GENIOUS AND OREO-LOVERRS AMAZAYN ROLL
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> GENIOUS AND OREO-LOVERRS AMAZAYN ROLL
|
Borttagen
|
Jag kliver på tåget i sista sekunden och finner en kupé snabbt där mina vänner sitter. Jag hade kommit lite försent eftersom jag varit så upptagen med att köpa en bok jag glömt förr. Heh, jag är glömsk. Jag pustar ut från springandet och slår mig ner bredvid Remus. Han sitter och äter på något läskigt förtrollat godis, ugh.
"Varför kom du så sent, James?" frågar Sirius som sitter mittemot mig, jag vänder blicken åt honom.
"Glömde en bok bara" förklarar jag kort och tar fram den ut min tygväska. Det är rörliga bilder på nästan varje sida, den handlar om Quiddich, världens bästa sport. Enligt mig, huhu.
5 jun, 2014 23:02
|
|
Borttagen
|
Jag plockar upp min favoritbok, som jag köpt i en mugglar affär. Jag fattar inte att jag hade hamnat i Slytherin, jag är den mest oslytherinniga personen i hela världen, enligt mig själv då. Till och med hufflepuffarna mobbar mig för att någon som jag är där... Jag har inget emot mugglare och jag älskar böcker, vilket ingen annan slytherinnare gör, i alla fall inte så jag vet.
Reneé nosar i min tomma godispåse som låigger på bänken brevid mig. Också köpt från en mugglaraffär.
Inte om så hemskt länge startar tåget och tuffar iväg mot hogwarts. Nej, jag vill bara hem.
Det vandrar fortfarande omkring elever som försöker hitta någonstans att sitta, men ingen verkar ens tänka tanken att sätta sig i min kupé när de ser vem som sitter där.
5 jun, 2014 23:14
|
|
Borttagen
|
Jag kollar länge i boken och beundrar varje bild.
"Bryr du dig om något annat än Quiddich?" frågar Peter och retsamt. Han tycker inte direkt om Quiddich så mycket.
"Pff, nej" skämtar jag och fortsätter se ner i boken.
6 jun, 2014 10:23
|
|
Borttagen
|
Jag kollar på klockan säkert med en minuts mellanrum. Det var så tråkigt på tåget. Jag suckade och går och byter om till min hogwarts uniform när tåget snart är framme. Jag hatar allt med hogwarts. Jag vill inte ens vara någon jävla häxa..
Reneé får sova i min ficka, som vanligt. Fast hon började bli ganska stor för att vara där.
Alien
6 jun, 2014 10:32
|
Du får inte svara på den här tråden.