. Att hon verkligen beskriver saker i detalj så att hela historien känns levande, trots att den inte är verklig, samtidigt som hon lämna så många hemligheter som själv får fundera ut. Hon har verkligen gjort efterforskningar och i princip allt som finns med i böckerna betyder något för storyn, till och med namnen är grymt genomtänkta.

Karaktärerna känns väldigt realistiska, de har känslor och reagerar olika beroende på vilken situation de befinner sig i. Ingen är bara ond eller god utan alla har olika humör och personligheter.

Sen är det ju klart att JK's språk är underbart. Lätt att ta till sig och passar alla åldrar.

När det gäller filmerna så tycker jag att regissörerna gjort ett riktigt bra jobb; de har tagit böcker på många hundra sidor och tagit med precis det som är väsentligt. Visst, vissa scener från böckerna saknar man lite, men på det stora hela är filmerna klockrena, enligt mig. Att slottsområdet ser olika ut går att leva med. Sjukt bra skådespelare också!

Hoppsan. Det blev nästan en uppsatts, och jag skulle kunna skriva betydligt mer... Ni får se till att gilla det här nu! ^^

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F19dcb2fe90f3aa814537f77f66dea001%2Ftumblr_mr067yYzlQ1r07ig3o9_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F55f2b5931c1e0c49ff0bb498524f8691%2Ftumblr_mndea9371B1rvv3l2o9_500.gif[img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97

12 jan, 2011 18:36

Ginevra
Elev

Avatar


Jo man kann gilla allt. Jag gör det i alafall.

12 jan, 2011 19:27

Borttagen

Avatar


Det magiska. ^_^

12 jan, 2011 20:17

Albus Dumbledore
Elev

Avatar


Alla detaljer och alla karaktärer, men så klart ALLT!!!!
Gryffindor the best!!

Det är en av fördelarna att vara jag......

12 jan, 2011 20:48

Borttagen

Avatar


Jag har lite svårt att beskriva vad det är jag gillar men för att föränkla det, jag gillar det mesta med HP

12 jan, 2011 21:01

Knizzlare
Elev

Avatar


Jag gillar liksom, magin, skolan, handlingen, karaktärerna, alltså, JK Rowling har skrivit en fantastisk bra bok alltså, när jag läser HP så ser jag framför mig allting, HP rules!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F82486a7d24290c82d9ac5db56737c905%2Ftumblr_mijpvdQWu81qmls91o4_250.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F8d16457e566f9d2b88a0c731044fcff9%2Ftumblr_mijpvdQWu81qmls91o6_250.gif

13 jan, 2011 15:50

Roretta
Elev

Avatar


Jag avgudar världen Rowling har skapat. Skolan, styrelsen, magin, allt detta.

Berits hand touched fried chicken. /proud

13 jan, 2011 15:52

Latmask
Elev

Avatar


Skrivet av Roretta:
Jag avgudar världen Rowling har skapat. Skolan, styrelsen, magin, allt detta.

Word. Det är underbart, och jag har "växt upp" med böckerna.

13 jan, 2011 16:08

Nagini
Elev

Avatar


att den är så liksom man lär sig käna alla personer man får som vänner från en annan värd man att den är så spänande men ändo so rolig och bra älskar det

tänkte det var daks att byta singnatur...men kommer inte på non bra

13 jan, 2011 19:30

1 2 3 4 5 6 7

Forum > Harry Potter > Vad är det ni gillar med hp?

Du får inte svara på den här tråden.